AKUT!!! TITTA HÄR :D
Hejssan svejsan!
Vet ej om ni känner igen mig här på mus i fokus men tänkte i alla fall påminna om att jag nyligen köpt två mushonor. Jätte härliga djur.
Har aldrig haft möss förut men ändå är jag mycket intresserad.Men nu är det så att min nuvarande bur tycker jag är ganska liten och tråkig.
Inte bara inredningen utan färgerna(röd & orange :/ ) Så nu ska jag bygga en bur med 3 våningar på träslöjden till mina små småttingar.
Den ska vara som en stor låda med olika våningar som de kan klättra ner för på grenar och stegar :)
Men jag skulle jätte gärna vilja ha tips och kanse några bilder på era hemagjorda burar :)
Man kan vel ha en bur i playwood? (vet ej hur det stavas)
Och tjockt trä som "golv"?
SNälla!
Skicka in bilder och tips :D

Det första du får tänka på då är botten. Om du gör golven i trä är det kört med tanke på att musarna kissar och lukten sugs hårt in i trät. Går inte att rengöra så bra!
Annars kanske man kan köpa vanliga brickor i hårdplast eller glasskivor och lägga in, då är det bara att dra ut dom när det är dags att rengöra.
Likadant med sovbon och sånt….helst utan golv.
Kramisar/ Sara

sen är det gangfaktorn. Vissa möss gillar att gnaga hål på grejer och har du otur kan du få möss på rymmen
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/