(k) dove & rö silver
är det ingen som ska på skåneutställningen som ska ha sådana med till salu (hona) 

Jag kan ta med möss ner, har djurkupé på väg ner, om du hittar något i 08 (och det går att möta upp personen på lämplig plats).
#1 åh jättesnällt!
har du något tips på någon som kan tänkas ha möss i dessa färger?
#3 åååå vad dumt att det är en hane.. men blir onekligen sugen ändå..
väldigt söt
#3 har du fler bilder på honom?
Jag har tre dove (tror jag) tan honor och en hane. De är långhår och svensktypade (mamman är dock stor).
De är dock inte leveransklara till utställningen.
#7 jag hade helt missat ditt svar
är absolut intresserad av en tjej om vi kan hitta transport och sånt..
#6 jag glömde ta en titt på den där ju!! hade fullt upp med allt som hände så jag glömde fråga om du hade honom kvar 
--------------------------------
är fortfarande intresserad av framförallt Dove (fast det står till skåne utst. i #0) har inte lyckats få hit en enda..
när jag skaffade möss första gången så tyckte jag att det bara var dove.. överallt
och nu hittar jag ingen..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 Jag håller med dig!!
Tyckte också att det vimlade av dove när jag köpte mina första möss (bla. en dove) men nu var det längesen jag såg nån dove till salu…
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Jag kanske säljer min dove hane då jag ska behålla hans son och flera döttrar.

hur ser han ut då? (och tror du han vill flytta hit?) usch jag skulle inte ha fler hanar.. men det är ju en dove 
Dove är ju en variant som är oerhört lätt att få fram, så jag tror eg att du skulle kunna ha det som avelsmål Magda. Att välja ut två starka, friska och snälla individer av alla de fina möss du har, som kanske också har Fuzzypäls och göra Dove själv.
Du har väldigt mycket nya möss och jag tror det är viktigt att du lär känna dem och att de djur som lämpar sig för avel "växer fram" i dina ögon.
Jag tror och hoppas att du är en oerhört seriös tjej som också kan avstå från avel på ett djur som är tveksamt även om det är vackert.
Det djuren behöver ha för att det ska bli Dove är ett litet a från ena föräldern och ett p från ena föräldern, alltså a-p- (strecket står för att den andra bokstaven är av obetydelse, det kan vara ett A, a, a(t), AY. P eller p)
Bägge djuren du parar skall alltså ha ett litet a och ett litet p, för att någon/några avkommor skall bli Dove. Dove är ju en aapp, den har dubbel uppsättning av non-agouti genen (dvs solid färg som svart) och dubbel uppsättning pinkeyegenen.
Skriv en lista över dina djur, på ett papper, och försök skriva vad de har för genkod. Var mamma svart eller agouti. Var mamma eller pappa pinkeyed?
Pinkeyedgenen ger färger som Argente av alla de slag, Dove, Silver, Champagne, Pale Lilac mm. Alltså ej att förväxla med c-genen som också ger rödögda varianter som Pinkeyedwhite, Himalaya, Siamese mm
jag måste läsa de Artiklar om genetik jag läst igen.. och igen.. känner jag..
men visst skulle jag säkert kunna baka dove:ar själv..
men jag vill ha en NUUU att pussa på
och eftersom jag inte är sugen på att baka ungar hur som helst så känns det som en bra idé att söka reda på en, just för att inte frestas att försöka baka en massa söta dove:ar på djur som jag inte tror 100% på…. (tror inte att jag skulle göra det iaf, men du förstår kanske hur jag tänker?)
men mitt mål är ju så avancerat som fina fuzzys (blandannat Dove) med bra hälsa och livslängd samt jättebra temperament med hanar som kan gå ihop länge (helst alltid)
men dit känns det som att jag har typ 100 år.. *s*
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#12 Det vill han säkerligen!
Har bara en video med honom just nu, kan fota när jag kommit hem. :)
haha fy så söt näsa..
pussvänlig..
hur är han då? gillar han gos och pussar?
#16 Han har ju bott i zoobutik till han var ganska gammal och var således helt ohanterad innan han flyttade till mig. Nu kommer han dock fram till min hand när jag har den i hans bur och sätter gärna framtassarna på den, ibland skuttar han upp på den och kilar upp för armen. Han är dock en sådan som man kanske behöver lägga lite extra tid på för att han ska börja lita på en.
skulle kunna filma honom i buren så du ser hur han beteer sig kring mina händer. :)