22 april - musutställning
söndag 22 april
Vik denna dag till SVEMUS utställning!!
Pet-class: domare Grodan.
Standard: domare Tomas.
Plats: Stockholm, Hägersten.
(återkommer med mer och bättre information när tiden finns, nu väntar andra plikter)
amaira - utställningsansvarig tillsammans med Malin_2

Ja vad kul, och bra läge på utställningsplatsen då det är lätt att ta sig dit både med egen bil o kommunalt.
Fast jag får se om jag kan komma
… har annat årsmöte den dagen…. o är ju med där också så jag kanske måste åka dit … eller ska kanske säga… bör åka dit
Usch vad trist att det är just när jag jobbar hela helgen. Har flera möss jag vill ställa ut snart!
Ja precis!! :) Det ska bli kul! Ska ställa ut 5 st möss :) I vilka klasser vet jag inte ännu :P
Ajdå… kan du inte byta cosmonita? Vi saknar dig på musträffarna… 
Jag har varit lite "off" vad gäller aktiviteter på senare tid…men just utställning är jag sugen på. Behöver lite bedömningar på flera möss men det är inte lätt att byta bort helgnätter.
nä, det vet jag, men du måste ju försöka!!! vi vill ha dit dig!
Jag ska till Skåne den helgen o ställa ut men kanske har jag möjlighet att åka uppåt nån annan gång.

#7 Ja det skulle vara kul. Jag vet ju inte själv hur jag kommer att göra…
Man kan inte vara på två platser samtidigt, så är det ju …
Jag vill ju att du väljer OSS såklart!!! Cosmonita vill jag också ha med!!!
Men ibland växer min vilja i skogen … 
…fast jag älskar skogen
.
#8 vaddå du vet inte??? då tänker inte jag döma, om du inte kommer!
… och jag tänker inte vara utställningsansvarig om ni inte kommer!!! 
haha
Det handlar ju inte om helt fritt val från min sida…kan ju höra med någon kollega om vi kan byta helg.
Men jag vill helst att mandymoo samåker med mig i så fall 

Vet ni vad straffet är för utpressning ;)
#14 nä, är det kännbart eller värt det? 

#15 beror ju på hur ni tycker det är värt … ;)

Kanske en stor dunk tvättmedel och en hin maskindisk? För det räknas väl inte att jag lovat bort det redan?
Eller ska jag auktionera ut det till svemus oxå, istället för att ge bort gratis?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ni är riktigt elaka *ler*
Man ska ju ställa upp för klubben man är med i - framför allt om man är med i styrelsen osv så ska man gå på årsmöten det har jag hört ;) Och nu är jag ju det… med o aktiv i den klubben också *Ler* Och det är ju deras årsmöte…. eller gäller olika saker för olika klubbar *ler*
Visst ska man ställa upp för sin klubb men man måste kanske också tänka på de socialt handikappade kompisar som måste ha hjälp med att integrera i samhället…
Skämt åsido jag vet inte ens om jag själv kan åka…

Den var bra
… man ska tänka på sina vänner *ler*
#17 Det kan vi ha lotteri på plats om - om det är lagligt.

Jag vill gärna komma, men jobbar dag hela helgen.
Ska kolla om jag kan byta bort söndagens pass. Min Vårdtagare kan int hänga med på en sådan här grej då det är en rullstolsbunden som inte är så glad i smådjur.

Jag hade garna stallt ut men kan inte da, hoppas pa fler utstallningar i sommar..

Det är flera utställningar inplanderade så vi hoppas att dom som inte kan komma nu kommer nästa datum att passa. Vi vill ju att så många som möjligt kommer o ställer ut.

Jag kommer.
Har gett bort mitt arbetspass den dagen. Har en hel del bedömningssedlar liggande här hemma som jag kan ta med mig och då även komma lite tidigare om det behövs.

Om allt går som det ska kommer jag också! Elin erbjöd just en plats i hennes bil.
Skitkul att få träffa allihopa!
Kanske ska ställa ut lille Elvis också. :)
Älskar mina stora små vänner..

Terato, klart att du ska ställa ut Elvis om du kommer. Sedan tycker jag att det är JÄTTETREVLIGT att få träffa alla Svemusare, både nya & gamla.

Håller med Muszimba - självklart ska du ta med dig Elvis också *ler*

Hihi då får jag vällan göra det då!
Älskar mina stora små vänner..
Härligt att få träffa dig och Elvis, Terato! 

Jag kommer… har nu bestämt mig för att jag tar utställningen o hoppar årsmötet …
vad bra! flera som anmält?

Funderar på att anmäla mus, men vet inte ännu. Ska dit iaf.
Jag skulle ju åkt till SSV utst 21 april men den har blivit flyttad pga för få anmälningar. Men jag kan inte komma ändå pga det är en söndag o tågen funkar aldrig fram o tillbaka samma dag. Men hoppas ni blir många o det blir trevligt!
kan du inte övernatta då?

Jag har fått anmälningar av Lena än så länge, men blir glad för fler. Själv har jag ett litet dilemma, då jag egentligen inte ens har pengar så att det räcker till mat, eller, jo om vi snålar. Hundmat kan jag alltid krita på jobbet, i värsta fall. Kruxet är att jag kommer att halvera matkassan imorrn när jag handlar säd till mössen, ett inköp jag INTE kan vänta med till 27:e…
Funderar om det går att få sälja några musar eller kanske tom pygmisar på utställningsdagan, så att jag kan anmäla en del i alla fall…
MVH Elin
#35 Jobbar ju måndan sen så måste hem söndan o då går inget som passar. Jo kanske ett men det kostar över 700 kr enkel resa o det har jag inte råd med… Nä, får bli nån gång när jag kan planera lite i förväg. Kanske ta ledigt, boka tåg i god tid så det blir billigt, o så försöka fixa övernattning hos nån också då förstås. *ler*
#36 Ja, varför inte. Om du lockar dit lite folk utifrån så går det väl att sälja lotter, klubbprylar och även djur. Någon slags PR alltså!!!

6.e Juni kanske?
MVH Elin

fasen att man ska bo så avigt till /= Vill så gärna komma och titta och träffa allt folket här. Men jag har en semestervecka planerad senare i sommar (maj-juni) till uppsala/sthlm, får se om man lyyckas tajma så man får träffa någon då och titta på muslingar (=
Hör av mig när det blir närmre och planerat om någon vill ha transport av musingar.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
drimis, kan ni inte samåka då, du å familjen pettersson
Jag har äntligen kunnat bestämma att jag också kommer på utställningen! Nu ska jag bara fundera ut vilka sötnosar som ska få bli utställda…

Gör som jag, ta ett papper och en penna, gå och kika på mössen, lyft, pilla och fundera. Sedan skriver du upp de du vill ställa i de olika klasserna, tar fram en miniräknare, kollar hur dyrt det blir, sedan stryker man möss och prioriterar så att man har råd. Visst kan man ställa massor, om man bara hgar råd, för det ger pengar till klubben. Det är länge sedan vi hade 60-70 möss i standard nu…
MVH Elin

Utställningsdag den 22a var nog ett jäkligt dåligt val av dag… för jag får också dra ner på antalet o bara ta med någon enstaka - har inte råd med fler.. kanske 2 max 4 st…
Och jag kan inte komma alls. Skulle verkligen vilja ställa ut några möss.
hej igen ,,vart anmäler jag?
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**
**_www.123minsida.se/scuzzies_**
anmäl till elin, men kolla SVEMUS utställningsbestämmelser först vad som ska vara med i anmälan osv 
Skulle vara kul faktiskt. Men nu är jag inte medlem längre ju. =P
//Lina
behöver du inte vara för att ställa ut i Pet Class.
Nä, men jag vill satsa stort! ;P
//Lina
när är sista datum?
###
neva masquerade

16 April är sista anmälningsdagen, alltså på måndag som kommer.
Samåkning är ju perfekt om man åker samma dag. Bara nån annan har bil då jag ingen har… Blir ju billigare så också då man delar bensinkostnaden.

cosmonita - jag kan ta med några dit till dig om du vill… vi kan fixa så att dom kommer till mig dagen innan o sen tillbaka till dig dagen efter eller när det passar dig … om du vill ha några utställda *ler*

#41 - Är det oss du menar, Grodan? Eller finns det fler Peterssonska familjer här? Är det oss du tänker på så kommer här en geografilektion igen.
Värmland ligger rakt västerut från Stockholm - på samma breddgrad. Småland ligger söderut från både Stockholm och Värmland. Vi tar E 18 till Stockholm, medan Dreamiz tar E4.
Skulle gärna samåka med Dreamiz
Men vi bor drygt 20 mil ifrån varandra och ska vi åka till Stockholm ihop måste nån av oss ta en låång omväg…
Och vi kommer tyvärr inte till den här utställningen heller. Måste hålla i pengarna och det är mer än tomt på muskontot. Ska dessutom bort både lördag och söndag nu till helgen så utställningshelgen måste vi nog ägna åt burstädning, för på vardagskvällarna hinner jag ingenting…
Mandymoo- vad snällt av dig att erbjuda det. Jag tycker att det låter som en bra idé. Jag får kolla vilka möss jag tycker ska få den äran att åka med dig. Hur många ställer du ut själv?

Ja det tycker jag också är en bra ide..
Får se vad plånboken tillåter *ler*
#55 Jag vet inte vem hon menade. Men håller med om att det skulle bli en himla omväg om vi skulle samåka. hihi…

Mandy, du måste komma för Blue och Affe kommer!! 

Jo då jag kommer *Ler*
Va kul att dom kommer så jag får träffa dom igen *ler*
Har precis skickat iväg anmälan och allt
3 st morakullor i standard och en i pet :P För en gick det inte så bra i standard förra gången.. så hon får gå i pet den här gången ;) Hon är för sotad:P (Morakullan´s Osvaldora) och har betalat!

#62 Så ska man aldrig tänka…. alla domare ser olika *Ler*… nästa domare kanske kan tycka att det är bra… o hittar något annat att slå ner på istället *ler*
#63… . mjoo :P Jag vet x) Kanske lite dumt o inte ta henne i standard. Men ska göra det nästa gång ^^
jag tycker det är jättebra tänkt av malin. varför ställa möss som inte går bra i standard?

jag tänker såhär själv - jag vill lära mig - ett bra sätt är att ställa ut mina möss i standard. Men då ska man helst ha möjigheten att göra det för några olika domare…. man lär sig aldrig på vad bara en säger … för alla tycker olika
Sen stödja klubben ;)
Elin fick aldrig mitt mejl :( Det var tomt. Så fick skriva nytt.. men det bästa var - Jag ändrade klass för Morakullan´s Osvaldora ;) Så nu e hon i standard :P
Tycker det var rätt tänkt av oss båda! För på hennes utställningsresultat står det: bra petmus.
Och då tänkte jag ta henne i pet. Men som mandymoo säger .. så är det faktiskt sant. Så jag ska kolla hur det går för henne nu när Thomas är domare :)

Men ingenting hindrar ju att man ställer en mus i 2 klasser!
Vill ni att Grodan ska bli arbetslös?
MVH Elin
Nu fixade det sej ;) 4 st möss i standard och pet har jag anmält :P
Då får Grodan bedömma dom möss hon själv fött upp! Haha :P

Hur står det till med er andra då?
Sista dan idag att anmäla, har fått anmälningar av Anu, Åsa, Desirée, Lena, malin och AnnMarie.
Väntar på anmälningar från Therese (mailar dem idag) mig själv, (skriver dem snart) och Anette (kommer nog via mail, eller hur?) och så kanske Grodan kan ställa nån i St, för att sponsra klubben, även om hon inte vill/orkar egentligen???
MVH Elin
jag ska också anmäla,,men den där blanketten,,kan inte jag fylla i vet inte varför,,,undra om jag kan skriva alla uppgifter på en vanlig sida o skicka ?
hälsn kerstin
###
neva masquerade
Mina anmälningar är också på g!

Mina kommer dom med *ler*

#71, så länge all info från blanketten är med, så kan du skicka det i ett vanligt mail till mig, på elin@nattfrostens.se
# 72 Härligt!
MVH Elin
jag kan inte sponsra klubben mer än jag gör, jag är pank!
Ang. att inte ställa djur som inte har i Standard att göra. En dålig variant är en dålig variant vilken domare som än dömer. Är en röd sotig så är den och då har den inget i Standard att göra om den inte är expeptionellt bra i något annat som t ex päls. Dock är det sällan en felfärgad mus med jättebra päls får höga poäng… Oavsett vem som dömer!
När du dömer Standard uppskattar du faktiskt inte när dessa dåliga exemplar envisas med att deltaga. Du vill döma snygga djur, så är det bara!

Vill gärna ställa ut, men är pank för denna utställning.
Kommer ändå att komma för att dela ut Diamantmus med mera och hålla i lotteriet.

Jag är helt pank, har egentligen inte råd med bensinen, men nu har Lisaisa och Terato sagt att de åker med, och då är vi 3 att dela på bensinen! Jobbar på att få med en hemlig gäst oxå, fast det kanske inte går att väcka den björn som sover…
Kommer att låna pengar för att ha till anmälningarna, så det blir inte lika många som jag brukar ställa, kan jag avslöja. Hoppas att det kommer många anmälningar från er som är kvar, för hittills är det bara 15 i Pet och 16 i St. Men om det är sant att jag, Lisa, Anette, Therese och Kerstin ska anmäla, och kanske tom fler, så blir det kanske en hel del… Tänk om vi alla anmäler 5 i varje klass, så blir det i alla fall en skaplig utställning!!!
MVH Elin
#75 .. . jorå du har poäng i det du skriver :) Haha.. tänk att ja inte orkar tänka till själv xD
Det är självklart rätt!