Grand Prix, era erfarenheter?
Jag har hört både plus och minus om denna onlineshop Grandprix.se . Själv har jag upplevt 1 plus och 3 minus. Första beställningen gjorde jag för typ 3 år sedan. Två hjul och en smådjurshage. Jag fick ett hjul och smådjurshagen efter några dagar, inga problem så, men lådan till hagen var trasig i hörnen och hela paketet bestod av en påse med grejerna i inlindat i svart plast (ungefär som svart plastfolie men betydligt bredare men lika tunnt) med frimärken utplacerade lite här och där. Det andra hjulet jag beställt sa dom att dom skulle skicka såfort dom fick in det på lager igen. Det har gått 3 år och jag har fortfarande inte fått nått hjul. 
Jag beställde även en hundoverall för 2 veckor sedan och denna order har inte ens behandlats än. Stog "GL" på orderstatusen så jag mailade och frågade vad det betydde och fick svar att varan inte fanns på lager men att den skickats efter. Det har stått GL i två veckor nu alltså. Skickade efter denna overall just därifrån för att den inte finns nån annanstans om jag vill ha den snabbt. Tji fick jag. Ska tälta om två veckor och med våra underbara svenska sommrar så lär den där overallen behövas då. En blöt hund är ingen glad hund. Har mailat dom nu igen och frågat vad som (inte) händer. Det stog att leveransen sker mellan 3 - 14 arbetsdagar, beroende på om varan finns i lager. Jooo visst va!
Okej, era erfarenheter? NÅN bra erfarenhet? 
Jag beställde råttsaker därifrån. Fick fel rör, och en vattenflaska för lite.
Sedan var det en annan vattenflaska än den som var på bilden, så jag var väldigt missnöjd.
Efter att ha ringt och klagat så fick jag till slut behålla min vattenflaska gratis - annars skulle jag ha behövt betala frakten för en flaska som inte var vad jag ville ha….
jag och mitt ex beställde saker från dem, de skulle finnas i lager enligt sidan, efter 7 månaders väntetid så skrev vi och sa upp den orden
men samtidigt var det en kompis som betalade in i förskott och då kom sakerna på bara några dagars tid
jag är en som inte vill köpa från dem när de prioriterar de som betalar i förskott medan att de flesta som beställer på faktura får vänta i flera år innan de får sina saker
Har bara haft 2 minus från dem. beställde för några år sedan, fick lite smågrejer ihopkastat i en svart soppåse precis som du, min Transportbur var sönder i ena hörnet men orkade inte tjafsa om det men beställde inte mer därifrån sen. för några månader sedan beställde jag igen för de hade en värmelampa jag verkligen ville ha och inte kunde få tag på någon annanstans.. betalade i förskott, fick hem varan efter normal frakttid vilket var typ 3-4 dagar, men när jag skulle starta den så ville den inte fungera. mailade då och sa att jag ville skicka tillbaka den och få en ny och då fick jag som svar att ja det går men du får betala frakten på 60kr själv. jag skrev då att det tänkte jag inte alls göra för de har skickat mig en felaktig vara och då ska inte jag behöva "lida" mer för deras misstag. jag fick inget svar av dem alls efter det mailet. 1 vecka senare bestämde sig lampan för att fungera helt plötsligt så blev inget mer med det.. men kommer ALDRIG mer beställa från dem kan jag säga. Skitdålig service.
Beställde 2 matskåla därifrån för ungefär ett och ett halvt år sedan. Efter att ha väntat i en månad hörde jag av mig till dom och frågade vart dom var, fick veta att dom inte var i lager och att tillverkaren gått på "jullov". I slutet på janurai..?
Frågade när dom skulle komma i lager igen, inget svar. Skrev och frågade igen efter 2 veckor, fortfarande inget svar. En vecka senare skrev jag ett argt mail och sa att om dom inte hade levererat skålarna inom en vecka skulle jag ha pengarna tillbaka. Fick till svar att jag visst kunde säga upp ordern om jag ville, men då skulle jag inte få några pengar tillbaka. Då tog det hus i *******! Jag skrev ett mail så argt och hotade med att stämma dom och att jag skulle tala om för varenda människa jag känner att dom inte ska handla därifrån och en massa annat. Det gick 2 dar sen hade jag pengarna på kontot. Hade t.o.m. fått tillbaka mer än vad jag betalat. 
Men jag rekommenderar ingen att köpa därifrån. Så som dom behandlar sina kunder kan jag faktiskt inte förstå hur dom fortfarande kan finnas kvar…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag har inga erfarenheter av Grand Prix, eftersom folk har varnat mig i trådar dom denna… 
#5 Mycket bra 
Jag fick inget svar på mitt mail men orderstatusen ändrades till "Ska packas" i går och nu idag står det att dom skickat overallen. Nu ska vi bara hoppas att den faktiskt kommer fram och att det är RÄTT
Nä jag förstår inte heller hur dom kan finnas kvar med tanke på hur dålig servicen är…
#4 & #6 det är kanske inte så konstigt att dem finns kvar då dem lyckas lura av folk pengar (inte alla som orkar bråka om att få tillbaka pengarna) och kanske är det därför dem lyckas överleva även med deras urusla service (har inte handlat där själv men efter vad jag hört å läst så)
#7 Men folk borde väl iaf anmäla till konsumentverket eller nått?
#8 man tycker ju det men många orkar inte hålla på och "bråka" när det gäller sånt, och många är också rädda(?) för att det ska slå tillbaka på dem istället.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror mycket bygger på att folk inte orkar ta tag i det, för mycket tid för lite pengar dessutom tror jag det beror på okunskap, folk vet inte vad de har för rättigheter.
Men jag har inte heller hört värst gott om detta företag. Det lär ju vara några som driver en sidoverksamhet eller något. De har ganska bra priser och dykerupp på google träffar, därför får de väl nya kunder antar jag. Sämre med återkommande kunder dock. Så om de inte bättrar sig lär de gå under förr eller senare.
Mvh Ellenfyrkant
#10 det var precis så jag menade (kanske formulerade mig felaktigt) sry isåfall