Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1159 ggr
BusBella
0

Vad använder du för bur?

Hej!

Nu har jag plötsligt intresserat mig väldigt mycket för möss och allt som har med dem att göra och därför har jag bestämt mig för att mina två fösta möss ska vara två taggmöss. Jag hoppas på att köpa dem snart. Jag har kollat upp hur stora deras burar ska vara och frågade därför på zoonen om en hamsterbur är bra, vilket en tjej sa att det inte var. Hon sa att det var bäst med terrarium men det är ju lite större och sånt så jag undrar vad ni tycker är bäst? Vad använder ni för era möss? Tacksam för snabbast möjliga svar!

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

[Samsonmaster14]
0

Vad jag använder? Hmmmm låt mig tänka. Jag använder gallerburar, dunnor och innan använde jag akvarie.

BusBella
0

#1 Men det var ju gallerburar hon sa var dåliga… Jaja, jag kan väl skaffa sådana. Du har ju möss och jag är inte säker på att hon har det.

Mind your language.

/Emma

DeniceP
0

Dunor är bra till vanliga möss, säkert till taggmöss också :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

BusBella
0

Tack för all hjälp! Ska nog skaffa en duna.

Mind your language.

/Emma

Tiaran
0

jag använder dunor och en labb bur, galler tycker jag är för riskabelt ifall mössen inte är fullvuxna (min egna åsikt) då dem kan smita då.

akvarier/terrarium är det tydligen många som använder dock tycker jag att det är för tungt med att bära bort akvarium/terrarium till badrummet varje vecka då jag rengör burarna därav att jag håller mig borta från "glasburar".

bara mina åsikter här ^^ många har säkert andra men i slutänden är det DU som väljer vad du vill ha Glad

lycka till!

ivanhoe81
0

galler går enbart till stora fullvuxna engelsktypade möss enligt mig och då ska det vara de med riktigt tätt galler, de svensktypade har jag hittat inne hos mina hamstrar då de bodde i gallerbur

jag har hamsterbur (duna som är hamsterbur enligt mig), samla och terrarium
men just nu bor det enbart möss i ett litet akvarium, ett större terrarium en miniduna och en duna på ca 100x50cm

terrariumena bär jag enbart till badrummet som max en gång imånaden såjag sprutar medel i det stora jag har och torkar sedan bort medlet innan jag torkar det torrt för att få bort urindoften, men jag vill samtidigt inte vara för noga där då jag har 4 hanarsom bor i hop i det terrariumet och de kan börja tjafsas om det blir för rent i buren

Ratata
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag använder terrarier för att de är snygga och dragfria. Gillar även att man kommer in i buren frammifrån i ställte för ovanfrån, vilket ofta skrämmer mössen.

Hade en dunabur först, men jag gillar terrariet mer. Visst, jag kan inte kånka runt på dem till badrummet, men de håller sig ändå fräsha tycker jag. Gör rent dem varje vecka med såpalösning och varmt vatten som jag sedan torkar ur med trasa.

[Samsonmaster14]
0

Nej! Sorry, jag läste inte riktigt vad du skrev! Man ska aldrig ha gallerburar till taggmöss! Dom kan göra sig riktigt illa, och dom mår inte bra i gallerburar.

Jag rekomenderar akvarium/terrarium.