Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 742 ggr
ariama
0

Nakenmöss sjukdomar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ni som har eller handlar eller avlar på nakenmössen, Läs detta inlägg är ni snälla!!

http://mus.ifokus.se/discussions/4e2fb50c88f47239f9003622-plagsamma-djurforsok-inom-mushobbyn#discussions-1

Slutorden är:

Och jag BER ER:

Köp inte dessa möss, handla inte med dem, avla inte på dem!! Genen sprids, och oundvikligt kommer ungar att födas med denna ögonsjukdom, utan att någon ser, vet, eller förstår vad som händer!!!

Mössen bär alltså en co-dominant gen som i dubbel upplaga torkar sönder hornhinnorna på de små muslingarnas ögon, så fort de öppnar dem. (Vilket är mycket svårt att SE)

Var inte med om att sprid det här!! Jag ber er.

[aammE]
0

Tycker inte att man skall avla på eller köpa röda möss heller.

ariama
0

Jag kani nstämma det dig. Men det finns en skillnad.

Skillnaden är att LIDANDET är enormt för dessa ögondrabbade. Tänk dig själv hur det känns att få en kvist eller något i ögat, som repar hornhinnan. Hur tror du då det känns om honrhinnan torkar sönder?

[aammE]
0

#2 Om man får en tumör bakom ögat, tror du att det är skönare?

ariama
0

Vad är det du vill komma fram till? Är det något sorts försvar gentemot nakenmössens ögonproblem?

Förekommer det "här", gör det väl inget att det förekommer "där"?

Jag har sagt det i andra inlägg nu: Ni hanterar detta jag berättat efter eget samvete. Den som inte vill ta det på allvar, ja, det kan jag inte göra något åt.

Jag är ledsen och besviken på mussverige, och något mer inlägg av mig ser ni inte.

[aammE]
0

Nej, jag avlar inte på något av det på grund av just häsoproblem. Dock inte på grund av ögonen på de nakna efter som att det är lätt att undvika om man ej korsar naket x naket, men på grund av att  de tenderar att lättare få problem med uftvägarna. De röda avlar jag inte på av uppenbara själ, det är en dominant gen som inte går att undvika sjudomar från genom att exempelvis para "vettigt".

StillaSinnet
0

Vi har just nu två tråda igång. Vore bättre om vi diskuterar i en tråd tror jag.

Jag har delgett mina erfarenheter i denna tråd

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Theriss]
0

#3 Förstår inte heller riktigt vart du vill komma med den meningen… Alla möss oavsett färg kan ju få tumörer.

[aammE]
0

#7 Jo, sävklart. Men det är mycket, mycet vanligare på lethal red än på andra.