När matte är borta dansar mössen
Jag orkar inte. T_T Jag är borta i fem dagar och när jag kommer hem är allt kaos.
En bebismus är försvunnen. Han antas död, men kan ha hoppat och nått gallret och smitit ut. (Det är tyvärr nummer sju, MP. <={)
Tre möss - två honor och en hane är på rymmen. En annan hona hittar jag i hanens bur - tack och lov är ju han på rymmen - och en hane har rymt när jag varit borta och blivit satt i honburen. *Dunkar huvudet i en vägg*
Allt jag kan göra nu är att hoppas vid alla gudomligheter att ingen är dräktig, leta efter den sista bebisen ifall han rymt och fånga in de förrymda tre. Och jag som knappt kommit över sorgen efter vovven som dog i helgen.
Och jag ska till Malta om en vecka. Hah. Undrar om man vågar det. T_T Vilket extremt misslyckande!
Jaa… så om nån är intresserad av agoutis eller blå så kommer det möjligtvis kullar här om en månad. ^^''' … god dammit.
Jag ber om ursäkt för klagosången. Det är ju inte så illa som det kunde vara och jag är mer trött än upprörd. ^^'
ÅH NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ… inte nambör sävvän…
NEEEJJJ!!!
Ååååh pluttan, jäklar vilken jobbig sits… Hjälper dig att leta på söndag, om inte alla kommit fram tills dess… Har du några levande fällor? du kan ställa fram?
Jag fick en liten 3 veckorsbebbe på rymmen i Lördags. idag hittade jag honom i min fodertunna, så hopp finns! Ställ ut mat och vatten så du håller dem vid liv!
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Hoppas du hittar dom, vi får rulla tummarna för att inte nån är dräktig..
---
#3 Ursäkta men det lät så roligt/gulligt! 

Hoppas du hittar dem!!
Hade faktiskt en liten hamsterbebis på rymmen för ett tag sedan. En pyttig skrutt på lite över 2 veckor. Efter en vecka så fastnade den i min hemmagjorde fälla och satt i en spann med foder. Hurra liksom.
Hoppas på samma lyckliga slut här.

#1 T_T
Tack! ='3 Jag har en fälla, men den kan vara för 'tung' så att en sån liten bebb inte kommer in och blir fångad. ={ Alla vuxna är i alla fall rättplacerade. Nu bor ungarna i akvarium också, så ingen kan smita. Men Fisk, min creampojke rymmer och rymmer och rymmer och mina akvarium är slut. T_T
Ja jag ställde fram vatten och la ut lite mat förutom i fällan, så hoppas jag på det bästa. Men de är ju verkligen livskraftiga möss, så jag känner mig hoppfull. Jag lyckades få musuppfödning i det fria (i lägenheten) för länge sen när en hona och hane som just öppnat ögonen rymde. Jag letade och letade, till slut trodde jag de klättrat in under garderobsgolvet och dött. Utan lukt. På nåt sätt. För så unga möss borde helt enkelt inte klara sig. Men så gick det ett tag och så såg jag dem… men… de borde ju ha växt? Ja… ha. Det var deras ungar. Woo. Inavelsfest.
Tack! Ja verkligen. =O Vad gör jag annars…
Tack. =3 Men vilken tur! =O Hur gjorde du den fällan? Som sagt är jag osäker på om fällan jag har kommer fungera på denne lille. Men jag hoppas verkligen att han sitter där i fällan och mumsar frön en morgon när jag kommer.

=D Nummer sju lever! Jag lyckades dock inte fånga honom. Men han lever än så länge. ^.^
Underbara nyheter!!!
härligt att den lever
jag har haft rymmare med, har fått rivit bort sockeln under garderoben bara för att de gömde sig där, det gjorde råttorna med och jag har fått mig ett hugg då jag stuckit in fingret då jag skulle ta och dra bort det då jag hade råttor
för bara någon dag sedan så hade jag en kinesisk dvärghamster ute på villovägar (hade glömt stänga luckan i gallret, har en duna där man kan dra gallret åt sidan och en mindre lucka i det gallret)
jag slipper iallafall att hitta hanarna inne hos honorna nu, för ska de in dit så får de först springa ca 35mil då honorna har flyttat till en kompis
#7 ÅHH du anar inte hur glad jag blev nu, hjärtat hoppade över ett slag 

#6 Jag hade en stor spann med mat i sen gjorde jag en trappa upp till spannen som jag la mat på. Så ramlade hampis ner i spannen och kom inte upp igen.
#11 ja, jag har gjort olika former av fällor, inte köpta. jag har ställt iordning små lådor med mudsoftande bomaterial, vatten och mat. Där har jag ofta hittadat dem sovande till slut. Mörkt och trångt ska lådan stå.
Men sist var det en fodertunna…nja tunna och tunna…en rutschkana ner till en botten med lite matrester i. Den var tom med uppfällt lock och skulle fyllas på när jag hittade lille chokladkillen där på botten<3. Foder"tunnan" är en IKEAS sortera-typ, men sluttande framdel. Rutchs ner och kan inte hoppa ur :)