Bävermus
Jag köpte toalätt för första gången för att pröva. Har inrett buren med allt inkluding toalätt. Nu väntar jag på att chabbi ska vakna så jag kan ta bort deras gamla hus som hon ligger i. Den är mellan glasrutan och en storgren lutande på en toa rulle och "spånet". Om ni förstår, svårt att förklara men den ligger på toarullen. Flaffi som e vaken, springer o skuttar runt och verkar gilla toalätt. Sedan ser jag henne bära "pelletsen" eller vad man skall kalla dem, i munnen som en hund! Hahah sööötaste nånsin!! Hon börjar stapla alla pellets under huset, som stöd skulle jag tro. Så att huset ute ramlar! Hahaha så himla gulligt! Min egna lilla bäver mus :D
http://brooklyns.blogg.se 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag som trodde jag skulle få läsa om en ny exotisk mus :p
Kan du inte lägga upp lite bilder?
Haha :D När jag tar bilder så reflekterar ljuset mot glaset så man ser så himla dåligt!! Jag har några bilder på min iphone men jag får aldrig chansen att lägga in dem i min brors dator :( och det går ej att lägga in på våran stationära dator :(
http://brooklyns.blogg.se 
Haha, sådär brukar mina möss göra när dom går på toalätt också, bära runt på pelletsarna :)
Är det bara jag som tycker att toa-lätt stinker (själva ströet alltså)? Det kanske inte kännns när man har en bur, men jag har 14st musburar (8st minidunor, två mellandunor och 4st 130L-samla) och två kattlådor (åt kaninerna). När jag använde toa-lätt så blev det en äcklig, unken, papperslukt i hela lägenheten när det var nystädat och sedan la det sig liiiite efter ett tag, men fortfarande nästan outhärdligt.
Jo vissa tycker att toalätt luktar superilla… Jag brukar försöka vädra ur påsen några dagar innan städning, men stör mig inte så mycket på lukten själv så jag vet inte om det skulle hjälpa för de som verkligen äcklas av lukten :P

Jag klarar inte av lukten, vägrara använda det. Kör hellre med en bal stallströ (dvs kutterspån). Använder för tillfället hampaströ, granngårdens lättströ, luktar gott och är trevligt. Favoriten kaytees aspspån kommer snart att bli det som används här igen dock.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Lukten har blivit mycket bättre nu. Jag har Toa-Lätt eller Remiss till illers toalådor.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#7 Har du en tamiller som heter Iller?
Jag är ganska faschinerad över hur olika folk uppfattar likten av Toa-Lätt. Jag har mycket gott luktsinne och tycker bara de luktar typ toarulle när jag håller dem under näsan. Det gör mig så fascinerad över att en del känner en outhärdlig stank. Jag har förstått att dessa pellets innehåller något som ligger i anlagen alltså gener om man känner eller ej.
Mvh Ellenfyrkant
#8 Ja, han kallas rätt o slätt iller. Hans namn i stamtavlan är Benziller, men han lyssnar mest på "iiiihhh" och "iiiihhhiii".