Fetma........SNÄLLA HJÄLP!!!
Hejsan! Jag misstänker att min favoritmus Galaxy har fått fetma. Jag matade henne med havre, cornflakes, vete och grönsaker men hon har blev ännu fetare och nu undrar vad jag ska göra.
Hon gör ingenting, hon motionerar inte, hon bara ligger och äter, hon hade alltid såna 2 knölar som om hon var gravid men nu är dom ännu större (hon e inte gravid). Hon är extremt tung, och fet.
Hon är min favoritmus men jag tycker synd om henne, och jag vet inte om jag ska avliva henne eller inte.
Snälla hjälp mig!!!!!!!
Är inte Galxay röd? Då kan det ju bero på det
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Nej, det e dominant yellow. Men asså min mamma säger att jag ska avliva musen, men jag vet inte. Jag vill inte avliva henne men jag gjorde ju allt för att hon skulle vara normal, men nu e hon så "fet".
#2 Du får allt lägga upp bilden här. Alla är inte medlemmar på FB
Röda och gula möss blir feta.
#7 Men e det nånting farligt för dem? Hon kan inte ens klättra som dom andra. Kan jag banta henne ?
#8 Ja, det är farligt för dem. Ge henne fettsnål mat, typ fyrkornsblandning, oriens kattmat och grönsaker.
Dominik, du behöver inte oroa dig. Galaxy har en ganska normal kroppshydda för att vara gul. Hon är inte övergödd, utan bara lite rund. Sådär har flera av mina röda och gula också sett ut när jag gett dem sund mat och smalare än sådär kan de inte vara.
Oh! Tack Grodan XD Hon ska få bo med sin feta mamma o dom kommer få bara grönsaker, korn, vete o havre XD
De behöver ju även fisk, kött och några nyttiga frön och nötter då och då.