Mus iFokus

Mus

Etiketter: beteendehälsaskötsel
Läst 727 ggr
Littlem
0

Vad för rengöringsmedel använder ni?

Ja, jag undrar vad folk här använder när de diskar sina saker till djuren?

Själv kör jag vanligt diskmedel om det inte är jättesmutsigt. Annars använder jag nu jodopax som är descinficerande (knepigt ord! :P) mellanåt för att de ska bli riktigt rent. Förut använde jag klorin men händerna blev så ledsna + att de sved i ögonen. Vissa saker kör jag i diskmaskinen.

Vad tycker ni funkar bäst?

Hyeonmu
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag försöker alltid hitta mer skonsamma medel och lättare metoder. Oftast kör jag varmvatten och ett ganska starkt rengöringsmedel av nåt märke jag inte kan utantill på burgaller. Akvarium och burbottnar kör jag diskmedel och varmvatten. Innan och efter diskmedelstvätten kör jag hemgjort desinfektionsmedel (jävla irriterande ord, verkligen. xD Själv har jag fått för vana att kalla det dissifissilissi (-shissidissimissinissifissitididi - om jag är tillräckligt irriterad när jag letar efter det)) på T-sprit och ättika.

[josefinjeanette]
0

Jag kör på klorin och grön såpa =)

kent
0

varmt vatten…iblandt diskmaskin.

behövs det så har jag även virkon.

Ratata
0

Grön såpa + varmt vatten och ytdesinfektionsmedel lite då och då. Skålar för mat och dryck diskar jag med diskmedel.

Magda
0

grönsåpa + varmt vatten, ättika på saker som luktar (+ tap-a- drop men det är väl inte ett rengöringsmedel) virkon om det behövs..

Grodan
0

Jag använder Piss Off som jag sprayar 3 gånger över buren precis när jag tömt den så att urinlukt snabbt försvinner. Sedan tar jag buren till badrummet och sköljer och tvättar med grön såpa.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
0

Rengöringsmedel var väl lite fel ord. Undrade mer i allmänhet vad folk använder när de rengör :)

MaaariaS
0

I matskålarna kokar upp vatten  och häller i skålarna blandat med diskmedel och låter stå ett tag….Till burarna använder jag piss-off…

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

jauchzet
0

Jag använder ytdesinfektion ifrån apoteket.

MP160
0

Diskmedel vid vanlig burstädning. Är det riktigt skitigt eller om det är nya saker så fyller jag en stor samlalåda med hett vatten och häller i grönsåpa och låter grejerna ligga nån halvtimme, sedan bara sköljer av med varmvatten

StillaSinnet
0

jag grovdiskar alltid med Yes. Ibland, speciellt när jag har någon infektion någonstans, så rengör jag allt i Virkon eller DesiDos.

Klorin använder jag också ibland.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare