Snygga hanar säljes!
Här finns två killar som vill flytta till ett nytt hem.
Oddish & A Perfect Failure heter dom.
Oddish är född den 3 April 2011, reggad som Black tan (dock är han inte tan, men hittade inget alternativ som var otecknat?)
Man får ha tålamod med honom i buren, då han kan vara lite handskygg. Men tar man det bara lugnt och låter honom klättra upp i handen själv (kan ta lite tid) så är han lugn och mysig när han kommit upp. Han är vääldigt stor jämnfört med sin kullbror!
A Perfect Failure är född den 1 Maj 2011, reggad som Agouti Pannfläck (pannfläcken syns dock inte så mycket nu längre).
Liksom Oddish är han handskygg i buren, men om man låter honom komma upp i handen i sin egen takt så brukar han vara lugn när han kommer ut. Väldigt lättstressad pojke, så man måste verkligen låta honom ta allt i sin egen takt.
Med lite tid kan han utvecklas till en väldigt lovande muskille!
Båda finns i Trelleborg men kan oftast levereras till Malmö/Lund/Höörtrakterna.
Finns även möjlighet till hämtning på musutstä'llningen i Teckomatorp den 14e Augusti.
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
A Perfect Failure (Kallas för Loppan här hemma)
Oddish
putteliputt 
Visst är Oddish tan, om än en dålig sådan 
Det är bara det, att han har ett par gråa strån på sidorna, på magen är han kolsvart. Så det är lite gråa strån bara. Inga bruna eller vita. Och bara på sidorna. Är det verkligen tan då?
Kan du inte ta bild på magen?
Hade tänkt göra det senare!
Världens mysigaste lilla Slowpoke måste nu tyvärr också lämna sitt barndomshem. Han är kullbror till Oddish, dock är han mycket mindre.
Han är en väldigt social grabb, som kräver mycket kel och mycket bus.
Han älskar att pussas och han älskar att sitta och pilla i "mammas" hår.
Han klänger i burtaket när man går förbi utan att kela en stund, och man ser besvikelsen i hans ögon när man sätter ner honom i buren igen.
Han är verkligen en speciell kille, och han är absolut svårast att skiljas ifrån. Dock måste jag göra mig av med alla mössen pga väldigt förändrade levnadsförhållanden.
Även hans mor Stitch (black tan) letar nytt hem. Hon är lika mysig som sin son, han verkar ha ärvt hennes personlighet till punkt och pricka.
Ape rape Esacape (kullsyster till A perfect Failure) är även till salu hon. Hon ser nästan ut som sin bror, fast hon ser lite nättare ut. Hon är nyfiken och sällskaplig och tackar verkligen inte nej åt en mysstund.
Jag köper din fläckiga hona istllet 
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Alla vill ha henne verkar det som o.O
Jisses. Men bara så att du vet det! Trots att utseendet inte är det bästa så prisar jag Slowpoke högre, likaså hans mor. Men inger verkar bry sig om det :(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#10 åh, förlåt…klart dina pojkar är fina. jag letar enbart tecknade utan tan till mina tricolorer och därför blev jag lyrisk när jag såg henne. jag har basolut inget emot hanar så hade du haft en hane med hennes fläckar hade jag norpat honom direkt 
Slowpoke låter verkligen som en mysig grabb! Jag har ju så fullt med pojkar hemma så därför har fina trevliga flickor förtur just nu.
Kanske en idé o ta med dem till uställningen o visa folk hur trevliga de är? De kanske klickar jättebra med nån där. Man ser ju bara utseendep å en bild och visst kan man läsa din beskrivning. Men detä r ju adlrig samma som att träffa dem "live" :)
#11 absolut ingen fara, Kiwi är speciell, och tydligen inte bara i mina ögon! Vad dum jag är, jag vet ju att du letar efter möss utan tan 
Alla ska med till utställningen, förutom möjligtvis Oddish och Loppan ( A perfect Failure), för de är inte anmälda. Kan man ta med dem ändå?
Jag ska ta med 2 möss som Magda så få, då jag tror att du kan också ta med dina.
Men du tar med för att lämna över två som redan är bestämda. Jag vet ingen som vill ha mina fina killar. Skillnad.
#13 Jag har ju med projekt o få fram tecknat utan tan. Men jag tycker de med tan är läckra oxå. Jag sknar mina gosgrabbar som jag fick ta bort för ett ag sedan, de påminer om Slow väldigt mycket? Men nu är det fullt så man får ju inse sina begränsningar.
Du får ha med djur som inte ska ställas utan som bara är till försäljning elelr för att "visa" eller hur man ska säga. Man brukar anmäla de till utställningsanordnaren har jag för mig o så om man lägger 20 kronor för att man har med djur til salu om jag inte minns fel. Det står på Svemus hemsida ;)
#16 vilken tur att du sa det där om 20kr.. det har jag ju inte haft koll på.. tack :)
Men kan man betala dom 20 :- på plats? Om jag skulle skickat in pengar nu så hinner dom inte fram tills på söndag. Eller?

Det brukar kunna betalas på plats.
Slowpoke, A Perfect Failure och Oddish är fortfarande till salu.
Oddish har gjort stoora framsteg, han är inte alls lika blyg. Nu kommer han fram och vill upp i handen när man stoppar ner handen i buren, och han vill väldigt gärna vara social när han är ute.
A perfect Failure (Loppan) är fortfarande jätteblyg och det krävs tid och tålamod för att vinna hans förtroende, men när man väl skapat en relation med honom, så söker han mer än gärna skydd hos en när det finna något annat som är läskigt. Han vinner mitt hjärta mer och mer för varje dag som går!
Slowpoke är lika underbar och kelig som förut, att släppa honom kommer att vara fruktansvärt jobbigt, men att hitta rätt hem till en sån här fantastisk kille, är värt det. Han förtjänar verkligen någon som tar vara på hans mysifa egenskaper! Hoppas verkligen att någon vettig människa ser bortom det faktum att han är en hane och ger honom en ärlig chans. Han har stora chanser att fungera att bo ihop med någon lugn och ej dominant hane, då det aldrig är Slowpoke som startat bråk när han träffat/bott ihop med ngn hane. Ska testa att släppa ihop honom med Loppan, om det fungerar kan det nog hjälpa Loppans självförtroende något oerhört, då Slowpoke är såå himla människokär!
Bilden visar Slowpoke och hans erövringar från gårdagens utställning 
#20 Åh, han fick mitt HP, gullegrisen 
Ja det fick han, minsta öronen minsann ^^
Och det finns mer än jag som tycker att han är lik en liten näbbmus, Grodans första kommentar, Oj som en liten näbbmus ju! 
Killarna har ev. Hittat ett nytt hem!
Finns det kanske någon från Skåne som ska upp till Göteborg i månaden? 
Oddish och Loppan finns fortfarande!
Oddish blir mysigare och mysigare!
Men Loppan tror jag att han får vandra vidare, då han är så otroligt stressad vid hantering :/
#22 oups, sårri…