Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 741 ggr
DeniceP
0

Härliga killar säljes!

Måste sälja mina älsklingar för har inte plats till pojkar just nu :(

Alla är egenuppfödda!

Finns i Trelleborg, transport kan nästan alltid ordnas!

http://www.blocket.se/trelleborg/Harliga_Muspojkar_34247659.htm?ca=23_14&w=0

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

DeniceP
0

puttar, då det är akut!

enbartmalin
0

Köpte inte du hem nya möss/mus i förra veckan?

Hälsningar Malin

[Samsonmaster14]
0

#2…Men en av dom är min XD

DeniceP
0

Jag köpte hem en hona :)

Men nu har alla hanar börjat bråka, så helt plötsligt behövde vi fyra burar istället för två. Och vi hade bara en tom XD

Så det råder en aniiiing burbrist här hemma! Därför söker dom nya hem ganska akut :/

enbartmalin
0

Nu kommer jag säkert låta elak.

Men. Planering! Det är något du måste räkna med inom avel. Det kan väl inte ha kommit som en överaskning?

Hälsningar Malin

DeniceP
0

När jag köpte Snigel hade hon antagligen precis blivit parad, så jag visste inte om att det skulle komma en kull till.

Jag är mycket medveten om att man måste planera, men på Snigel syntes det inte alls att hon var dräktig. Och ungarna kom ut fruktansvärt små, så det är ju inte så konstigt att det inte syntes o.O Så det var en slumpkull. Du kanske har läst i en tråd om att en av pojkarna dessutom blev avlivad idag, för att han inte hade alla hönsen hemma.

Jag tycker inte att du är elak, jag vet ju om det :) Men ibland har man otur. Att pojkarna lyckats komma överrens såhär länge är ganska mycket tur också!!

enbartmalin
0

Jag har nog missat tråden om avlivning, beklagar.

Självklart kan man inte planera att en hona är dräktig när du köper henne, det är beklagligt. Dess värre är chansen rätt stor om du köper från djuraffär :/

Det du borde gjort när hon fick ungarna var att köpa extra burar om du inte klarar av att kulla.
Det krävs inte extravagansa burar i det här fallet, billiga plats lådor på netto som man kan ha ensamma hanar i är väldigt bra att ha som extra.
Det är något du bör ha hemma om du får sjuka möss tex, så du kan plocka ut så du inte riskerar andra.

Jag önskar dig lycka till med att få sålt pojkarna, dom är jätte söta.

Hälsningar Malin

DeniceP
0

Jag hade extra burar, men eftersom alla pojkar började slåss samma dag så försvann dom fort!! Man kan ju tycka att dom skulle kunna planera det lite bättre, med tanke på att en bur blir tom på måndag >.<

[Samsonmaster14]
0

Ojdå! Då måste dom varit riktigt små!

Jag har mycket tur! Jag köpte mina första möss när jag var 6 år gammal o då viste jag inte att man inte får ha 2 motsatta kön i samma bur o då fick hanar o honor bo tsm. Jag fick reda på att man inte kan ha hanar o honor tsm när jag var 10 år gammal. Och i hela mitt liv fick mina möss bara 2 kullar!!! 1 av dem var planrad.

En fråga till Malin. Ska du sälja möss på utställningen? Jag skulle vilja köpa en satin eller siames eller naken eller en fläckig texel.

DeniceP
0

Dominik dom var riktigt små! Otroligt att Snigel bara kullade bort 1 !!!!