Sökes: Texel hane
Det jag söker är en Hane.
Han ska vara texel, så bra texel som möjligt. Han ska vara satin eller bära på det.
Gärna tecknad men inget krav, tan går helt bort.
Färgen får gärna vara tickad, men viktigast är pälsens struktur.
Han ska vara av stor och bra typ, gärna engelsk eller ha enkelskt inblandat, eller en stor svensk.
Han ska vara färdig växt, över 6 månader gamal är ett plus. Jag vill gärna ha koll på päls typen och det har jag inte när dom är under 2 mån.
Hälsningar Malin
jag har en hane på 4 mån, svart/vit even tecknad texel. Men kan ju inte säga att han har den bästa teckningen… följer inte standarden helt. Han är mest krullig i ansiktet, har krulliga morrhår men resten av pälsen har blivit rätt så rak. Korthårig. jag tror han är svensktypad och hans föräldrar kommer från djuraffär, han väger 38g.
Jag antar att han har något tan-liknande i generna eftersom han har gyllenbruna fläckar, en bakom frambenet och en bakom bakbenet.
Jag antar att Mio inte är vad du söker efter,
men tänkte att jag kan ju skriva i alla fall.
har inga nya bilder, men är du intresserad så kan jag ta.
Nej han är tyvärr inte vad jag söker, tan vill jag absolut inte ha in i mina texel linjer. :)
Hälsningar Malin

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag ska kolla lite på mina 1/2 års unger nu i veckan….jag vet det finns en blue texel kille som ska stanna men det kanske finns någon bra bror till han…måste kolla igenom dom en gång till ….fan det är svärt jag vill ha kvar alla men det går jo inte.
Putt
Hälsningar Malin