Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 710 ggr
Erika-74
0

Slagsmål..

igår när jag skulle göra rent i buren så fick jag se att Maiden o Matrix började bita varnadra i nacken o sen va det fullt slgsmål. Så nu fick vi låna ett till akvarium av min bror som min dotter fick ta till Matrix. Det är ju två hanar så det var inte helt oväntat…Vem vet kanske blir dom mer handtama nu när dom är isär istället för att hoppa ur handen ;)

Pimu
0

Har oxå hört att mina pojkar oxå bråkar o kivas på nätterna,men har dock inte sett att dom bitit på varann, tror dom mest bråkar om springhjulet .. Fot i munnnen

mandymoo
0

Om dom börjar att bråka o kivas så får man hålla ett öga på dom… för det kan när som helst bli mer..

Erika-74
0

Har hört talas som pojkaar som slår ihjäl varann o det vill vi inte ska hända våra små killar så då var det bättre o dela dom innan nåt händer.

mandymoo
0

Ja det är ju det man är mest rädd för att det ska hända något när man inte är hemma. För det går fort …

Erika-74
0

Märkte detta Ledsen Men en sak till jag har märkt sedan vi flyttade isär dom är att dom har blivit lugnare i sina hem…kanske blir lättare o ta upp dom nu med.

mandymoo
0

Jag tycker också att hanarna som går själva ofta är både lugnare och mera sociala. Framför allt om det varit lite tjafs i buren så känner jag som om dom blir lugnare.

Sen har jag 2 bröder som går tillsammans o där är det aldrig ett pip ifrån o dom är lika goa som sin pappa *ler* o otroligt sociala.

Erika-74
0

nu va det 2 v. sen vi särade på dom o nu har jag gett upp hoppet om min lille kille.Honom FÅR man bara inte upp! Han hoppar iväg så fort man har lite av hans kropp i handen Gråter

sååå trist….

Grodan
0

kan du inte lura in honom i något, ex en toarulle, och sedan lyfta upp detta när han sitter där i och sedan hålla honom i handen en längre stund så att han får tid att vänja sig vid dig. Sedan när du sätter ner honom i buren kan du ge honom något extra gott, ex en bit digestivekex (OBS! inte stor, bara en bit ungefär som en halv 10krona). Om du upprepar detta flera gånger per dag så kommer han snart att vara mindre rädd för dig.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Pimu
0

#2 Fick lov att separera dom till slut jag med, för de blev bara mer o mer .. Oskyldig

Tina-A
0

#7: Fortsätt jobba på det och ge inte upp! Han är nog bara ovan. Grodans tips låter ju jättebra!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Erika-74
0

Får testa detta annars får jag köpa en hona till honom så kanske han gilla rmig mer ;)

Om man lyfter i svansen, vart ska man lyfta??

Tina-A
0

#11: Så nära svansroten som möjligt..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Grodan
0

#11 Det skulle jag verkligen inte råda dig till att göra! Får du honom inte tam bör du inte avla på honom!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Erika-74
0

nä då, skulle jag aldrig göra

Erika-74
0

GRODAN…har du haft nån oomäjlig mus som gett med sig till slut o låtit dig ta honom utan prob? Eller nån annan…har ju haft honom i 2 mån snart tro jag de e