Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 760 ggr
LisaR
0

Eng. typade honor sökes!

Ska utöka lite i min stora bur där det inte bor särsilt många individer för tillfället.. De skulle må bra av lite sällskap Glad

Nu till helgen så är det ju SM men jag har ingen möjlighet att själv pallra mig dit vilket är lite synd för jag antar att jag hade hittat några möss där!

Nu till min fråga: är det någon här som har engelsk typade honor att sälja? färg, otecknat eller tecknat spelar ingen roll! Är ute efter trevliga individer Glad

Jag är även på jakt efter en fuzzy hane! Helst i tecknat Oskyldig

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Grodan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två Engelsktypade honor som behöver komma till ett sällskapshem med mycket tålamod och stimulans. De behöver mer av fångenskapen än jag kan ge dem och det har stressat dem en aning. De är bägge pigga och alerta, men inte så jätteförtjusta i mig och ev en aning fega ibland - därför har jag heller inte lagt ner någon möda på att tämja dem. Jag anser inte att de lämpar sig för avel, utan bara sällskap.

Den ena är Morakullan´s Liv, hon är Chocolate Tan Satin Shorthair. Hon är av den lite mindre finska typen och slank. Född 2011-07-21 e: Rapunzel´s Roommates u: Morakullan´s Ävälynn

Den andra är Morakullan´s Jiang, hon är Black Satin Shorthair. Hon är nog ganska normaltypad Engelsk, kanske en aning mindre pga Satin. Född 2011-06-10 e: Chilloutarea´s Charcoal u: Little Dragon

Bägge tösernas fäder är underbara killar över 1 år gammal. Livs far är Rapunzel´s Roommates och Jiangs far är Chilloutarea´s Charcoal. Roommates är en pigg, vaken och nyfiken kille som gärna hoppar upp i handen och vill vara med. Han tycker livet är stenkul. Charcoal är också väldigt kontaktsökande, men det tar lite längre tid innan han kliver upp i handen, men när han väl är där så lägger han sig gärna där och blir kliad.

Snabbt foto bara, taget nyss

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har en fuzzyhane som jag tänkte behålla själv men eftersom jag inte tänker föda upp fuzzy längre (har tänkt sluta med det flera gånger, så vi får se hur det blir…) så är han till salu.

Han heter Don Juan och är svart/vit född. 3/6-11 E. Tommy Lee Jones sh, fuzzybärare U. Go For Africa (lakeland)

Han är en riktigt mysig kille, kommer inte fram direkt när man stoppar ner handen, men väl uppe så är han nyfiken och lugn.

LisaR
0

#1 Jag tror att jag kan erbjuda dessa töser ett bra hem! Buren är stor och väldigt rolig att inreda, just nu har jag både holkar och grenar och mina möss älskar den, jag brukar miljöberika och möblera om ganska ofta så de kommer att få en varierad bostad med nya saker att utforska. Jag är säker på att både Liv och Jiang kommer att kunna bli mer vana vid människor.
Jag har vant mina långsamt genom att prata med dem både nära buren och när jag bara gått omkring och handen sätter jag inte in om jag ser att det stressar dem. Denna metod har fungerat väldigt väldigt bra och det är supermysigt att de nu reagerar positivt på min röst och kikar nyfiket fram så fort de hör dörren öppnas!
Att vänja mössen kommer alltid att vara på deras villkor och inget annat. Jag vill inte ha skrämda eller stressade djur :)

#2 Han är väl bara för underbar! Riktigt fin muskille du har fått där!Kyss
Har du honom själv eller går han ihop med andra hanar?

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Grodan
0

#3 Jag har funderat lite och även bestämt att 3 eller 4 Splash-honor behöver flytta till ett sånt hem som du kan erbjuda. De är väldigt energiska. De är vackra att titta på, men tyvärr… de har inte det temperament jag önskar hos avelsmöss. De kan komma och hälsa på mig, men det tar oerhört lång tid innan de kommer fram och de tycker om att gräva, gnaga och greja nästan all tid de är vakna.

En annan fråga: Är det någon som kan ta mössen från SM till Örebro, till dig? Jag vet inte om ajanki tog med fuzzykillen, hon har ju redan åkt till SM nu.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Ja, han är väldigt fin:)

Han bor tillsammans med sin bror som är svart/bläsad shorthair och med tre vuxna nakenkillar

Om du är intresserad av honom så kan jag ta med han när jag åker och hälsar på min äldsta son som bor i Örebro!