14 juni 2011
Mitt internet har lagt av, tekniskt fel. Hoppas de kan fixa det. Det kan ta flera dagar… Just nu har jag lånat en gammal laptop o annat nät, men det är ytterst tillfälligt och funkar inte något vidare.
Så om jag inte är här, vet ni varför. 
Ett bra tillfälle för storstädning kanske. Bor så knasigt att städning är svårt. Det är svårt att komma åt i alla hörn och jag måste möblera om innan jag kan städa. Dessutom ställer iller till problem också, då han nuförtiden inte får springa i hela lägenheten utan är förpassad till ett rum. Han är väldigt upprörd över detta och understimulerad som tusan.
Apropå iller så har en av mina amerikanska internetvänner blivit med iller och hon vet ingenting, så jag har typ skrivit en faktabok om iller på Engelska till henne. Det var jättejobbigt, men när jag kollat igenom texten nu inser jag att jag har lättare att skriva på Engelska (om än språket blir lite skoj ibland) än på svenska. Egentligen har jag bara svarat på frågor, men eftersom amerikanare är ganska dumma och har svårt för att fatta måste man skriva väldigt mycket och förklara tydligt. Obs, det är absolut ingen fördom. Det har jag märkt under mina år som jag chattat och spelat spel med dem.
Vad som är ganska gulligt är att hon inte vet någonting om iller och inte förstår dem alls. Hon frågar vad han har för konstigt ljud för sig och varför han springer baklänges.
Sådant är ganska kul att svara på.
Tänkte att jag i a f senare kunde lägga upp allt jag skrivit på min hemsida, men det får vänta tills det finns internetanslutning till min stationära fina dator. Jag skulle låta datorn stå på så att de kunde kolla, men jag antar att jag kan stänga av den en liten stund för att dammsuga den. Det har jag inte gjort än. Premiärdammsugningen! Hade lovat mig själv att åtminstone dammsuga datorn en gång i månaden, men självklart har jag glömt hur man räknar att det gått en månad… hehe… allt för att slippa…
Mina möss mår sådär. Gulleponken Cirkusmus och hans bror börjar bli jätteskruttiga. Hade funderingar på om någon av dem kunde gå i avel trots att en syster tuggade morrhår, men nu ser det ut som om de inte orkar leva så lång tid till. Det är väldigt synd, för de är två av de få möss jag har med riktigt bra temperament. De är lätthanterliga, kontaktsökande och snälla. Inga direkt platta möss utan pigga och nyfikna. Sedan är de så fina också. Lite halvkorsad typ, mer Engelsk än Svensk, och Lilac i Astrex och Texel. Tyvärr fick de stryk av en tredje broder och deras svansar fick sig några törnar. Något som satt stopp för deras utställningskarriär.
De två hanarna Morakullan´s Bronxmus och Morakullan´s Fantasickomus är fortfarande till salu (se tråd Morakullor till salu) och även om någon visat lite intresse så önskar jag att de flyttade omgående. Jag vill helst inte hålla en hane i flera månader.
En sak som är viktig för mig, är att helt osvenskt heter min uppfödning Morakullan´s. Det vill säga varken Morkullans eller andra konstiga stavningar. Morakullan´s precis så som det ser ut där, med en ´
Jag läste HM 2 igår, när internet la av hade jag tid för det. Blev förvånad över att det inte stod något om det nya registreringssystemet. Istället fanns massor med gammal info om hur man registrerar med papper och postar via vanlig snigelpost.
Det nya registreringssystemet känns inte helt färdigt, det innehåller en del buggar och massor med saker borde åtgärdas, men SVEMUS har lagt pengar på en modern och fin sak och alla borde få ta del av det. SVEMUS ska med stolthet visa upp att de minsann inte låter sina medlemmar betala massa porto och hålla på med papper. Nej, SVEMUS medlemmar kan med några klick med datormusen registrera sina möss!
Jag vill gärna veta mer om systemet och vad som gäller. Känner att det hela är som en stängd dörr för mig. Det finns så mycket frågor jag aldrig fått svar på. Kostar det något? Kan man komma med synpunkter - kommer det att uppdateras? mfl frågor
(Kanske tar jag med papper och penna och intervjuar registratorn o publicerar en artikel här. Kanske t o m på engelska…)
DU OCKSÅ!? Jag har inte interet heller! Min mamma försökte ringa till "3" men dom svarar inte!
Jag använder min mammas laptop som jag inte för röra o hennes mobilt bredband 
Asså jag känner mig helt retarded utan internet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mus.ifokus LAN hemma hos mig nästa?
#1 Ja, det suger. Snart har det gått 24 timmar. Säger bara bajsiga bajsbolaget
#2 hos dig? i o f sig itne sååååååå jättelångt bort från mig… hm…
Jag är också väldigt nyfiken på online- registreringssystemet. Lite fakta bl.a och vägledning i en artikel skulle vara högst önskevärt!
Yrrblossets Sällskapsmöss

#0 välkomman att komma….då kanske vi får ut info på ett bättra sätt.
2,5 dygn utan internet nu. Fyfan vad BBB suger!
Väntetiden är minst 30 minuter i telefon och sedan ska man prata hur länge som helst. Jag har faktiskt inte råd att ringa dem mer, tänker inte ladda på mitt kontantkort bara för att ringa dem.
Jag mailade dem igår och de har inte ens bemödat sig att svara.
Snart hamnar de på min lista av bojkottade företag.
Och ni blir givetvis utan Sajtvärd ett tag.
UPPLEV MER, UPPLEV MER, UPPLEV MER MED BREDBANDSBOLAGET!
Kan det vara så att de menar att internet/telefon aldrig funkar så att man har mer tid att ta promenader, åka utomlands eller städa?
http://www.eyeam.se
#7 LOL… precis
3 dygn tog det… jäij… undrar vad det berodde på, men det är ingen som sagt…
Lyckades till sist på mailkontakt med någon på teknisk support. Först skrev jag snällt, men fick inget svar, sen skrev jag argt och då fick jag svar.
Idag fick jag ett erbjudande från Comhem… hehe