Bur säljes 400 kr
Nu säljer jag min smådjur bur, ett så kallat gerbilarium. Funkar bäst för gerbiler eller möss.
Vill bara påpeka att den här buren är mer lämplig som tillfällig bur, karantän eller liknande. Både gerbiler och möss mår bättre av att ha större utrymme än såhär.
Överdelen kan säkert också användas inuti t.ex ett akvarium när man introducerar två nya individer för varandra eller så kan man använda den här buren för att göra tillbyggnader på t.ex en Samla låda.
Jag bor i Trollhättan där buren kan hämtas. Om du bor långt bort så kan jag ev. mötas någon annanstans inom Västra Götaland.
Den är inköpt i november 2010 för 999 kr på Fidos i Trollhättan. Eftersom den bara varit använd en månad (köpte en annan bur) så är den i väldigt fint skick. Några repor i underdelen eftersom gerbilerna grävt men annars är den hel och fin!
Mått: 52x26x52cm
Buren består av:
1 Underdel i plast som lämpar sig bra för gerbiler som vill ha spån att gräva i. Den är även byggd på ett sådant sätt som gör att det är svårt för gerbilen/musen att börja gnaga på plasten.
1 Galler överdel där man kan hänga upp matskålen samt vattenflaska.
2 gallervåningar.
Tillbehör:
1 matskål med ställning som man hänger upp i gallret.
1 plaströr med tillhörande "ringar" och "fönster"
Bilder på tillbehören: http://www.zoonen.com/annonzparken/annonz.asp?oid=3051432
Jag tycker faktiskt att det här är en bra bostadsbur till möss, storleksmässigt. Alla bor inte stort och har plats för stora burar.
Ah så bra då :) För gerbiler känns det litet men det är väl för att de behöver gräva mer än vad den där buren tillåter, fast än att den är till för gerbiler.
Putt
hade den funnits närmre sthlm så hade jag nappat då ja gillade den buren, men som sagt det är lite för långt för mig att åka för en bur =/
Jo förstår det :/ Har själv problem med avståndet till Stockholm då nästan alla gerbiluppfödare bor där borta. Tycker Göteborg och Stockholm borde ligga betydligt närmare varandra haha :(
Ger det ett sista försök här :)