Mus iFokus

Mus

Etiketterföreningutställningträff
Läst 333 ggr
Grodan
0

Utställningen 22 april!

Jag vill också tacka alla. Det är glädjande att se att folk ställer upp för sin klubb och sponsrar med saker, köper lotter, ställer ut möss, dömer och/eller bara kommer och visar upp sig.

Utställningsansvarig gjorde ett jättebra jobb och även om hon påstår att det var jobbigt och att hon var förvirrad tyckte jag att allt sköttes galant - trots strul med lokal osv (märktes knappt att det var något strul eftersom det bara var tvärs över gården). Jättebra jobbat Ann-Marie Björn (amaira) och Malin Bindberg (och lite Elin).

Jag skulle också vilja passa på att hylla Tomas Halld´n, vår trogna Standarddomare. Han är beundransvärd som har dömt smådjur (möss, marsvin, hamster, råttor mm) i många många år runt om i Europa. Han är en oerhörd tillgång. Och det märks när han dömer. Utställare och fans sätter sig runt hans domarbord och han störs inte alls utan dömer lätt och ledigt djuren högt så att alla runt om kan lära sig. Jag skulle så himla gärna vilja att Tomas höll en ren kurs - i SVEMUS regi förståss - och lärde ut till ALLA och inte enbart till en självvald hög fans. Även jag vill ju lära mig!!! Så alla ni som läser detta, tjata lite på Tomas! Mig lyssnar han inte på… Gråter

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mandymoo
0

Ja det skulle vara helt underbart - en kurs.. behöver inte vara så mycket mer än som en bedömning… han tittar på några olika möss o berättar hur han ser på den o dömmer den. Medan alla andra kan titta o lyssna o fråga.

Men då när det INTE är utställning … för det ser lite illa ut när det sitter massor runt bordet o då bland annat ägaren till musen - en sak om dom är tysta och bara tittar på lite avstånd… men dom ska inte diskutera med domaren under bedömningen*ler* Sånt får man göra efteråt…

Eller då ännu hellre på kurs

SNÄLLA SNÄLLA Tomas… kan du inte hålla en… så alla kan får lära sig av allt det du kan?

[TomasH]
0

Hihi! Jag tycker faktiskt att det är helt OK med folk runt om mig när jag dömer och man får gärna fråga något. Kan berätta att det är likadant i flera andra länder att intresserade sätter sig runt omkring och frågar om bedömningen. Men det gäller MIG! Andra domare vill inte ha någon annan än sekreteraren bredvid sig och därför ska man alltid fråga domaren först.

och Grodan lyssnar jag ALLTID på.

mandymoo
0

Men va bra att du tycker om det ;) Då håller du gärna en kurs då - så att alla kan vara med o lyssna *ler'

Mr.Nibbles
0

Hur gick det för mig på uts.?

mandymoo
0

Det gick bra - dina killar fick AB (vilket är bra) båda två o med lite mer träning att sitta i handen så kan dom lätt få A.

Och A Blue Skye fick ett hp

Mr.Nibbles
0

hihi, vad kul

amaira
0

Tack Grodan! Och TACK alla andra som var där, det var roligt att se er och ha en mysig dag tillsammans.

Och TACK för ALL hjälp, både synlig och "osynlig som bara var gjort efteråt" - t.ex. diskning och sopning och annat. Och tack även Anna (Muszimba) som skötte kaffekokning och annat.

Malin hade fullt upp nästan hela dagen med att vara handler, det skötte du med bravur Malin!

Och Elin (Vattnadal) ska ha ett STORT tack, för jag känner att största ansvarstagandet faktiskt vilade på henne (frivilligt påtaget). Det kändes skönt, och allt flöt ju också bra, eller hur?

Och vad jag har lärt mig! Tänk att jag hela tiden lär mig så mycket på utställningarna! Det visar ju på hur lite jag fortfarande kan!

Det är KUL!

Domare och domarsekreterare ska givetvis också ha stort tack, det är ju på dem som hela utställningen vilar.

Och Tomas, du är underbar som domare, när du delar med dig av dina kunskaper!!! (min åsikt) Och jag suger i mig som en svamp!!

Håller med övriga: visst kan du väl hålla en bedömningskurs!!! ??? SNÄLLA *ber rart* Du är ju inte bara kunnig och duktig, du är också pedagogisk och trevlig. Du har med andra ord en kursledares alla egenskaper *smörar lite*

(du gillar ju när mössen smörar… då bör det väl gå hem när jag smörar också? Fast jagt varken har så charmernade öron eller särskilt lång svans. PS jag menar det jag säger, fast jag smörar)

Än en gång TACK till ALLA - jag kan inte namnge er alla, ni måste kunna ta åt er ändå Kyss Skrattande

Muszimba
0

Amaira; du talar för oss alla när du ber Tomas rart om att hålla en bedömningskurs. Det vågar jag säga även om jag bara kan tala för mig själv. Är man pedagogisk som Tomas lär man sig så pass mycket fortare än annars.

Så Tomas, snälla snälla, håll en bedömningskurs för oss.(smöra, smöra)            OskyldigKyssOskyldig

amaira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En BIS-vinnare poserar villigt, och kikar en smula nyfiket in i kameran. Skrattande

Vet ej musens namn, men BIS 5 blev denna skönhet!

amaira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vem studerar vem egentligen.

Blev domaren lika noga studerad månne? Undrar vad domaren fick för poäng, i Mössens Egen Poängskala. Åtminstone bedömdes han i klassen korthår - haha. Jag hade rätt när jag skrev bedömningssedlarna (fast jag skrev domare kh i misstag förstås, av bara farten)

[mjuue]
0

#7 Taaack :D Du gjorde ett strålande jobb Ann-Marie! :)