Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 883 ggr
Ketang
0

Bakgrund i tall?

Körde hem ved i dag och fick en idé- Tror ni jag kan klä bakstycket i karet med tall bark?

[josefinjeanette]
0

Åh det skulle vara riktigt snyggt =)

Ketang
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det fungerar med vanlig tall då? ;-) Har för mig att vissa träslag inte är bra? Hm, undrar vart jag fått det ifrån Förvånad

Littlem
0

Det är väl terpentinet i barrträd som en del varnar för. Men är barken rejält torkad tror jag inte det ska va nån fara. JAg har själv ett "flak" granbark i ett terrarium och det har inte varit några problem.

Grodan
0

Kan tänka mig att det blir kul för mössen att klättra på. Hur hade du rent praktiskt tänkt göra?

Jag brukar alltid varna för saker som legat ute i det fria, att på något sätt behandla det innan man ger det till mössen, så att de inte smittas med något…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ketang
0

Jag har inte tänkt så mycket på det praktiska än. Men om jag låter barken ligga ett par månader kallt. dör inte virus osv då?

Ellenfyrkant
0

#5 Det behöver ligga fryst typ 48 timmar gärna ha varit i ugnen på typ 200C, kallt räcker inte.

Mvh Ellenfyrkant

Ratata
0

#6 Oj, 200oC så har man nog inte mycket bark kvar utan snarare kol =/

Råkade bränna massa pinnar en gång när jag tog i för mycket i ugnen. Brukar nu köra på en 110-120 grader och det har inte blivit svart och börjat ryka då :P

Ketang
0

Då får det bli frysen då !

Ellenfyrkant
0

Jag tänkte inte på att det var bark det gällde. Skäms Jag tänkte grädda en sten. C: Men så varmt som möjligt minst 100C

Mvh Ellenfyrkant

Grodan
0

Trädgrenar, säd och spån har jag lyckats värma till 130 grader i a f och det är vid det gradantalet saker förstörs och inget överlever. Svampsporer och ägg går sönder.

Frysen är tyvärr inte tillförlitlig när det gäller sporer och ägg. Ägg är ej levande, de kläcks vid en speciell temperatur och många ägg, t ex springmaskägg på mus/råtta, är otroligt härdiga.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️