Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 326 ggr
mandymoo
0

Godmorgon fredag 13 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sent i säng o upp tidigt …

Idag är det då fredagen den 13e …. tänkta låta sådär lite småskrämmande men kom inte på hur… hoaaa eller hoooaa… äsch…

Det är ialla fall helg nu igen o ledigt för dom som inte jobbar - se vad logisk jag var. Häpnar nästan över mig själv *Ler*

Än har ju inte solen visat sig men jag hoppas att den verkligen ska titta fram idag.

För mig är det stallet snart ;) ovanligt…  kanske en husvagn utanför vore något???  Sen ska det bli lite musburstädardag idag…  har hittat påsen med mina små rep o fått ett stort hästfleecetäcke som inte passade… nytt o fint men nu sätter vi saxen i det o klipper små hängmattor *ler* Så att det blir lite nytt att undersäka o gnaga sönder…

Sen måste jag tillbaka till sjukgymnasten med dottern o göra om skenan hon fick igår och som hon ska ha istället för gipset - det går bara lättare att ta av när hon ska röra på fingret några gånger varje dag för att det inte ska stelna i leden…. men hon som gjorde skenen var allt annat än bra o när vi kom hem så känner hon att den gör ont efter ett tag så tillbaka o gör om *Ler*

mandymoo
0

Hittade den här bilden o tyckte den var så söt så den måste jag bara dela med mig *ler*

Grodan
0

jason kommer med stora kniven… weeee… såg honom igår förresten, han körde bil på E18 - ¨på väg till 08 (varit o fikat hos dig mandy?) fniss…

påminner om mitt skrivbordsunderlägg… söt bäjbisäl… (den enda djurbäbisen som är söt, utom texelmusungar)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
0

glömde säga gomorron förresten, fast god vette fan… mitt öga är INTE bättre… grrr

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Muszimba
0

God morgon alla glada fredagen den 13:e"firare". Har precis nyss pussat på min gammelmus Facklan som är otroliga 2 år och 5 månader gammal med Kronisk Mycoplasma.

mandymoo
0

Men Grodan är inte ögat bra än…. inte bra alls…

Och ja han var in o fikade hoss mig *ler*

Jag har fått en inbjudan till ett bröllop i juni så jätte kul - tackade självklart ja… nu ska man bara komma på vad man ska ge… har redan små planer i mitt huvud… men tar tacksamt emot ideer

[mjuue]
0

God morgon! får hoppas att det inte blir mer problem ida. har redan så mycket som ja mår dåligt över. Ska städa ida x) Och får hoppas på o ha liite kul åtminstone också…

mandymoo
0

Idag skiner solen o då ska man må bra *ler*

amaira
0

Gomorron!

Äsch … gomoddag. När jag äntligen "kommer fram" till den här tråden (har betat av en massa andra saker sedan kl 07 i morse) har det ju hunnit bli middag! Så här ska strax göras middagsmål.

Jag har ALLA mina musburar nystädade sedan igår! Det är sååå fint. *Njuter*

Solen kikar fram emellanåt, på förmiddagen har den skinit varmt på min veranda, ljuvligt!

Denna vackra nyvaknade (efter vintersömnen) guldögonslända värmde sig i solskenet.

[mjuue]
0

#7 Mjo antar det ;) Lite svårt för mej bara just nu ………

Vattnadal
0

Får väl säga god middag jag med!

Blir tidiga morgnar i helgen, och är vi på babbelhumör blir det väl sena kvällar oxå, så jag sov till efter 9, klev inte upp förrän halv tio. Härligt! Sen blev det lååååång frukost, då jag bara var tvungen att läsa ut en bok, dels för att den är spännande, men även för att det är en lånebok från bibblan, som mamma lånat…

Nu har hundarna fått frulle, de 3 grå är i hundgården, Luomi ligger och solar på gräsmattan, Raksha ville gå in för hon kunde inte riktigt hålla tyst, Vidar sover på sin köksmatta. Jag ska pyssla mer med mössen idag. Tänker köra alla äckliga hjul i diskmaskinen, hatar att skura kisshjul efter grabbarna! Måste ta hand om alla mina små ordentligt, så att Krister slipper greja med dem. Räcker att han går ett varv och kollar läget varje dag, och att ödlorna får käk, resten klarar sig galant fre-sö.

Solen lyser och det känns som försommar, nästan. Ska se till att hionna kolla om min skogsväg torkat upp, eler om jag kommer hem med 2 lerhögar till hundar…

kram på er!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter