GOJIBÄR
Fann jag i WILLY´S butiken i Märsta bland alla t ex psyllium, linfrön etc etc.. Nu undrar jag kan möss + råttor äta detta?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Har funderat på detta jag med, lämnar litet avtryck :P
Blir de inte väldigt smala då? Jag har hört att gojibär är det man nu ska banta ner sig 30 kg med h jälp av… *fniss*
Jag vet faktiskt inte vad gojibär är… låter som en försköning av papegojbajs… hehe
fast å andra sidan, allt vi människor kan äta kan möss också äta, ev med något undantag…
Nyttigt godis. Testa om djuren gillar dem genom att erbjuda dem en var el dyl. Kan ju vara dumt att blanda i torrfodret om de bara kissar på dem…
#4 Ska testa även smaka själv se om det är gott. *är gruvligt kräsen*

Mina kissade på dem!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
hehe… oki där ser man… 

Hade det i min blandning ett tag, kastade alltid allt när jag städade burarna. Inte gott alls, sa mina.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#8 Kan hålla med dina möss GOJIBÄR var inte goda alls..
Men alltså det är torkade bär? Hur var det nu med torkad frukt och bär? Innehåller inte det ett giftigt ämne (som börjar på bokstaven O?) som är cancerframkallande? Tarmsaft/Camihlle skrev ju om det förut. Jag har då verkligen anammat det och ger inte mina torkad frukt eller torkade bär sedan dess.
Jag har börjat äta tranbär och gojibär i min jågört nu. Gott och nyttigt.
Jag har testat om mössen ville ha tranbär, men det ville de inte… eller jo, det var ju kul med en nya sak att bära omkring, krafsa över, nosa på och undersöka… men äta? nä…
Ska testa med gojibär också, fast jag tycker de är fasligt goda.
Bara för det ska jag göra gegga nu o ha i gojibär

Hinner inte kolla nu, men minns jag rätt var det främst russin som hade det cancerogena ämnet.
det ska visst vara nyttigt med gojibär, men jag tycker att det smakar hemskt.. köpte en blanding med frysta bär där det var gojibär.. och de smakade fisk
men kanske mössen gillar..
mössen gillar gojibär, vad jag sett hittills i a f

"Kina håller inte sin mat till samma nivå av normer som upprätthålls i Europa och USA. Många transporter av Gojibär har stoppats på grund av höga halter av bekämpningsmedel. Kina har en “Green food” standard som upprätthålls av den kinesiska jordbruksministeriet som medger ett visst mått av pesticider och fungicider används på växterna. Det är tveksamt om gojibären som kommer hit från Kina bekräftas som ekologiskt odlade.
Detta väcker vissa frågor för den Svenska konsumenten. Många av de människor som äter Gojibär äter dem i första hand för dess antioxidanter och hälsoegenskaper. Viktigt att tänka på är hur mycket pesticider det är i bären." http://www.goforlife.se/produkter/gojibar
Bara tänk på det och mata med måtta. =3
aj… är det därför jag har ont i magen… trodde stressmagen kommit tillbaka, men det kan alltså vara förgiftning? (obs! jag har jättekänslig mage)

Mild förgiftning, eller i alla fall irritation i slemhinnorna. Jag kan ju inte äta skal på många frukter utan att få ont i magen. Så helt baserat på egen erfarenhet - och nada på kunskap om pesticider - så skulle jag gissa det, ja. =/ Lättast är väl att testa att utesluta det ett tag. =3