Möss...
Hej!
Jag har i dag blivit erbjuden att ta över två stycken möss. Dom bor i ett fd 54l akvarie med någon form av gallerlock, Jag har inte sett själv hur det ser ut. Dom är ca 4månader och jag är mycket tveksam till att ta dom då jag definitivt inte kan något om möss alls. Sen har jag två hundar var av en av dom mer än gärna skulle vilja äta upp dom. Dottern är nu tre år och väldigt djurvan. Men jag tvekar i alla fall. Killen har ingen som kan ta hand om dom så finns det någon här som bor nära Jönköping som vill ha dom? Annars kanske dom får flytta hit i alla fall, men då behöver jag alla tips och råd jag kan få. Det första jag undrar är buren. Kan dom bo i ett gammal akvarie? Känns ju inte som luften blir så bra där i.
Funderar på foder och inredning i buren också. Som sagt, jag behöver alla råd jag kan få!
Möss kan absolut bo i ett akvarie om det har gallerlock!
Själv har jag katter som gärna hade tagit en tugga eller två av mina, men det löser vi genom att ha mössen i sovrummet dit katterna inte är bjudna. (Att hunden dessutom försvarar mössen, genom att jaga ut katterna från rummet när dom närmar sig burarna, är ett stort plus det med ;) )
Gå igenom lite här inne, så får du enkelt svar på foderfrågor och inredningstips!
Men grenar, toalettrullar, tomma flingpaket och äggkartonger brukar vara väldigt poppis leksaker!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ingen som vill ha dom då?
Två honor tydligen köpta i djuraffär.
#2 bild på dem underlättar omplacering :)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Har ingen bild tyvärr. ska se om jag kan fixa det!