Inget speciellt
Jag tycker inte det finns något som heter "onödig kommentar". Jag tycker inte att jag har gjort eller skrivit någonting fel och känner mig därför felaktigt straffad och träffad av låsningen som skedde i en viss tråd. Eftersom jag redan var rätt så upprörd innan och varit inaktiv och känt mig ointresserad ett tag ändå så ger jag mig av nu. Ingen större förlust kanske, lol. Och inte menat som en scen. Det kändes bara bra att ha ett avslut. =3 Känn dig fri att radera om det känns oväsentligt, Grodis. ;) Var mor min som tyckte jag skulle behålla kontot här och skriva nåt istället för att bara radera och försvinna utan spår.
Men, det var det.
Hur raderar man kontot?
Jag kände att det mest började bli upprepningar och citat av vad andra skrivit och jag vet hur lätt det är att bli ovänner via nätet så jag tyckte därför att en låsning av tråden skulle förhindra "onödiga kommentarer". Med onödiga kommentarer menar jag inte det ni skrivit utan mer det som lätt skrivs i stundens hetta och som senare kanske kommer ångras. Jag tyckte dessutom att alla hade fått uttrycka sig i långa kommentarer i Grodans midsommartråd och fått sin mening sagd. Hade det varit så att jag tyckt att hela disskusionen hade varit dum eller "onödig" så hade jag inte bett dom låsa den, då hade jag bett dom ta bort hela tråden.
Försvinn inte utan ta en paus och tänk på alla vänner du faktiskt fått via detta forum, vi kommer alla sakna dina inlevelsefulla berättelser och din kunskap!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Det var inte fel att låsa tråden. diskussionen hade fått fel bana och då gör man så här som vi gör nu, låter den fortsätta på ett annat ställe :)
Jag PM:ade Linnea eftersom jag inte vet om hon går in här mer.
Så här har jag skrivit:
Hej, Linnea!
Jag tycker precis som din mamma; lämna inte forumet för det här.
Det är så här att vi ser bara toppen av ett isberg när vi möter en människa. Jag vet inget om dig och du vet inget om mig. det lilla vi säger missförstås ofta. Vi behöver inte tycka lika men för att ingen av oss ska behöva fundera runt det här mer måste vi komma till en förlikning, där vi accepterar den andres oliktänkande, så vi kan få ro i magen.
Jag tänkte så här när jag läste midsommartråden; hur kan man håna någon man inte känner av anledningen att de är tragiska? När något är tragiskt så är det ledsamt. De som super på bänken har ett förflutet. De visar också bara toppen på sitt isberg. där bakom kan det finnas en själ härjad av barnmissandel, sexuellt utnyttjande, missär, ekonomisk katastroff, sorg mm. Även om man inte hånar öppet så är gärningen inte vänlig.
Om jag skulle börja håna andra som bär på tunga minnen, säg en annan "grupp" (om vi nu redan har generaliserat alla alkisar för sig, med de tusentals bakgrunder de har) så kan vi rycka de som sitter inne framför datorn, ungdomar som fastnat i depressioner. Tragiskt! Kul? nej inte ett dugg!
Jag tror jag jag har ryckt sönder mina inlägg genom att i all hast delgett tankar som kommit flygande. Det har fått dem obegripliga kan jag förstå nu. Jag läser nämligen en mycket bra bok nu som handlar om just vuxnas empati för barn i sociala och emotionella svårigheter. Boken tar bland annat upp begreppet empati i förhållande till sympati. Om jag drar paralleller med 3-åringarnas lek där den ena tar den andres spade och den första blir arg och knuffar "tjuven", så kan jag känna empati för den som blev bestulen men jag sympatiserar inte med att det gav en reaktion som leder till att någon blir knuffad. Jag kan känna empati, inte hån, för alkisar men jag sympatiserar inte med alkoholism. Jag kan känna empati för de som inte törs, orkar, kan komma ut i sociala sammanhang men jag sympatiserar inte med att skada sig själv, stänga in sig eller liknande.
Så till vår egen diskussion :)
Alltså har både din mamma och du helt rätt. man gör vad man kan utefter sin förmåga. Ingen ska döma och det hoppas jag du förstå att det var verkligen inte det jag menade. Nu kommer vi till mitt personliga tyckande, som jag själv äger, och här får och ska våra tankar gå i sär. Det måste vi acceptera. Jag tycker att man ska sträva efter att bli frisk. Var och en på sin nivå. Tycken man inte det så vill man inte bli frisk. Vill man inte så går det inte. man kan inte tvinga någon att bli frisk. Viljan måste finnas där.
Det finns en tendens att många i din sits fastnar vid nätet. jag skulle förmodligen göra likadant själv…har en tendens att fastna fast jag inte har social fobi. Det är trevligt på nätet och man tar det i sin takt där! Jag har förståelse för det eftersom man är lagom social där. man kan stänga av om det blir för jobbigt. Man syns inte. Men det gör att en skev procentsats av ungdomar som har sociala svårigheter jämfört med hur det är i verkligheten, utanför nätets värld, visas som en norm. Det vore mycket intressant att få en siffra på hur många av de som hänger här som är tex sjukskrivna. Jag har många kompisar med fibromyalgi (stavas?) som hänger på nätet nätterna igenom när de inte kan sova. Ren terapi och medicin för deras värk. Jag säger inte att det är fel. Jag säger att strävan ska vara att slippa sitta där. Jag påstår också att många unga utan dessa problem som inte förstår att verkligheten utanför nätet inte ser ut så här, de tror att man ska ha någon form av diagnos att driva gäck med för att vara någon alls. Det blir fel då…tycker jag.
Jag lägger den här texten även i din tråd på mus iFokus. Att MP stängde tråden tycker jag var ok för det var fel diskussion i fel tråd. Var inte arg på vare sig henne eller agerandet
Jag hoppas du kan acceptera att vi tycker olika om vissa saker och att du kanske kan ha en större förståelse för varför vår diskussion blev så full av missförstånd. När Ajanki reagerade skrev jag att jag inte ville diskutera det för det skulle bli en föreläsning. Det jag förklarar för dig nu, utifrån min erfarenhet och mina kunskaper. Det finns så oerhört mycket mer och jag tycker detta är ett vansinnigt intressant område. Jag har svårt att begränsa mig och när jag gör det blir det hattigt och svårförstått. Det är nästa omöjligt att skriva allt man vill få sagt i ett forum utan att någon misstolkar. Vi har alla vår egen erfarenhet och våra reaktioner sker utifrån den, det gäller alla. Hur vi sedan kan använda vår erfarenhet för att möta andra är en annan sak och där måste vi alla jobba med oss själva. Jag jobbar på för fullt. vår diskussion har lärt mig massor, tack för det :)
-Lottiz
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#0 Hyeonmu, du har absolut inte tillåtelse att lämna oss! 
Jag har inte låst tråden, jag var inte här ens. Du vet att jag inte gärna låser trådar.
Då ber jag om ursäkt att jag låste till alla inblandade, jag är inte helt haj på när trådar bör låsas och inte 
#6 Du behöver inte be om ursäkt.
Ibland kan vara bra att låsa om jag inte är där och ni är osäkra. 
#7 Tack, jag vart lite orolig att du vart lite sur på mig där 
#8 Sur på dig?
Hur skulle det gå till? 
jag vill ha nea tillbaka :(
#10 jag med, har inte skrivit med henne men vill inte att någon lämnar sidan såhär, det går ju att lösa..
Jag lämnar också sidan, bey :)
#12 men D: varför? :(
Skojade, jag tycker att mus.ifokus är trevligaste sajten. Men ang nea…Jag känner inte henne men jag får dåligt samvete för att hon leavade :(
Håller med, MIF är en jättebra sajt! :)
Om du inte kände henne behöver du knappast ha dåligt samvete, då är det ju inte du som bidrog till att hon slutade. Vi får väl hoppas att hon kommer tillbaka helt enkelt :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Alla är fria att göra vad som känns rätt för dem!
Men jag väljer att inte säga hejdå, på återseende! 
Mvh Ellenfyrkant

I lurk. For now.
Yäy 
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

<=#3 Rart av dig.
NEA