Rågvete
Tuna foder där jag köper mitt har ngt som heter rågvete, det är vete korsat med råg vilket ger högre protein. Ngt jag kan ha till mössen och råttorna?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Borde ju fungera om det är är bara vete o råg och inget annat.
Ska inte vara ngt annat inkorsat. Ska ta testa, blir lite drygt köpa alla andra tre sorterna i 30 kg säckar o på konsum köpa 1½ kg rågflingor i x antal.

Ja det stämmer … det blir en hel del man måste förvara…
Råg och vete går väl att ge båda två, så jag vet inte varför det inte skulle gå att ge dom båda tillsammans? Om det inte är andra tillsatser :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#4 detta är ej 2 korn i en säck. Detta är ett vete korn som är korsat med råg så det är en enda planta så att säga. Rågvete.
kolla om djuren vill äta det först. råg gillar de inte och det behöver man inte ge heller då det inte innehåller något som inte vete, korn eller havre innehåller. däremot rågbröd gillar djuren mycket… kanske gillar de även om man groddar råg - har inte testat…
Trodde möss och råttor skulle ha av alla 4: a sädeslagen.. Rågbröd kan jag alltid köpa och ha hemma, har ju 3 frysar så man kan alltid frysa in mkt.

Ja råg bröd är ju så gott *Ler*
#8 säger du till en som ska försöka lära sig äta nyttigare bröd. Har ej än lärt mig gilla smaken.

Smaken på rågbröd *ler* ja jag gillar helt klart mera som nyttiga bröden mer än vitt bröd …

Jag gillar både rågbröd och vitt bröd, men de halvbruna mellantingen har jag ofta svårt för, av någon konstig anledning.