Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 495 ggr
mandymoo
0

Godmorgon torsdag 19 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu är klockan snart halv fem så då kan man säga godmorgon *ler* Har haft en sömnlös natt… har haft lilltösen uppe o sprungit på sängen en bra stund… tror att hon mår bra av att röra på sig. Hon har också fått flytta till en lite större "bur" … en typ curver box. Hon har börjat ta tag med om sprutan med tänderna när man matar henne.. om man inte får ut dropparna nog fort, och hon slickar i sig dom fortare än vad man kan tro *ler* Det som är bra med det är att man nu vet att tänderna i överkäken vuxit på sig en bit o att hon helt klart inte har ont.
Sen slickar hon noga fingrarna på oss efteråt. Tänk om en droppe välling hamnat där o går till spillo.

Dottern ojjade sig lite igårkväll … hon vill ju börja spela fotboll igen - tycker att det är ju fingret som är brutet… men se det tyckte inte läkaren. Hon får absolut inte använda fingret, inte belasta det alls… bara göra mjuk sjukgymnastik… enligt honom mindre än vad sjukgymnasten sa… så frågan är då - efter vems råd ska man gå???  Och han tyckte att fotboll ger en större chans att fingret får sig en törn igen o det var absolut inte alls bra…

Idag då… ja stall, uppsala o ska försöka ta mig till Västerås…. men vet inte hur jag ska hinna….

Vad hittar ni på idag då??

Vattnadal
0

Godmorgon!

Själv ska jag jobba, och idag måste jag hinna vika en maskin tvätt så jag kan hänga den jag programmerat för att ha färdig till nu…

Var duktig och blandade mat inatt, så mössen fick nyblandat torrfoder, och så färska ärtor, då jag slitit mig från tradera. Har funderingar på att lägga ut mina bowie bildvinylisar där, i alla fall dett gäng av singlarna, som jag såg gick skitdyrt för ett år sen… Kanske kan jag dra in pengar till mina leosar där… Suck!

Jobbigt med dtrasiga barn, de har väl för mycket energi för att bara ta det lugnt. Tänk om man kunde få tillbaka en del av den, energin alltså!  Funderar om det kanske hjälper att äta lite bättre ändå, och röra sig mer. Det gör det säkert, fast då måste man ju anstränga sig!Räcka ut tungan

Nej, nu väntar tvätten, och några djur behöver säkert vatten och mat oxå, innnan jag och hundarna får frulle.

kramis på er!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[mjuue]
0

Shuee.. nu funkar det :D

Jag har varit hemma ida igen. Inte riktigt frisk ännu. Ingen dans ..

Idag har jag väl tagit det lugnt, fixat lite grejer. kollat på tv och så ;)

Imorgon ska ja iaf till skolan.

Pehpsii
0

ush kan inte sova. ska till sjukhuset imorgon. De ska göra massa tester för att se vad jag är ellergisk mot, inte pricktest utan nån variant för de ska se vilka sorters metaller, papper, plast, gummi etc jag kan tänkas ha utvecklat nån ny allergi mot.

Tur i oturen, medand min hälsa dalat och jag blivit allergisk mot fler och fler saker så tåler jag iaf fortfarande mina djur (= alltid ngt,

Iafska de sätta typ som ett pricktest på min rygg, sen lite på min arm och testa en del saker där. Måste vila sen för det finns risk att jag kan få allergishock. Inte alls trevligt >__<

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

[Theriss]
0

Jag har "ramlat" av en häst idag. "ramlat" för jag typ satt av i galoppen på nåt knasigt vis… Det var mycket elegant i alla fall, svingade högerbenet över ryggen på hästen, stod i stigbyglen med vänster, vred mig åt sidan och fick loss foten och sen landade jag på vänsterfoten som en annan voltigeutövare, helt rakt och fint =P Och inte fick jag ont nånstans heller =) Övertalade sen hästen att hindret inte var nåt farligt och sen hoppade han utan krussiduller Kyss Han är en hemskt mesig häst som tycker mycket är kusligt och läskigt. Om han så mycklet som nuddar bommarna blir det fullt fräs för det är ju jätteobehagligt att stöta i dem tycker han. Men han har ett hjärta av guld!