Länka till annonser
Angående annonser som från början ligger på annan plats på internet, t ex blocket, zoonen, eniro, repti mfl, som sedan flyttas över hit av annan än annonsören.
Vad tycker vi om förfarandet?
Vi kan ibland lägga in länkar till annonser på blocket. Varför gör vi det? Ska vi sluta med det?
Jag själv tittade mycket efter musannonser på blocket eller annat ställe för att meddela dessa annonsörer om att det finns en sajt för musälskare, men även för att jag var nyfiken på deras möss. Sedan även för att se till att mössen hittade bra hem.
Vi hade förut inga större mängder med möss till salu annonser, men nu använder folk sajten i HUVUDSAK till att annonsera om sina möss. Det gör att vi får mycket annonser och reklam om möss från uppfödare och inte så mycket annat. Därför kan det vara tid att strunta i blocket (och andra) annonser.
För två, tre år sedan hade vi en het debatt om att även skärpa kraven på annonserna här. Ett förslag var till exempel att låta en medlem endast ha förfogande över att antal säljes annonser per månad. Nu när många uppfödare häckar på andra sajter än här ser jag inte det som något problem, men jag har kvar tanken om det blir för mycket säljes annonser här, helt klart.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker att det är bättre att inte tillåta med länkningar och sånt. Tycker inte att det är så trevligt. Och om en annons som jag har lagt upp dyker upp länkad eller kopierad någon annanstans så skulle jag själv inte gilla det. Men skulle bli tacksam för tips på ställen där man kan ex annonsera.
Bättre att tipsa hit dom istället så kan de själva annonsera här, plus att det skulle gynna mus iFokus tror jag - flera medlemmar - aktiviteter etc. =)
#1 Håller med fullständigt! Med färskt minne av en "söt mus-annons" på blocket känner jag att tiden för att länka till annonser om möss är förbi. Dock slutade det lyckligt, men det var tyvärr inte roligt som Sajtvärd att en sådan sak kunde hända…
Det är bättre att kontakta dessa personer privat. Förut kunde jag ta mig tid och energi till sådant, men idag finns det inte riktigt.
Jag tycker att man ska inte födda upp möss om man inte är en uppfödare. Så här är det….Barn/ungdomar skaffar möss och sen låter mössen para sig för att det är "coolat" och barnen har tråkigt och sen måste man bli av med mössen.
Jag säger inte att man ska inte låta mössen para sig, men om man nu gör det så måste man hitta ett bra hem för mössen!
Eller så borde man skaffa egen hemsida där man visar sina möss som ät till salu o inte spamma sajter med massa annonser som alla redan har sett!
Men tack för tråden Grodan!Det kommer bli trevligt att se alla musungar XD

Jag skulle personligen bli ganska sur om en annons som jag lagt på blocket eller zoonen kopierades in här. Det tycker jag är upp till annonsören att lägga ut annonser där de vill ha dom. Vill man köpa möss är det inte svårt att hitta annonser, varken här på musifokus eller på annonställen och därför ser jag inte anledningen till att man ska länka in annonser från andra ställen.
#3 Det enda vi kan göra är att informera. Skriva Artiklar, ha bra trådar om avel och vad man bör tänka på innan man sätter ihop en mushona och en mushane.
#4 Ja, det förstår jag. Det skulle nog jag med.
Att referera kan gå bra och vara lagligt där syftet skulle vara att diskutera ett ämne som öppnas i och med annonsen. Exempel
I en annons på blocket läste jag om kinesiska dvärgdumbomöss som ska äta en mycket speciell diet av kokat och sockrat gräs. Ägaren skriver såhär "bla bla bla". Nu undrar jag hur… bla bla…
Dock tänkte jag mer på länkar till annonser. Typ
Kolla vilken söt annons jag hittade på blocket (+ skärmdump)
#6 Jo, verkligen. Idag har vi ju så mkt egna annonsörer så vi behöver ju knappast flera. Och dessutom ska vi ju värna om våra medlemmar, många jobbar med seriös avel.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo precis. =)
Det luktar kattmat i mitt rum, o jag vet inte varför så jag kan inte sova.
Men tillbaka till annonserna! När jag har tråkigt så går jag alltid in på blocket o vet nu vad jag hittade där? Det här såg jag http://www.blocket.se/helsingborg/Tre_vita_moss_33287434.htm?ca=23_11&w=2.
Jag bara tycker synd om mössen, speciellt hanen! En sån låda kostar fan 20kr på ikea, så killen/personen skulle kunna köpa två 80L lådor för 80kr. Är det verkligen så mycket?
Jag brukar alltid se reptiler som bor i för små terrarier eller olagliga burar och då mailar jag alltid säljaren, men i detta fallet tänker jag anmäla ägaren till jordbruksverket! Jag skickade redan ett varningsmail till honom/henne.

Dominik, i denna tråden skulle vi diskutera vad vi tyckte om att lägga in annonser här från andra ställen. Starta hellre en ny tråd om den Blocketannonsen.
Jag ser inget fel i att det länkas hit mus-annonser, det kan vara en annons jag missat med möss jag möjligen söker.
Dock blev det lite mycket annons trådar nu när Nali "bombade" oss ;)
Men vi kan väll ha en tråd med annonser, inte en tråd för varje annons?
Hälsningar Malin
Jag tror att inlägg som ex #9 där man lägger in en annons och sedan diskuterar vad som är "fel" med den är just det jag inte vill ha här. Det blir fel. Det kan faktiskt även röra sig om förtal.
Kontakta personerna privat istället.
jag la upp en annons på blocket för inte så länge sedan, och sedan la Nail upp den här. Och jag blev faktist glad, men jag hade ju också tänkt lägga upp det här, hade bara inte haft tid. Jag tar inte illa upp om man länkar min annons någon annanstans, det är inte så stor skillnad på en hemsida och en annan. vem som helst kan ändå läsa annonsen och kontakta mig.
Dock kan jag hålla med om att det blir lite mkt annonser och att om man vill köpa så köper man (jag iaf) helst från uppfödare. om man inte får en dum impuls…………