Bebistråd till MP
Äntligen har jag blivit musmormor igen - efter över ett år av försök. MP ville se bebbarna så jag tänkte lägga upp en tråd här då, lika gärna. Alla gillar väl att titta på bebisar. ;p
Ingen kommer bli till salu eftersom de är djuraffärsättlingar i tredje ledet. Till femte ledet kommer jag kanske sälja. Mabons bröder blev dock alla över året, de flesta över två år. Hans fars kullsyskon levde alla till att bli över två, alla utan synbar sjukdom under sin livstid. Däremot dog alla i hans mammas kull - utom modern själv - innan de ens nått ett halvår. Därför vill jag hålla koll på linjen. Well. Yes. Tråkig info. Wee~! Nu blir det bebisbilder.
Mamman är en sötnos från alkemistens som jag kallar Simsalabim.
Pappan är min egen Mabon.

Ååååh, de är jättefina! Så synd att du inte säljer några ungar…
#1 (Jo, choklad kan ha rubinfärgade ögon om de bär på blekgener)
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Jag kan dock absolut tänka mig att släppa några till de mer erfarna uppfödarna och musägarna, som är mer ansvarsfulla och medvetna om sjukdomar bakåt. Men det är mer undantag än regel. =)
Vad bra. Då kan jag regga honom som choklad. ^_^

Grattis! Mamman ser fantastiskt söt ut. Vill gärna se flera foton på henne. Fast jag antar att alla ungar blir tecknade i minst lika charmerande teckningar. Bara att jag älskar när mössen har en fläck i ansiktet sådär som hon har.

=#D Tack! Ja, jag tycker också det är så gulligt. Det var det jag föll för hos henne. Sen är hon halvt omöjlig att ta kort på, men jag ska göra ett försök idag eller imorgon för din skull. ;3
Fina föräldrar! UNngarna lär säkert med bli jättesöta. Jag är ju helt frälst i tecknat. Har i stort sett bara sånt härhemma :P
#14 Hihi! Jag har inga tecknade möss men gillar faktiskt svartvita möss något otroligt. I a f på foto. De blir lixom alltid så bra på foton!

Tack! =D Ja jag har alltid haft teckande så jag har jättesvårt att fokusera på enfärgat och skuggat som var meningen. xD
Jag håller med. Jag tror det är något med kontrasten - det kanske underlättar för kameran också?
#17 LOL "underlättar för kameran"… hihi… jag som är en usel fotograf o bara har tillgång till dåliga kameror får skaffa mig några svartvitingar att fotta… 

Ja min kamera är jättekinkig av sig. xD Så när jag försöker fota vissa färger eller färgkombinationer kan den liksom inte… fixa kontrasten. Så jaa, jag kan ha det som slogan och börja föda upp svartvita. "Dålig kamera? Välj en svartvit mus." Hihi. Sämsta orsaken någonsin att välja en typ av mus. 

Taaack Neaaa 

=D Det var jättekul att göra en bildtråd. <3

Åhh vilka härliga tecknigar på dem! Skulle kunna ta allihop :P
Bäbis 2 är superlik min tjej two-face som gick bort för några månader sen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Helt underbara bebisar
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️

Mwahaha - miiiina. ;P Jag älskar att det delades upp så fint mellan hur mamman och hennes syskon var tecknade och hur pappan och hans syskon var tecknade. =D
Hen är en väldigt söt en, lik sin mamma också. Och jag beklagar sorgen. ={
^.^ Tack!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Guud så söta! Jag tycker det är så roligt att teckningarna syns så tydligt i skinnet vid så låg ålder!
Men varför avla på sjuka djuraffärsmöss? Från början alltså..
Mvh Ellenfyrkant

Tackar. ^.^ Ja jag hade glömt att det kom fram så tidigt! =D
Kullens farfars mor kom hit dräktig, skickad till mig -ihop- med sin syster och pappan, och fick ungar. Men jag var lika glad för det eftersom de var alla friska och jätterara. Så jag skulle ta en kull på en av dem. Men innan det blev av så smet denna kulls farfar in till farmodern. Farmodern själv var inte uppfödd av mig, utan köpt ihop med alla sina kullsystrar i djuraffär och absolut inte tänkt att avlas på - eftersom många kullsystrar redan dött och modern ifråga dessutom var rätt spattig. Kullning är inte min grej, så så gick det med det. ^^U
Jäääklar, denna tråd kommer bli jävligt farlig… bebis nr 7 där, min favorit, LÄTT! Gah, ge mig :<
Men så fina de är!
Spännande att få se hur de utvecklas:)

Hurr hurr hurr. x3 Du ska bli min musadoptivmamma!
Ja visst är de! =D Till stor del tack vare dina fina gener! ^.^
#38 Haha, wait what?! XD 

#39 Hurr hurr hurrr. ;p
bebis 6 och 7 tycker jag extra mycket om av helt olika anledningar.
nr 6 är en ganska bra dutch. lite mer rumpfläck och lite bättre bläs bara!
nr 7 skulle passa sååå bra som tricolor!!!! Den hade jag också gärna adopterat, lyllo MP! men bebis #3 är inte så illa…hm…tänk gärna lite på mig ;)

Nr. 6 teckning är den jag tycker minst om faktiskt. Jag tror inte jag gillar breda bläsar bara. Jag störde mig på det när jag tittade på Papilloner också. Men nr.7's teckning är så häftig! =D Jag håller verkligen med om att han skulle bli en toppen tricolor. Du kanske han låna honom av MP till en parning. ;p
Men jag litar så på din mushållning och uppfödning, så om du vill kan du absolut få adoptera en musling eller två. Bara jag får uppdateringar om hur de mår och så så jag vet i framtida avel med deras syskon.
Dock, efter mina första amatörmässiga kollar verkar alla vara hanar. o.o Jösses vad jag hoppas att jag har fel.

#42 tusen tack för ditt förtorende! Vi får se var det blir av dem och jag hoppas för din skull att du har några honor också. En hane kan jag kanske ta, vi får se som sagt :)
Ja, MP kanske jag får ta ett snack med!

Bebis ett. Han var väldigt lugn. Han är lite mindre än dom andra. Men han var så söt att jag bara fastnade och satt länge med honom i handen och bara tittade.
Svansen ser röd ut på fotot - men inte i verkligheten. =S De mjällar en del och jag hoppas att det bara är pälsen som gör. Annars blir det bomaterialsbyte.

Ja de är ju så små ännu. =3 Men jag verkar alltid ha otur med kullarna i den här linjen. Mer anlag för hanar, verkar det som. -.-U
Hihi, jag hoppas nästan att nr 7 är en hane, annars måste jag ju skaffa TVÅ till om h*n ska flytta hit….
Men du kan hålla nr 7 till mig, Nea? Vore såååå snällt 
Mysig fläckishög ^^

Ja de är ju egentligen inte 'till salu' så det är inga problem att hålla sjuan. Visst var Artlink också intresserad - men du paxade ju först. ;) Vem säger att du inte blir kär i en pojke till som får flytta med honom? xD Det är jädra skönt, pappans syskon gick ihop nästan ett år - hoppas det blir så om den här kullen blir mycket hanar också.
Eller hur! Oj vad jag har saknat att sitta och titta på bebishögar. <3 Jag har babyfeber nu.

Haha ja visst får man det :P Speciellt när det är fläckigt. Jag vet inte, de blir ju så himla personliga med sina teckningar, speciellt när de är lite udda som dessa (eller "fel" enligt standard). Jag går ju mot strömmen o blir kär i de med udda teckning som inte alls stämmer med standard, men som jag förälskar mig i :P
I min senaste parning hoppades jag ju på ungar som skulle likna dessa. Men det blev övervägande vitt! Flera helvita och några med massa vitt. Trots att föräldrarna är övertecknade dutch båda två. Så går det när naturen får bestämma ;)
#50 Hihi, wei! Risken finns ju att jag inte klickar med honom så Artlink har kanske en chans
Hoppas att dom klarar att gå ihop så du slipper 57 burar till D: Jag släppte ihop Morgan och Hjortis på lekbordet och till min förvåning så var det Hjortis som verkade bli arg ;o Morgan blv skiträdd för honom, så om 7:an är snelpojke så kanske det finns en chans att han funkar med Morgan…. Vore kul å testa, även om chansen är liten ;)

Jag är precis likadan! Jag faller för de med mest udda teckningar. De stadardenliga är fina de också, men inte alls lika balla. xD Jag har aldrig haft en enfärgad kull, men jag tror jag skulle bli riktigt ledsen över att inte kunna skilja dem åt och följa dem nära i uppväxten.
Ja jag blev väldigt positivt överraskad när det fördelades så fint mellan över och undertecknat. Jag trodde det skulle bli en mellanväg, eller övervägande över- eller undertecknat. Jädra natur att vara oberäknelig. Det är som att det blonda håret på min mammas sida är så läskigt dominant. Hela tiden parar vi oss med svarthåriga brunögda - och lik förbannat vinner det blonda. xD
Men ska du testa en parning till mellan de två?

Det är sant. Han och jag klickade inte alls idag. =/ Ja jag hoppas verkligen att det blir snälla pojkar - även så jag slipper det extra umgänget som varje ensam mus ska ha. T_T Det kan du ju absolut testa om de blir snällisar. =3 Särskilt om han är ung när du får hem honom.
#54 Ja men visst är det så! Jag ska ju försöka ta fram lite tecknat utan tan, o se om jag kan få till tecknignarna rätt med. Bara för skojjs skull, för det är så dåligt med tecknat utan tan. Men sen vill jag nog pyssla med mina brokiga udda fläckiga med :)
Jo jag tänkte jag skulle göra en omparning på dem.

Bebis fyra - Min nya favorit och världens sprattelgubbe. Han rörde sig mycket som liten också (han rymde hemifrån som 3-daging. xD) men nu var han väldigt aktiv. Jag blev så kär i honom, särskilt när han la sig till rätta mitt i min hand och somnade. <3 Jag måste ha suttit en kvart med honom i handen - jag fick ett nafs av hans 'gudmor' när jag lade in dem igen. ^^;

Jag hoppas verkligen du får fram lite tecknade möss utan tan. Det är -verkligen- ovanligt. =/ Och får du det så får du gärna tänka på mig. 9,9
*Edit* Hoppas du får lite mer färg i nästa kull då. =3

Bebis fem - Han var också en sån där 'aww'-upplevelse. Han var den jag tog upp sist - så han blev ensam kvar i byttan ett litet tag. Jag väntade med honom för han pep så när man tog upp hans syskon och nuddade honom. Han är lite mindre än de andra också. Ensam kvar började han oroligt kravla runt och försökte bestiga byttkanten, så när jag tog upp honom så blev han omedelbart lugn och somnade i min hand. När jag satte ner honom med syskonen grep han tag i mitt finger och ville inte släppa. <='3

Jag tror att det här blir A-kullen. Jag väljer att då istället för att döpa alla till nåt på 'A' att döpa alla efter en grupp vars namn börjar på A.
Så jag presenterar: Akatsuki-kullen! (Om nån känner igen detta - Jag tittar inte på Naruto. Jag bara dreglar över skurkarna. XD)
Så här tänker jag nu, men jag ska inte regga dem på ett tag, såå…
Bebis ett - Deidara
Bebis två - Madara Tobi
Bebis tre - Konan
Bebis fyra - Hidan
Bebis fem - Nagato Pein
Bebis sex - Sasori
Bebis sju - Kakuzu
Bebis åtta - Avliden. Yahiko.
# 59 - min favorit av dem med ;) Brokig teckning men med bred bläs.
#61 Ser han chokladig eller svartig ut förresten? Ser olika på olika bilder xD Vad hände med åttan? Mamma tog bort eller vaaa? D:

Ja, den där bläsen är såå fin. Skulle nästan vilja döpa honom till Månskära eller nåt.
Ja, några bilder blev jädra dåliga. Vad gäller färgen är inte dagens bilder korrekta. Tre, sex och sju är alla choklad. =3 Resten är svarta.

Jag vet inte vad som hände med åttan. Han dog första natten. Eftersom jag är en nojjig mamma sover jag alltid bredvid burar med ungar och vaknar vid mycket pip - så eftersom jag inte hörde nåt hysteriskt pipande, som vid mamma-avlivning, antar jag att han självdog och blev uppäten. =/
Ah, bebis 5 är en hjärtekrossare!

Hihi - hur menar du då? ;3
Hjärtekrossare som i underbar…

Ah, I see. xD *Trög* Joo det är han verkligen. <=3
jag blir mer och mer förtjust i nr 3…

;3

Underbara! Jag kommer o norpar de svart/vita till vänster tror jag ;)

Hihi. ^.^ De är himla söta de svartvita. <3

Jäklar vad fort det går! 
Gud så söta! trean är jättefin! Hoppas nu att de är choklad och inte agouti…*håller tummarna* #83 ja, det går så fort och det är så kul att följa bebisars utveckling :) Pm du ångrar dig med 7:an så….;)
#84 haha, jodu, jag hör av mig om jag ångrar min lilla 7a ;)

Ja jag hänger knappt med. o.o;
Det hoppas vi på - med de du vill ha iaf. ;) De bör vara choklad, jag har aldrig haft agouti bakåt i leden. Faktiskt har jag aldrig ägt en agouti trots alla mina djuraffäringar. o_o; Hur det nu har gått till. Jag gillar agouti så jag är lite missnöjd med det. >,> Men nånting som är intressant är bebis tres rumpa. Den är ljusare än resten av kroppen.
har blivit lite sådär bild-kär i nr 4 också nu… T___T Bebisbilder är så sjuuukt giftigt xD
Du tror inte att färgskiftningen på rumpan på nr 3 bara är bebispälsen då? Menar, dom byter ju lätt färg över en natt ibland har jag hört :P

Jag förstår dig. Nummer fyra är sååå fin. Han är just nu min absoluta favorit. <3 Ja bebisbilder borde egentligen förbjudas. ;p
Jo det kan det nog vara. Men intressant är det. =D *Har inte haft bebisar på alldeles för länge* xD Jag lägger märke till alldeles för många småsaker.

Jag har två dagars bilder att ladda upp. De har öppnat ögonen och är ovanligt opoppiga och rara. Särskilt numero sju. Nu är jag dock i Munkfors och slappar t.o.m. Onsdag, så det blir inga foton på utvecklingen som sker tills dess. Vilket nog mest deppar ner mig. xD
Aaaaaw, jag som saknar Sjuan så hemskt! Hoppas du har det bra där nere, jag saknar dig Nea 
Idag fick jag mysa med dessa små kossmöss som nu har betydligt mer päls och jättefina ögon, heeeelt underbara små rackare, jättefint temperament och 3 av dom föll jag pladdask för 
Ååååh!!! Nya bilder NU!!!!!
Tjata på Hyenan
Tyvärr måste nog lilla Sjuan följa med mig hem Artlink, och även 5 och 6 

#94 Du menar väl inte att en suddig bebibild är det enda du tänker erbjuda?
hehe… håller med Ulrika lite där… vi vet ju att du är superduktig på att ta foton 
Jaaaa… Det är lite pinsamt men det är allt jag kan erbjuda
Jag hade ingen kamera med mig så fick ta mobilen och att hålla mus och fota med en touchscreentelefon är inte lätt ska gudarna veta
Jag petar lite på Nea att ladda upp mer, ska tillbaka till henne i veckan, då tar jag med mig kamera 
Ja jag vill med ha bilder!
Underbart söt lurvrumpa på sista bilden <3
Ooookej, nu ska vi se här. Jag tog bara med lilla kameran så bilderna blev inte alls så bra som jag hade önskat, meneee.
Nea, jag skriver in både nummer och de namnen jag tyckte bebbarna såg ut att heta här istället för att maila dig ;)
Det här är bebis nr sex (Niklas) sittandes i ett äggskal, haha 
Slänger upp mer bilder lite senare, hinner inte just nu, har ju bebbar att mysa med ;)
Men gud va gulligt den som sitter i äggskalet :D
Fantastiskt lurv på nr 7!! Tim va med härligt lurvig.
Men Seeley, hålelr verkligen med om bläsen! UDnra om det skulle gå o musnappa honom ;)
De är så söta! Jag ser att några har bytt nummer…trean jag tittade på i början har inte nr tre på de senare bilderna. Jag är smått förvirrad just nu :P Namnlistan du skrev i början gäller inte heller? Har alla tan? Finns det någon svarttecknad utan tan så är jag intresserad. Choklader är jag inte lika intresserad av hur söta de än är :)
#119 Sorry, jag ska se över siffrorna igen, jag har ingen koll på dom. Namnen är bara vad jag tyckte att mössen såg ut att heta och Nea ville att jag skulle skriva upp dom till henne, dom heter annat i stamtavlan. Både mamma mus och pappa mus är tan, så alla bebbar har mer eller mindre tan
Vad jag ser så har alla musarna samma nummer på de nya bilderna som på de gamla bilderna :P
#121 ja, förlåt…det var nog jag som blandade till det i natt när jag försökte läsa i mörkret på mobil. Dina sista bilder var inte i nummerordning…det var därför jag trodde bild 3 var nr 3. Eller nå't… :P
Jag avstår då…har tecknade tan så det räcker och blir över. Men det är svårt…man får sitta på händerna för att inte norpa allihop!
Haha, jotack jag vet, dom var så sabla mysiga hela högen så du anar inte hur svårt det var att gå hem med bara 3!! 
Finingar!