Presenterar J-kullen
våran - hoppsan hon är visst bredare än lång - alltså dräktig - kull *ler*
Men så ljuvligt söta… dom är nu 1 vecka. Dom kommer antagligen att få heta Jippii, Johoo, Jackpot, Justice, Jewel o Joyful - inte helt klart kan ändras *ler*
Mamma Vattnadal´s Urd (pappa är Vattnadal´s Ull)

Oj, dotter nr 2 har ju en stjärna på ryggen!

Ja visst är hon lite läckert tecknad *ler*

Den hade jag valt (henne med stjärnan) Kossan Muu :) Vackert!
Justice 4 Star :)

Ååå så söta möss, Mandymoo!
Kan du inte skriva vad de har för färger? Är så skoj att veta för oss nymusägare som försöker lära oss färger. :)
Älskar mina stora små vänner..

Hmm jag o färger …. brukar få till dom i slutändan är nog bara så osäker själv…
Men tror att hane nr 1 är svart… men blir nog att man får lägga till något då han har vita tår/tassar o svans.
nr 2 svart bandad tan??? ser ju ut att ha lite brunt i skarven på vissa ställen
nr 3 o 4 dova bandad
Hona nr 1 är jag osäker på än i verkligheten är hon mera guld/brun än vad som syns på fotot
nr 2 är kanske black bandad tan… lite mer osäker på tan där… men tycker att det finns lite lite i kanten…
Men säger inte så mycket mer då jag tror att dom ska få bli lite äldre först o färga till sig lite lite mer *Ler*
Men det är helt klart jätte kul att ha en kull med lite teckningar *ler*
Hane 2 o hona 2 är ju bara extra söta!!! Hoppas på fler foton sen när de blir äldre! Så gulligt med musar!
Men just ja jag skulle ju inte ha nån hane… hrm…

Va ska du inte ha någon hane.. nr 2 som just sa att han ville flytta neråt varmare breddgrader *ler*

#11 Är 3 och 4 dove? Oj, jag trodde inte dove var så beige.
Synd att du inte visste vad hona nr 1 var för färg. Otroligt vacker! :D Ska bli spännande att höra sen!

Ja dove är gråaktiga - dom ser nog mer beiga ut på bilden än vad dom är….. dom bilderna är tagna utan blixt för att annars så såg man inte teckningen *Ler*
dom är så små än att dom säkert kommer att ändra lite på färgen *ler* Bilder kommer nästa vecka igen.

ja men precis. De såg så beiga ut på bilden. Jag tyckte väl att dove var mer grå. :) Då hade jag inte fel då! Däremot förstår jag inte skillnaden på t.ex dove och silver och lilac. För vad jag förstår kan varje färg variera ganska mkt inom färgen(hoppas ni förstår vad jag menar). Att den kan vara ljusare och mörkare osv.
Ja det är ett jäklars krux att fota! Särskilt så små saker! :) Oftast blir färgerna fel med de här digitalkamerorna.
Jag brukar fota idagsljus, helst inte direkt solljus utan lite senare på dagen. I det ljuset brukar det vara lättare att få fram färgerna rätt!
Ska blir kul att se hur de utvecklas!

Oj då… silver dove o lilac - om dom är bra i färgen så ser man stor skillnad - ialla fall ser jag det på mina för självklart har man då lyckats få just dom här färgerna *ler*
Men kan hålla med om att om dom däremot inte är så bra i färgen kan det vara svårt. Däremot har jag nu lärt mig att det är ganska stor skillnad på lilac o dom andra 2 färgerna. Även pale lilac. För lilac är mer åt det bruna hållet… titta på bebisarna i min G-kull Terato så hanen o även någon av honorna är lilac o klart o tydligt *Ler*

Ursööööööta

Så söta. Hanne 3 är extra söt…

Lovar flera o bättre bilder sen … *ler* #29 han sa just att han gärna flyttar till er ;)
Gu så söta de e allihop!!! Hane 2 är ju bara så söt… Jag älskar såna där oregelbundna teckningar. hihi… O de krusiga är också så söta!
Men funderar ju lite på en annan hane som e lh o två hanburar har jag inte plats för just nu… Fast jag skulle ju inte ha nån hane alls har jag ju sagt… Suck… Varför ska det finnas så många sötisar?
Men sen är det ju transport också. Ibland är det bra när mössen är långt bort för då kanske man inte kan köpa dom helt enkelt. hihi…

Nu syns teckningen tydligare på 3 och 4 också! Superfina!

#32 Ja så hur många vill du ha ;)

Störtsöta gosisar!!

Hona 2 gud så gullig lien krullbulle!