Säljes: Svarta tan möss 2
Har ungar ur två kullar till salu och väljer att presentera dem i varsin tråd då jag inte vill att de ska förväxlas med varandra då de ser väldigt lika ut, men egentligen är väldigt olika.
I denna tråd presenterar jag A2-kullen (De föddes samma dag och de fick därför åda bli A-kullar
)
I denna kull finns både honor och hanar kvar.
Ungarna föddes den 26e mars i år och är i skrivande stund därmed ca. 3 månader och 3 veckor gamla. Vid födseln var det 9 ungar och efter 3 veckor var de 8 st (1 kullad av honan) varav 3 honor och 5 hanar.
Alla mössen blev svart tan korthår, tre utav dem är också satin (hanar).
Mamma är Vibys Emmy, se regestreringsbevis.
Pappa är Malte, se registreringsbevis.
Hela denna kull var beställd till mitt jobb, men det blev ändrade planer och jag måste nu istället sälja dem själv. Tyvärr måste jag meddela att mamman, Vibys Emmy, fick en tumör under dräktigheten och fick avlivas när ungarna var 3 veckor gamla och dessa ungar fick flytta till Vibys Diana och hennes kull (se tråden "Säljes: Svarta tan möss") tills de var redo att klara sig själva. På grund av mammans tidiga sjukdom rekomenderar jag inte dessa ungar till avel. De passar dock utmärkt till utställning och sällskap/kel!
Är nöjd med denna kull, speciellt med tanke på omständigheterna! Dessa möss är främst avlade efter temperament och inte alls efter utseende. Temperamentet blev riktigt bra och de är alla riktiga gobitar! De är inte skygga (vissa kan reagera på häftiga rörelser och ljud dock) och klättar självmant upp i händerna. Framförallt pojkarna är verkligen urmysiga och tränger sig gärna upp i en hand allihopa och bildar en liten mushög
De är riktiga pussmusar och några är bara helt oemotståndliga! Önskar att jag hade plats att spara flera ur denna kull som sällskap!
Hanarna bor alla tillsammans och det fungerar än så länge bra utan något bråk.
De är ej utställda, men jag planerar att ta hela kullen och ställa dem i stockholm i september, både i standard och Pet Class
Utseendemässigt är de lite små och har lite snipig nos (ärvt efter mamman). De har dock väldigt bra svärta (tack vare Malte från TantSelmas avel på vackert svarta möss!) och tanfärgen ser allt bättre ut ju äldre de blir :) Dessvärre har många mer eller mindre synliga tanfärgade fläckar på tassarna (främst fram), men annars är linjerna bra, speciellt sett ovanifrån då man inte kan se tanfärgen (förutom på tassarna då).
De som är till salu är följande:
Honor:

Evelyns Alice, svart tan korthår.

Evelyns Abigail, svart tan korthår.

Evelyns Amelia Gabble, svart tan korthår.
Hanar:

Evelyns Achilles, svart tan korthår. Fler bilder

Evelyns Andy Davis, svart tan korthår. Fler bilder

Evelyns Allan-i-Dalen, svart tan satin korthår. Fler bilder

Evelyns Anchor, svart tan satin korthår. Fler bilder

Evelyns Abis Mal, svart tan satin korthår. Fler bilder
Mössen finns i Sundsvall, men kan som sagt transporteras till stockholm till utställningen (6 september om jag inte minns helt fel) och kan kännas och klämmas på där
Vill man så går det också bra att reservera möss i förväg.
Planerar att spara någon ur denna kull själv, men har ännu inte bestämt mig för vilka det blir och därför annonserar jag ut alla till försäljning tills det att jag bestämt mig och det går bra att lämna intresseanmälan på alla! :)
Pris per mus är 100 kr.
Mössen registreras i Svemus och vid köp medföljer registreringsbevis.
För mer information, besök min hemsida. Där hittar ni mer information mössen samt deras föräldrar och syskon med personliga beskrivningar för var och en. Där finns också utställnings resultat länkade för de möss som ställts ut (Känns som att denna tråd blir för lång och jobbig att läsa om jag postar allt här, så den som är intresserad kan själv hitta mer fakta på sidan!)
Skicka PM här på iFokus eller maila till evelyns.muslingar@hotmail.com vid intresse eller funderingar!
-------------------------
OBS! Bör också tilläggas att det är konstaterat att Maltes släktingar bär på mycoplasma och det gör också dessa möss till bärare! Än så länge har dock alla mina möss varit symptomfria :)
Va söta jag vill ha en. =) Vart bor du?
#1 Precis som det står i annonsen så bor jag i sundsvall :)
Vilka bedårande bilder på bedårande möss!! 
Åh, jag vill ju haaa! Damn att jag inte har plats för ännu fler "olikafärgade" möss eftersom jag ska satsa på o avla en o samma färg :p Heheh..
#3: Ja de är mycket fina! Mycket bättre färgade tassar än andra kullen! Dock så är jag inte lika nöjd med deras typ och storlek så vi får väl se hur de går i standard :) Det var ju också dessa du kikade på först när vi var i Valbo :)
#4: Hehe, synd! :P Annars är de riktiga kelgrisar de flesta av dom ;)
Jag får fundera o OM De finns nån kvar när det är utställningen i Sthlm kanske jag faller ändå ;)
Superfina! Har stor chans i Standard (utom Achilles som har lite tan fram på benen)
Putt!
2 flickor är nu sålda och den 3e har jag bestämt mig för att spara ;) Därför finns nu bara pojkar kvar! Tar med mig dessa till sm i kallhäll den 6 september :)

Underbart fina! :D
Ska bli kul att få träffa dem om en vecka och två dagar! :-D
Maltes reg.bevis är länkat till Jorms reg.bevis… är Malte och Jorm samma mus?
haha… MALTE var det ju, din dummer 
BRA! Jag ändrade länken i #0 också
#15 Jättebra! tackar! 
vassgo
Intresse finns för Allan-i-Dalen och jag har lovat att hålla honom till minnesutställningen
Han kommer då alltså inte att vara till salu under SM!

Tror min pappa skulle vara intreserad:P
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider
Min mamma hade en svart tan för typ 3 år sedan. Hon hade 2 honor från Tyskland. Svart tan är ända möss som min mamma tyckte om. Jag fick aldrig ta upp dem, men jag fick kolla på :) Jag var typ kär i hennes möss.
Så jag måste säga att dessa är så jäkla sköna! Underbara möss.