Mus iFokus

Mus

Etiketter: aveluppfödning
Läst 1304 ggr
[aammE]
0

KAN JAG HJÄLPA HENNE!?

Imorse innan jag åkte till praktiken så pussade jag mössen hejdå och tittade till Muskot lite extra efter som att hon är beräknad att föda idag, då såg jag att det var blod i buren men inga bebisar. Så jag åkte till praktiken efter som att jag antog att hon skulle föda när som helst då och jag ville inte störa henne allt för mycket. 

Men nu när jag kom hem så hittade jag bara en STOR bebis som var helt mosig och äcklig (tyder på att hon har haft svårt att föda fram den). Hon blöder lite ur slidan och det är en del blod i buren, hon har definitivt kvar MÅNGA ungar i magen för hon är jättestor när man jämför med hur stor min hona som fick 11 ungar var.

Kan jag hjälpa henne? Är det att åka till veterinären som gäller eller ska jag inte störa henne? Rynkar på näsan

Är det jag som har gjort någonting fel? Hon har ätit bra mat, hemgjord blandning som bas (fyrkornsblandning, fröer, kattorrisar, cocoschips, puffad quinoa, hirs, osockrade majsflingor o.s.v.) + kött, räkor med skal, äggskal, grönsaker, kattorrisar några gånger i veckan.

Hon är inte speciellt gammal, född i Januari, är hon för gammal ändå?

kent
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag tror inte du kan hjälpa…jag skulle gi henne lugn o ro.

MEN jag vet inte om det är rätt….dock måste jag säga att jag lider med dig.

[Dominik]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fan va synd om musen :/ Hoppas att hon klarar sig <3 <3 <3 <3 <3 <3  Du får en jätte stor nätkram från mig vännen Skrattande

DeniceP
0

Usch, hoppas allt löser sig! *styrkekram till dig från mig, styrkekram till Muskot från mössen här hemma*

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

UlrikaD
0

Om hon har legat hela dagen och inte fått ut bebisarna så kanske det har fastnat?

På guldhamstrar kan man ge oxytocin hos veterinären precis som med större djur för att hjälpa förlossningsarbetet att komma igång.

Har det gått så många timmar efter att en bebis kommit ut så har ju chanserna till levande bebisar minskat drastiskt.

Vattnadal
0

För att få igång verkar kan man ge massor av calcium. Calcicomb finns det ett preparat som heter. Fick igånmg verkar som avstannat på en degu med detta för många år sen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

UlrikaD
0

Hur gick det?

[aammE]
0

Hon är i mushimlen och jag mår på tok för dåligt för att orka prata om det, saknar henne så jävla mycket. Det är mitt fel att hon dog, hade jag aldrig parat henne så hade hon varit vid liv nu. Hatar mig själv för det.

Därför har jag bestämt mig för att sluta med uppfödningen och med möss ö.h.t. Kommer dock att behålla de flesta jag har nu, till sällskap. Det tär på mig för mycket när de blir sjuka.

ajanki
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh, vad sorgligtGråter

Klandra inte dig själv, tänk på allt kul ni haft ihop.

Förstår så väl hur du mår nu, skickar en massa tröstkramar och hoppas att du känner när du mår bättre att du vill fortsätta med mössen.