Blir såå trött!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag blir så fruktansvärt trött på hela iFokus att jag bara har lust att gå och lägga mig! Det är tråkigt att behöva säga det men det är så mycket sämre än när jag kom hit för 4 år sedan, jag blir så jäkla trött!!!! Bara buggar överallt, vet inte hur länge sedan det var jag kunde ta en quiz senast utan att bli avbruten av "We're sorry but something went wrong". Och den loggar ut mig och allt möjligt. Gaaah!!!!
Mvh Ellenfyrkant

#1 Har haft samma problem länge och läst andra som också haft denna bugg med "quiz" till exempel. Själv har jag IE
Mvh Ellenfyrkant
#2 Det är inte konstigt att det buggar om man använder IE. :)
Använder också chrome, buggar ytterst sällan.

#3 Varför är det inte konstigt?
Har haft IE så länge jag kan minnas och det finns inget annat som buggar som just iFokus.
Mvh Ellenfyrkant
#4 Om man tittar på de som är bra på datorer så använder de ytterst sällan IE av den enkla anledningen att det är en skitkass webläsare. Som ett exempel så är det på min gamla dator inte ens någon idé att försöka starta IE, då buggar hela datorn ihop på grund av att det stjäl så mycket prestanda i jämförelse med många andra webläsare (den datorn är ju dålig, men då märks det ju verkligen hur stor skillnad det är när jag kan köra chrome problemfritt på den men inte ens starta IE).
#4 När jag använder ie eller firefox så får jag alltid buggar på facebook, youtube och iFokus, men med sedan jag använder chrome har jag inte märkt några fel eller buggar.
Det tar kanske 3 minuter att ladda ner goole chrome o det e säkert (inga virus)
Här e länken http://www.google.com/chrome?hl=sv

Hm, för mig krånglar inte IE på annat iaf.
Men det är inte min dator jag använder mig av så tänker inte byta webbläsare.
Hur är det det funkar när man skaffar en sprillans ny dator, väljer man där vilken webbläsare man vill ha och laddar ner den på egen hand eller finns det alltid någon sm "medföljer" automatiskt (men som man sedan kan byta om man vill)?
Mvh Ellenfyrkant
#7 När jag köpte en bärbar så fanns det firefox och IE inbyggd, men jag har tagit bort båda 2 o skaffade just chrome :)

IE är Microsofts egna programvara och finns därför på alla Windows-datorer. Sen kan man installera vilken annan browser som helst. Vanligast är Mozilla Firefox, Google Chrome och Opera. Jag har bara testat de två första och IE. Nu kör jag aldrig IE längre - men jag var envis med att inte byta i väldigt många år (jag hatar förändringar…).
Förut var det en mycket märkbar, men inte otroligt stor skillnad mellan IE och Firefox (som jag först bytte till). Men numera kan jag inte alls använda IE utan att slita mitt hår för det är en sån enorm skillnad (på denna dator åtminstone). Firefox/Chrome laggar mindre, krashar mer sällan, färre sidor har buggar.
Vissa sidor kan inte IE visa alls. Vissa bilder online blockeras eller krashar hela sidan för att skydda ens dator, då de innehåller skadlig kod. Firefox och Chrome bara blockerar den koden. Där är de överlägsna. Om all spyware som gör datorn så otroligt jobbigt långsam, mer än vad den oftast gör skada var myggor så har IE ett hönsnät som skydd för det, Chrome myggnät och Firefox ett jädra dammfilter. xD
Men om du skaffar en annan browser, till en egen dator då, råder jag i nuläget till Firefox. Den är äldre och mindre buggig och kan automatiskt spara dina fliker när du stänger av. Det har Chrome många gånger lovat mig, bara för att slarva bort varenda sida tills nästa start. Chrome har även problem med en del sidor som inte visas. Jag vet dock inte om de sidorna fungerar på Firefox, eller bara IE - Jag använder IE som ju redan finns när sådana sidor dyker upp.
Oftast är det dock Försäkringskassan och andra förlegade byrokratiska sidor som har det problemet.

Tack för era svar! Det ger mig ju lite mer klarhet i varför det blir så förbannat knas ibland.
Men IE är ju uppenbarligen inte helt ute ur matchen eftersom den existerar. Så vad är IE bättre på? Något? Eller är den bara kvar för att den har varit den bästa men blivit utslagen?
Mvh Ellenfyrkant
#11 IE finns kvar för att det är microsofts egna programvara och nästan alla använder ju deras operativsystem, windows. :)

#11 Okej, men finns det någon egentlig anledning till att behålla IE eller är de inte bäst på någonting? :P
Mvh Ellenfyrkant
#13 Ser inga fördelar med IE, nej.