Mus iFokus

Mus

Etiketttävlingar
Läst 797 ggr
Grodan
0

Månadens mus: Juli

Posta bidrag

- ladda upp foto och skriv berättelse om musen -

i denna tråd

till och med 25/6!!!

Mouse of the month; July!

Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until June 25th!

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om!

Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/6. (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm ej den personliga berättelsen om musen!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Samsonmaster14]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Diskvalificerad

PÅ bilden ser man alla mina möss! Det skulle vara svårt att beskriva alla och darför ska jag skriva bara om dom två seom finns på vänstra sidan. Honan längst vänster heter Venus! Jag köpte henne i början av december och då var hon cirka 3 månader gammal. Sen blev hon dräktig och den 24:de februari 2011 fick hon 9 söta ungar. Två av hennes ungar kan man se på bilden. Hennes döttrar är: Doninant Yellow och Agouti. Venus var lugn och lekful men nu är hon helt rädd för händer, men det ska jag säkert fixa.

Nu ska jag skriva lite om Agoutihonan. Hon heter Fight. Hon heter så för att hon var den minsta musen i kullen och Venus ville inte ha henne, så jag fick mata henne för hand en dag, men på morgonen stoppade jag henne in bland hennes syskon och då blev hon accepterad av Venus. Fight ät en "ADHDmus", hon springer runt och gör konstiga saker hela tiden. Hon är jätte tam eftersom jag tag upp henne sedan hon var 2 dagar gammal! Ibland kommer hon fram och vill att man ska klappa henne och ge lite godis! Hon är fortfarande jätte liten, men rörig och övigt bajsig! Hon bajar på allt! Men hmmmm…Fight ät en liten mus med stort personlighet!

DeniceP
0

Det här är Kiwi. Kiwi är min allra första mus, och hon kommer ALLTID stå mig närmast!

Hon är speciell min lilla dam.
Hon älskar att pussas, går man förbi buren utan att pussas med henne, nej det duger bara inte. Då kan hon sura jättelänge!

Allra helst vill hon sitta och pilla en i håret hela dagarna, medans man sitter och tittar på tv, eller sitter vid datorn. Att sitta där när matte ger en mat funkar också! Då är inte maten intressant, bara mattes håååår Kyss

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Grodan
0

#1 Skulle du kunna välja EN mus att ta individuellt foto på och berätta om?

Nästa månad kan du välja en annan, och månaden efter det en annan osv…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Samsonmaster14]
0

Men du kan väl ta bort inläggen, o så gör jag en ny med bara en mus?

IsKall-92
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Detta är Freyja, hon och hennes syster är mina allra första möss jag har haft. Dem kom till mig när inte min kompis kunde ha kvar dem.

Freyja var i från början en blyg liten tjej, som inte ville komma fram. Ville helst vara kvar i buren.
Nu är det hon som gärna vill komma upp och se omvärlden, springer inte iväg som hon gjorde förut när man kommer med handen. En tuff och härlig liten tjej Glad.

//Camilla

Hemsida

jauchzet
0

Det här är Xantippa som är den mest nyfikna tjej som jag någonsin haft. Hon kommer ofta och ställer sig på tå mot burväggen när hon hör att man är i närheten och då vill hon att man ska sticka ner huvudet så att hon kan hålla tag i näsan på en och putsa och pussa en i ansiktet. Hon tycker inte så mycket om händer, men vill gärna komma upp ur buren så det har hon löst på sitt eget sätt - genom att krypa in i ärmen på tröjan så att man sen lätt kan släppa ut henne på axeln. Hon tycker om att ligga under tröjan i nacken och gosa in sig. Hon tycker både om att pussas och bli pussad på. Hon är också en av de mest aktiva möss jag någonsin haft. Hon är vaken väldigt ofta på dagen när de andra ligger och sover och då har hon fullt upp med sina byggnadskonstruktioner.