Möss säljes
Nu har jag lite muslingar härhemma som letar nya hem! Skriverinfo först o så kommer bilder sen.
Först ut 2 tjejjer födda 11/5 - 2011. Båda champagne. Kan vara tan, lite svårt att se men jag tycker mig skönja lite färg på magen.
Pappa Always Victory, svart, korthår engelsktypad.
Mamma Leia, svart dutch, korthår, korsad typ.
Parningen gjordes för att få fram avelsmaterial till mitt projekt med tecknade möss utan tan. Jag har sparat några ungar ur kullen som passar bättre till projektet så därför söker dessa nya hem.
Flickorna kommer inte självmant upp i handen men väl uppe sitter de o nosar och tar de lugnt.
Kull 2 är födda 26/5 - 2011. Där är det bara pojkar som söker nya hem.
Pappa Obi-wan, svart dutch, korthår. Korsad typ.
Mamma Ljusne, svart dutch, astrex. Svenstypad.
Denna parning gjorde jag för att få fram tecknade möss som jag gillar. Då mamman var lite nervös vid födsel fick hon vara ifred så alla ungar sparades. Det resulterade i fler pojkar än jag har plats för tyvärr (även om jag gärna skulle sparat alla).
3 av ungarna sparas och 2 är redan bokade. Så 4 pojkar finns kvar. Alla texels. 2 helvita, ena med svarta ögon, den andra med rubinröda. En svart dutch (med tan) och en med chokladfärgad rumpa (med tan).
Pojkarna är nyfikna men kommer inte heller självmant upp i handen än. De helvita tycker jag är lite lugnare och sitter mest o myser när man tar upp dem. De andra 2 vill helst klättra runt och utforska.
Pris: 100:- / styck
För mer info, maila mig här eller på maya@reptilelair.se
De är sååå söta! Jag ser verkligen fram emot mina som kommer nästa helg 
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Skum färg på Champagne systrar, ser mer ut som Dove. Kan du fotta i dagsljus,ute eller nåt?
3( Jo, jag har fått både bud om dove och champagne. Men mest utifrån bilder när de var yngre. Ska se om de vill ställa upp på utomhusbilder ;)
Och sen har jag bestämt att chokladrumpan nog får stanna här iaf! Men de andra pojkarna är till salu.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag måste flika in, det verkar ju hända ganska ofta att man tänkt regga något som visar sig vara något annat. T.ex. i detta fall, sove lr champagne. Till min fråga; Är det valigt att möss reggas i fel färg? Kan man ändra det i efterhand om det upptäcks?
Jättesöta musisar! Jag vill ha svartögda vita killen! ;( Aja baja på att bo hemma
Mvh Ellenfyrkant
Har du reggat mina pojkr än? Eller hur bestämde vi om det…skulle jag göra det *virrig*
#14 Ne det går att ändra efteråt om man flörtar lite med Kent tror jag :P
#15 ne det har fallit ur huvet. Vart såm kt annat när jag kom hem från lkpg så jag har glömt. Men jag ska ta tag i det i veckan!!
#11 oj vad vackra de är! vilken färg de än är 
#16 ingen brådska :9 men då kan jag namnmärka deras burar och prata med dem lite personligare nu ^^
#12 Jag blir supersugen på de där honorna. Otroligt fina! Dock får jag nog vänta ett tag innan jag skaffar möss. Men verkligen jättefina :D