Septembermusen
Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/8!
Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet
Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om!
Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/8. (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)
Glöm ej den personliga berättelsen om musen!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
det her är Zink en stor fin kille som har precis det en mus ska ha i följa min husse…..
Pigga lilla Dufenkrook (TAMs Dufenkrooks White x-mas) är en frisk fläkt här hemma.
Dels för att hon är så pigg och framåt, vill vara med och tycker om mig. Det visar hon tydligt. -Du och jag, liksom!
Dessutom är hon så vacker i sina kalla toner. jag tycker egentligen inte om CP på splash och hennes grundfärg är egentligen för ljus, så om man ska se krasst på det hela borde jag kanske inte vara nöjd alls… men här får jag vika mig…jag är kär i denna lilla skapelse. Jag är kär i henne oavsett hur hon ser ut <3
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Gulliga Ozzy (ofta kallad för Ozzeman) är en underbar mus, han är lekfull, snygg, en riktig gosemus! . Jag fick honom från Synwhore och Totteman för 3 månader sedan, och jag ångrar mig inte, eftersom han påminer mig om Samson. Han var ganska blyg och rädd i början men nu är han en perfekt mysmus. Det tar lite tid när man ska ta ut honom, men till slut kommer han upp och vill pussas.
Ozzy är född i december/januari, och han är pappa till femton underbara musungar!
#5 ok

Det här är Vattnadals Hagby. En underbart trevlig hane, som flyttade från sina bröder Herrö och Hjortnäs redan som ung grabb i december förrra året.. Detta för att flytta ihop med en helt obesläktad kille från Mimmi. De fick sova en natt i en petbbox, och flyttade sen in i sin safaribur de bodde i tillsammans till nyss. Den lilla fuzzkillen dog, och nu bor Hagby ensam. Han kommer ev att avlas på, då hans snälla gener gärna får föras vidare. Sen är det inte alls omöjligt att han söker nytt hem, då jag har bröder till honom kvar här hemma.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Hjortis vinkar till brorsan 
Här kommer en bild på min lillskit Louis med sina pyttesmå öron! Av 250 bilder var det bara denna som blev bra, för visst är det jobbigt att sitta still i några sekunder :) Hon är iallafall en liten djuraffärs mus som jag egentligen bara köpte som sällskap till min andra hona då hennes syster dog. Inte trodde jag väl att hon skulle bli så go. Tillbringar mer tid utanför än i buren. Alla i familjen går runt och pysslar med både henne och hennes "rumskompis". Sitter med vid databordet, sitter och kollar på teve på axeln och tar sin lilla kvällsrunda i sängen innan det är dags att säga godnatt. Och finns nog inget bättre än morgonpussen. De små morrhåren som kittlar så gott på näsan! :)
Vilka sötingar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#10 Kan meddela dig när vi har omröstning sedan så kan du rösta på din favorit. 
Detta är Morakullan´s Jiasita.
Hon har bara bott hos mig i några dagar men redan satt sina tassavtryck rätt i hjärtat på mig!!
Hon är fantastiskt vacker på utsidan och lika vacker på insidan!
Hon vill pussas, hon lyssnar och tittar på mig och är liksom med i allting hela tiden!
Jag hoppas att vi har år tillsammans framför oss!!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
här kommer lilla Daimtårta, namnet har hon fått för att hon är så söt och go
hon hittar alltid på något bus och hänger på terrarie glaset när man går förbi för att man inte ska glömma att plocka upp henne..
hon har inte bott här så länge, men är så snäll och vill bli gosad hela tiden!
här kör hon bil
ser ut som att hon tycker att det går lite fort tycker jag.. *s* 
#13 LOL
har inte någon här glömt om omröstningen ?
Nope, ända till midnatt har vi tid å lägga in möss…
Sedan gör ajanki omröstningen, men det är när hon kommer hem (imorgon någon gång) o har vilat å så. Hon är ute på en tågtripp till norrland…
Dethär är Thalassa, en mustjej som redan satt tassavtryck efter sig.
Första kvällen, kom hon fram och pussade mig, och är väldigt nyfiken och äventyrslysten.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Omröstning kommer senare idag!