Hjälp..
Tidigare idag när jag lekte med en av mina möss så gick det så vilt till att hon sprang upp på min axel, men tappade greppet och föll. Nu är hon halt, när jag känner efter när hon går i min hand verkar det vara den högra baktassen som är skadad..
Vad ska jag göra? Ska jag gå till veterinären, eller kommer dom bara säga att jag ska låta henne vila och sen ta 200kr betalt? Snälla hjälp..
……och sen ta 350-500kr betalt* Det kommer leka sig självt.
Ett brutet ben på en råtta/gerbil/hamster/mus läker sig självt på max en vecka. Jag tror inte att en vrickning ska vara så farligt! Se till att hon får vila och inte rör sig så mycket så benet får vara lite stilla.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#2 agreed
Hade ett ganska obehagligt benbrott på en mus för ett tag sedan, det var 100% återställt efter 2 veckor. :)
Se till att hon får mycket kalk i sig, exempelvis räkor med skal och äggskal (krossa i mortel och strö över blötfodret).
Ah tack, vad skönt att höra.
#4 Jag brukar inte ge min mus blötmat, vad menar du med det? :S
#5 De flesta brukar göra sk. "geggor" åt sina möss av olika grönsaker (ärtor uppskattas MYCKET), vällingar och kött. Ibland när jag är lite lat så brukar jag använda barnmat på burk som bas och gegga i grönsaker och kött.
Kan man ta vanlig välling, koka upp det och sen hälla i lite mosade ärtor och sen hälla i äggskalspulver?
#7 absolut :)