Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 1411 ggr
madilicious
0

muslingar

Nytt bebisbo med fler muslingar vet inte hur många men såg 2 och nu låg mammamus hos dem iaf ;)

får se hur det går

Håll tummarna för mina muslingar

Sen är där eventuellt en hona till som är dräktig ringde och skällde på djuraffären idag dock fpr man väl skylla sig själv när man köper från djuraffär :/ Men de tog gärna emot musbebisarna när dem var 3 veckor. Behåller hellre alla själv än säljer dem dit. Glad

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko

ajanki
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grattis!!

Lycka till med dom småSkrattande

Sen vill vi gärna se bilder;)

Grodan
0

"dock får man väl skylla sig själv när man köper från djuraffär"

Förr i tiden var det väl så, men idag bryter de ju mot lagen när de säljer dräktiga djur. Tycker det visar på väldigt dålig djurhållning när de säljer dräktiga djur och alla köpare borde anmäla djuraffären.

Vad jag tycker är mest tråkigt är att folk stödjer dåliga djurbutiker och ratar möss från seriösa uppfödare.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

madilicious
0

Ska ta tag i det och gå vidare med djuraffären tack för tipset grodan :)

Nej jag ratar absolut inte från er seriösa uppfödare, ska jag ha fler möss är det från en uppfödare nästa gång.

Hade snackat om att skaffa möss ett tag och denna djuraffären har varit seriös innan haft härstamningsbevis och sådant på flertalet djur men nu var det inte speciellt seriöst.

Nog om det mössen satt där och var jättesöta och jag har svårt att motstå dem :/

Ska ta bilder sen men vill inte störa mamman så mycket.

Ett stort plus är väl att hon har blivit jättetam på dessa dagar hon varit hos oss eller ja allihopa utom 1 kommer fram och gärna går till handen.

Och alla tjejerna hjälps åt att hålla kik på muslingarna och de tvättar och myser med dem. Funderade på om jag skulle byta bur men vet inte. Inte så lätt att kika på bebisarna i "tornet" där hon lagt dem.

De har nämligen ett hamsterland och ja ni som vet hur de ser ut förstår vad jag menar.

Sajtvärd på Camping

Grodan
0

#3 Bra! Det är verkligen så himla omodernt att djuraffärer inte kan skärpa sig. De borde inte sälja eller ha möss om du inte kan hålla dem särade könsmässigt.

Jag är en stark motståndare mot djuraffär där man säljer levande djur. Visserligen gillar jag ideén om en liten minimässa där man kan träffa djur och få info, men det är på tok för lätt för impulsköp.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

madilicious
0

Jo visst är det jättelätt att impulsköpa och med handen på hjärtat var väl vårt köpt inte 100% procent planerat men iaf 70% dock skulle jag hållt mig och göra som jag tänkt först kolla uppfödare. Men nu när dem är här så ska jag göra allt jag kan för dem har redan bytat kosten på dem ger dem mer protein och kalk. Ska bara införskaffa mig en mortel så man kan mala äggskal och göra lite geggor. Hon behöver ännu mer energi nu när hon diar dem :)

Hur går man vidare om man vill anmäla? Kommunen eller JBV?

Sajtvärd på Camping

Vattnadal
0

Äggskal behöver inte malas och blandas i geggor. Jag lägger in hela till mina (nåja, halvor är det väl, efter att jag knäckt ett ägg och stekt ed)

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

madilicious
0

åh vad smidigt ju ska genast ge dem litep

Sajtvärd på Camping

madilicious
0

Nu har hona nummer 2 också fått 12 st än så länge hmm dags att leta massor med nya burar nu :)

Sajtvärd på Camping

madilicious
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Muslingar kull 1

bilderna är verkligen sämst skyller på min sambo som var fotograf Cool

En bild på hela kullen sen kommer några bilder med de 1 och 1 om ni skulle vilja hjälpa mig vad färgerna heter vore det jättesnällt :)

Sajtvärd på Camping

madilicious
0

Skrattande

Sajtvärd på Camping

madilicious
0

Cool

Sajtvärd på Camping

madilicious
0

Cool

Sajtvärd på Camping

madilicious
0

Gruppbild på den andra kullen kommer också här där är det mångaCool

Sajtvärd på Camping

Magda
0

åååå fy så söta!! Kyss

madilicious
0

De hälsar och tackar ;)

Sajtvärd på Camping

Littlem
0

Ser ut att bli mkt skoj tecknat!  Den längst upp till höger på första bilden med mycket mörka "stänk" gilla jag lite  extra!

madilicious
0

gillar också tecknat :) sen är där en väldigt ljus ljus grå ser mörkare ut på bilden än i verkligheten den är också kanonsöt tycker jag :)

Sajtvärd på Camping

madilicious
0

Nu ska vi se här i kull 1 är där 3 honor den bruna, den mörkare grå och den mörkbruna/svart med vitt tecknade. Resten hanar

och i kull 2 är där också 3 honor kommer inte ihåg vilka :P

Alla kommer bli till salu om något kärleksfullt hem vill ha :) och de andra stannar hos mig :)

Sajtvärd på Camping

Littlem
0

Tecknade honor i svart/grå/blå/brun-vitt är jag intresserad av!

madilicious
0

Det är en hona den märka tecknade i kull 1 och hon är redan nu supermysig i handen :) Hanterar de dagligen så att de ska bli handvana :) ska kika i den andra kullen också vilka som var honor :)

Sajtvärd på Camping

madilicious
0

Uppdaterar lite

Kull 1  5st 4 honor 1 hane

Hona-Grå

Hona-Svart vit tecknad

Hona-Brun

Hona-Brun

Hane-Ljusgrå Vit tecknad

Vet inte vad musfärgerna heter men jag tror ni förstår vad jag menar

Mamman- Grå Pappa Okänd

Sajtvärd på Camping

StillaSinnet
0

Jättekul teckningar! Synd at bilderna är så suddiga…svårt att de som de mörka är svarta eller agouti.

grå är lite svårt…. det finns mycket som kan vara grått. Svartögd eller rödögd? Blå, beige, lilac, dove…? Kolla runt lite bland variantstrådarna och se om du känner igen färgen där.

Kika gärna på mammans mage. har hon en ljusbrun färg där?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

madilicious
0

Mamman är typ grå med lite brunt i? alla muslingar är svartögda :)

Kull 2 är väldigt intressant också väldigt mycket tecknat. Mamman där är långhårig yellow tror jag och muslingarna är jättesöta ska uppdatera mer om kön och färger där

10 st vet jag att det är och mest hanar dock typ 7 hanar  :) tack så jättemycket för tipsen på färgtråden.

tror de bruna är agouti ska försöka få bättre bilder sen men svårt med mobilkameraq suck :(

Sajtvärd på Camping