mushuset :)
Ville bara visa det här:
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Shit vad coolt ! =)
dax att börja baka nu då tror jag
Kanske ska ändra receptet lite o ha lite nyttigare saker…
#3 ja, precis :) GI-vänligt och fullt med kross av olika de slag :) Hu är GI-värdet i polenta?

Den vill inte visa sig för mig. :(
Mvh Ellenfyrkant
Jag tycker inte om videon, fast jag älskar "Animal planet".
Som jag vet, får inte folken vara mer än 10 möss, o vad kom ungarna ifån? Det måste finnas "en" hane i akvariet o han paras med alla andra honor ?
Möss får inte äta bröd ?
Vet inte vad ni tycker, men jag skulle aldrig ha så många möss i et akvarium +hanar.
det får vara mer än 10 möss men det är en rekomendation att det inte ska vara mer än just 10 möss det är 2 skilda saker
jag sjlv lyckades ju se fel på könen på unga hanar och lyckades släppa ner 3 hanar till 25-30 honor (nu har jag bara en liten bur med 16 honor)
Om nån kommer på ett nyttigt recept så provar jag gärna! De ser ut att ha kul! 
#6 Ja, vad ska man säga. Det finns givetvis en mängd fel på inslaget hur de håller mössen. De berättade i inslaget att de har gjort så i många många år. Vad jag kunde se hade de egentligen inte förändrat något under de år de haft denna musbur med brödhus.
Sverige är ett unikt land när det gäller små sällskapsdjur. Vi har regler och förhållningar. Folk som inte sköter sina djur får djurförbud. I Amerika och England får folk i princip göra vad de vill med sina djur.
För bara några år sedan hölls möss såhär i Svenska zoobutiker, ok, inte med ett bröd hus, men stort antal, med ungar och blandade kön. Vi tycker ju givetvis inte att det är en bra bild att ge folk som möter möss för första gången. Men tyvärr lever det kvar, att möss ska bo såhär och ha ungar hela tiden…
Inlägget påminner lite om när jag var på en djurmässa och visade upp SVEMUS. På ett bord hade jag byggt iordning ett muslandskap med små hus, varav ett var ett pepparkakshus. Det var verkligen fint. I a f dag 1… haha
Dag 4 hade pepparkakshuset nästan smält ihop (det blir varmt på mässor) och mössen hade haft jätteskoj att äta på det.
Det var ca 10 honor som sprang på bordet i 4 dagar…
(Tyvärr fick jag inga kopior från pressen som fotograferade. Digitalkamera fanns inte!)
Om man googlar på mouse house och kollar på bilder så kan man hitta så mycket skoj, fast inte mycket handlar om tammöss dock…
Det här måste vara det coolaste mushuset hittills.
Hittades på sidan: http://curiousanimals.net/funnies-bunnies/snail-or-mouse/
#6 och #9 ja, jag fick länken av en reptilkille som visste jag gillade möss. han tyckte vi kunde göra så på våra utställningen *asg*! han visste så klart inte att utställningarna inte är till-salu-mässor så som man har med reptiler. Jag skulle gärna vilja se handlerna fiska upp rätt mus för bedömning i röra. Och vilka kul och ogenomtänkta parningar man skulle få med sig hem XD!
Jag förklarade det för min vän och skrev att på en smådjursmässa skulle det kunna fungera. problemet är ju bara att vi vill ge rätt info till besökare och det är bland annat att undvika bröd… han förstod då att idén inte var så bra som han först tänkt.
#9 det var lite kul att se att du, grodan, hade gjort en liknande grej på en mässa :)
#6 Länken kommer från ett zoo och jag måste säga att jag tycker den här formen av foderdjursodling (som det i grund och botten ändå måste handla om) är underbar! Mössen här blir inte så gamla för de som snart in på reptilavdelningen, men de har haft rackarns så roligt under sitt liv, eller hur?
#6 Angående djurskyddslagen om möss som vi har i Sverige kan det inte finnas några förhållningsregler eller lagar om inavel eller hur honor och hanar ska vara fördelade. Inte heller hur tidigt mössen kan paras. Det är SVEMUS som har skapat egna sådana rekommendationer som SVEMUS godkända uppfödare får skriva under att man vill efterleva. Därför känns det bäst att handla av uppfödare som följer dessa bestämmelser. Fodermöss och labbmöss "odlas" i stora grupper fortfarande och lagen skiljer inte på dessa ch tammöss eftersom det är samma släkte.

#11 Jag hade faktiskt planer på att använda min gamla snäcksamling till att inreda en bur med strandtema. Då skulle det bli snäckhus samt en sandlåda som de skulle få gräva i, kanske skulle man använda sig av drivved och lite annat skojs från stranden…
#13 Ja, fasiken, jag tänkte precis på beach tema i en bur… haha
glöm inte jolly rodger… hehe