Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 880 ggr
zickan
0

S. Taggmöss

3 taggmöss fanns nerpackade med djuren jag hämtade från danmark. Ägaren tyckte de var en fin present till mig. Tåget var sent in på parongen, gav mig 15 min att plocka upp och hitta tåget tillbaka. Märkte det när jag kom hem och inte så glad. Har inte plats eller intresse för taggmöss.

Ser ut som 3 honor. De är alla fullt hanterbara. Mycker energiska och nyfikna. Men lätta att plocka upp och ha på handen. Ser inte helt fullvuxna ut. Ålder vet jag ej men försöker ta reda på.
Importerades från danmark för ca 2-3 veckor sedan.

250:- alla tre. Dock är summan inte det viktigaste.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tiaran
0

vänta nu lite… gav ägaren dig mössen i present utan att fråga vad du tyckte och om du hade plats för taggmöss?

det tycker jag låter elakt gjort av honom Obestämd

tyvärr är jag inte heller intresserad av taggmöss (håller mig till vanliga möss då jag personligen tycker dem är sötare)

hoppas du lyckas hitta nytt/nya hem åt taggisarna.

Lycka till!

zickan
0

Yes. killen skulle lägga ned med massa arter. Han visste jag haft taggmöss innan och trode jag ville ha dom. Håller på mycket med exotiskadjur osv. Skulle transportera lite giftormar till sthlm åt honom och hämta igelkott. Men ja det kom lite fripassagerare med på resan som inte var beräknat.
Hade det varit för nått år sedan så hade jag lätt behållt dom själv. Men har inte tid eller direkt plats just nu.

Liz85
0

Vart bor du? Funderar av två anledningar…

1. Dels om du har möjlighet eller vet nån som kan hjälpa till med transport liten skvätt nedåt landet. Till typ Linköpingsområdet.

2. Dels det att jag tror jag skulle kunna ta över om du verkligen vill bli av med sötnosarna och ingen annan här vill känna på de taggiga små vännerna. Måste bara räkna lite på pengarna och annat först.

zickan
0

1. det ska jag kolla upp. Har en kompis som åker bil från skåne hållet och hit. Kan tänkas han åker nära dig på vägen hem, nu söndag.

2. Vi alla behöver pengar ;-). Men föredrar att hoppa över det om hemmet ändå är vettigt.

Liz85
0

#4, tänkte mer på om någon har möjlighet att frakta två taggishonor som är leveransklara ner mot Linköping från Stockholmsområdet, dock tidigast nästa helg då de är sex veckor. Jag kan ta mig lite varstans i 08. Har en tjej som vill ha två från min senaste kull.

Eventuellt skulle man i ett sånt läge kunna göra ett litet "swap" och jag tar dina tre för att mitt par sedan åker med tillbaka till sitt nya hem.

zickan
0

jaha. nej jag vet ingen som ska till sthlm hit(västerås) innan söndag. Som kan ta med dom hit om ev nu daniel åker via linköping.