Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 392 ggr
Ellenfyrkant
0

OT - "Jack and Sally"

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har googlat mig till en bild av vilka Jack and Sally är och fått reda på att de kommer från "The night before christmas", antar att det är en film? Kan någon klargöra för mig vad detta är för typer? :S Hur lever de, hur är de som karaktärer ?

Mvh Ellenfyrkant

Littlem
0

http://www.imdb.com/title/tt0107688/

Japp det är en film av Tim Burton. Om du vill kan du kika lite på länken ovan, där står det ju lite och finns nå klipp. Jack är ju "the skeleton king". Han bor ju i en värld med monster och dyl i Halloween town. Men han är trött på att va hemsk o skrämma barn så han vill fira jul istället.  Sally är väl typ en docka, gjord av en professor som hjälpreda och är kär i Jack.

Ja det var väl en himla kort redovisning av filmen :P

Ellenfyrkant
0

Haha tack! Det förklarar en del. Men hur skulle du beskriva dem som "personer" ? Har Jack and Sally något liv tillsammans ?

Abledningen till att jag undrar är att favoritlåt for the moment är I miss you av blink 182 där de sjunger "Hello there, the angel from my nightmare. The shadow of the background of the morgue. The unsuspected victim of darkness in the valley we can live like Jack and Sally if we want. Where you can always find me, we'll have haloween on christmas and in the night we'll wish this never ends. We'll wish this never ends.."

Mvh Ellenfyrkant

Littlem
0

Ja, det är väl lite svårt. du får se filmen helt enkelt!  Den är himla bra och har bra musik =)

Ellenfyrkant
0

Hm, ja jag får väl göra det! Blev onekligen nyfiken. Men är det en vanlig film, när gjordes den? Tänkte om den kan finnas att hyra. Aldrig sprungit på den tidigare..

Mvh Ellenfyrkant

Littlem
0

JO det är en vanlig film, går o köpa på dvd så den borde gå att hyra. SOm sagt, kolla imdb länken. Går ju att tanka hem o kolal med