Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1130 ggr
DeniceP
0

Somliga alltså...

När jag och pojkvännen var i djuraffären igår, för att köpa en ny bur åt våra töser här hemma, blev jag lite irriterad..

Hörde en man, som hade två döttrar som såg ut att vara typ 8-11 år. Han frågade hon som jobbar i affären om dom hade burar som kunde passa nyfödda möss. Då inflikade jag, att det hade dom. Men dom var inte inne i affären för tillfället visade det sig. Då undrade han om han kunde ha dom i en liten Transportbur tills dom var så stora att dom inte kunde krypa igenom gallret i deras bur där hemma. Nej sa jag, så får man inte göra..

Då frågade han om ett guppyakvarium (liiitet). Ja sa jag, det kan man ha ungar i, det rymmer dom inte från, men det är för litet, tänk på mamman!
Då frågade han, fullständigt seriös, om mamman var tvungen att bo med dom?! Herregud, ungarna är NYFÖDDA!

Vad tänker människor med?!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

jauchzet
0

Fattar han inte att de är däggdjur eller?! Förvånad

DeniceP
0

Tja du…

Tiaran
0

du skulle talat om för honom att folk med hans tankesätt kallas för djurplågare och inte ens borde få ha djur

DeniceP
0

Jag blev så chockad att jag bara gick därifrån. Seriöst, helt otroligt.

[Samsonmaster14]
0

OMG?! NO COMMENTS!

Grodan
0

Ah, men stackarn var ju i a f inne på en butik och frågade. Ni där nere i Skåne måste vara snälla med nybörjarna som ni träffar och berätta att det ska vara musutställning i augusti!!!

Så var snälla med musfolk ni träffar i zoobutiker och värva dem till utställningen eller åtminstone till mus-ifokus!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

DeniceP
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag ska sätta upp lappar lite varstans i Trelleborg, så dom kommer allt få reda på det :)

mau5
0

#3 överreagera much?

Han har väl haft något annat djur som är skött på det sättet så är han väl kanske van vid det, alla måste ju börja nånstans…

Banankaka320
0

#3 Eller så har han bara ingen kunskap om möss.

Tiaran
0

#8 överreagera när det kommer till sånt man borde tagit reda på innan man skaffar djuret? jag skulle inte kalla det för överreagera. däremot så tycker jag inte att ditt påhopp om att jag överreagerar va särskilt vänligt.

jag sa bara min åsikt om vad jag tycker om sånt tankesätt som den där mannen hade vad var det för fel med det?

#9 ja du har nog rätt men då borde han ta reda på mer fakta om djuret och kanske hellre tänka stort istället för litet?

mau5
0

varför måste alla vara så jäkligt mogna.. :/

inget påhopp tyckte bara du överdrev.. -.-

[Samsonmaster14]
0

#11 Du borde också inse att folk snackar skit om oss i skolan för att vi är omogna ?

mau5
0

So? OMOGENHET FTW?

kommer aldrig bli gammal och tråkig som TIARAN! juste.. skriva fint och korrekt och sånt va? -.-

mau5
0

där hade vi ett påhopp ;D

Grodan
0

#4 Men att prata IRL med folk är också bra. Det är ju perfekta tillfällen när folk är inne i zoobutiker och frågar om möss.

Tiaran
0

#13 är det ens tillåtet med personliga påhopp på mus iFokus?

Grodan
0

#16 Nope, det är inte tillåtet på iFokus vid huvudtaget, eller någonstans på nätet faktiskt. Men jag anser nog inte att det är ett påhopp? Det var ju snarare beröm… Flört

[Samsonmaster14]
0

Ang påhoppet. Jag tycker att Mau5 stör alla trådar som han är med i, och kan inte uppföra sig och det fanns aldrig en sån människa här på mus.ifokus.

mau5
0

Vad är ditt problem dominik?

om vi nu snackar påhopp så är nog det där ett av dom

[Samsonmaster14]
0

Vad snackar du om? Jag är en av dom snällaste personen här på sajten!

Tiaran
0

#20 jag håller med till 100% att du är en av dem snällaste och trevligaste personerna på sajten.

jag håller även med dig i #18 ang störandet av trådar.

mau5
0

inte säkert om #18 skulle vara ett snällt inlägg, iaf inte för mig

jag ursäktar om jag har rubbat era fridfulla stämmning här på mus.ifokus.. ska försöka bli mindre "trollig".. -.-

Grodan
0

#22 låter bra, men jag gillar troll, vi kan ha en liten troll-tråd du o ja