Mus iFokus

Mus

Etiketter: föreningutställningträff
Läst 1257 ggr
Muszimba
0

SVEMUS SM-UTSTÄLLNING 17-18/9

SM-UTSTÄLLNING MED ENGELSKA DOMARE

Chans till internationella titlar

VAR: VILSTA SPORTHOTELL,
VASAVÄGEN 80, ESKILSTUNA.

NÄR: 17-18 SEPTEMBER. STANDARD
GÅR PÅ LÖRDAGEN OCH PET GÅR PÅ SÖNDAGEN

ANMÄLNINGSDAG: 31/8: Då även
anmälningsavgiften betalas in på Svemus PG. Mus 1-3/klass: 40
kr/mus, mus 4->20 kr/mus.

EX 1: 5 Möss anmäls i klass 1 och 4 i
klass 2: då blir det 120+40 i klass 1, 120+20 i klass 2, totalt
160+140=300 kr.

EX 2: 5 Möss anmäls i klass 1,2,3+4, dessutom 4 i klass 1+2: då blir det 4*120+40 och 2*120+20, totalt 640+280=920 kr.

TIDER: Incheckning: 9:15-9:45.
Bedömning: 10:00-ca 17:00 med domarlunch ca 12:15-13:00

DOMARE:

ST1: PAUL HARTLEY

ST2: DAVID BRUMFORD

PC1: PAUL HARTLEY

PC2: DAVID BRUMFORD

Gemensam SM-bedömning av dem efter
ordinarie bedömningar är färdiga.

Fika finns i lokalen och lunch finns
tillgängligt i området med 2 minuters promenad dit.

UTSTÄLLNINGSANSVARIG: Liselott
Aronsson. För frågor, maila liselott.aronsson(a)telia.com (byt ut
(a) till @) eller ring 070-227 99 91

ANMÄLAN SKICKAS TILL: Via hemsidan till Kent Ivarsen.

Boende finns i området. Boka snarast då det är andra evenemang samma helg i området.

BOKA PÅ: www.vilstasporthotell.se/

VÄGBESKRIVNING:

MED BIL:

FRÅN STOCKHOLM OCH UPPÅT: E4/E20
söderut till Södertälje, kör av vid 3:e avfarten i Södertälje
som fortsätter som E20. Skyltat Göteborg, Strängsnäs. Vid avfart
Eskilstuna Ö, sväng av och håll till vänster mot Eskilstuna på
Strängnäsvägen, kör ca 3,5 km till du kommer till en korsning med
Carlavägen där du svänger vänster och kör i 1 km till en rondell
med en COOP KONSUM intill, som du kör igenom och fortsätter på
Vasavägen och sedan igenom nästa rondell. Efter en liten bit är du
framme.

FRÅN GÖTEBORG: Kör E20 mot Stockholm
till avfart Eskilstuna Ö där hu håller till höger in på
Strängnäsvägen, kör ca 3,5 km till du kommer till en korsning med
Carlavägen där du svänger vänster och kör i 1 km till en rondell
med en COOP KONSUM intill, som du kör igenom och fortsätter på
Vasavägen och sedan igenom nästa rondell. Efter en liten bit är du
framme.

FRÅN HELSINGBORG, JÖNKÖPING: E4
norrut till 2:a avfarten i Nyköping där du svänger av mot Örebro,
Eskilstuna och Skavsta, håll till höger in under e4 och sedan till
höger i 1:a rondellen, väg 53, sedan i 2:a rondellen rakt fram
längs med väg 53 till Malmköpings sista avfart som är rondell nr
2 där du svänger till vänster och kör hela vägen till Eskilstuna
längs med väg 53 till rondellen med COPP KONSUM där du svänger
till vänster och efter ca 1,5 km är du framme.

MED TÅG: Åk till Eskilstuna där det
finns taxi eller att någon kan hämta upp dig som har bil.

MP160
0

Två snabba, måste man vara medlem i svemus för att ställa i Petclass och får man ha hund med sig i utställningslokalen?

kent
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag kan kolla upp med lokalen imorgen och svara dig då.

MP160
0

Toppen :)

MP160
0

Fick du nått svar Kent? Undrar fortfarande om man måste vara medlem i svemus och ha reggade möss för att ställa i Petclass… Flört

kent
0

#4 just det…djur får man ha med sig (annars blir det svårt att göra en utställning)

i den stora sporthall är det en katt utställning bara så du vet ;)

man måste va medlem i svemus for att ställe ut dock behöver du inte ha reggat dina möss for att ställa dom i pet class.

ps : om jag har glömt att svara så putt på mig :)

MP160
0

#5 Skitbra, då vet jag, tack! Flört

Muszimba
0

PUTT UPP.

Tänk på att boka boende om ni ska ställa ut och inte kan köra fram å tillbaka.

Grodan
0

Sista anmälningsdag är 31/8.

Två sovplatser finns kanske, se denna tråd: LÄNK

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hyeonmu
0

Skit. Frågan är om jag har råd att ställa nån nu. Jag fattar inte ens räknesystemet. nåja, får kolla på det när jag kommer hem igen.

MP160
0

#9 jag fattar inte heller räknesystemet, så eheheh

Hyeonmu
0

Vi skickar in en tusenlapp var så får de skicka tillbaka XD

kent
0

#9+10 ni kan få hjälp om ni vill Flört

#11 gör så…då kan du få lotter som växel tillbage ….lol

Hyeonmu
0

Ja tack snälla. ='D Jag undrar om hyresvärden accepterar rosa smyckeskrin, musmat och gulliga soptunnor i hyra. XD

MP160
0

Kent btw! Jag har inte hunnit bli svemusmedlem än, men tänkte fixa det imorrn… Blir jag medlem då samma stund som jag sätter in pengarna eller måste man bli typ "godkänd" eller nått som kan ta tid?

StillaSinnet
0

#14 det är Ajanki som är kassör och det är hon som ser din inbetalning. Vet hon om att du betalar in så kan hon gå om och bekräfta det till mrdlemsansvarig omgående. Kontakta henne så vet hon :)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

MP160
0

#15 åh vad bra Skrattande

StillaSinnet
0

Nu packar jag djuren och vid 12-tiden drar vi till Eskilstuna Skrattande!!!

Det ska bli sååå trevligt att träffa alla utställare och besökare. för att inte tala om domarna Dave och Paul Kyss

Väl mött!

Grodan
0

Hoppas ni får trevligt!

Jag kommer på söndag med några möss jag har till salu.

Littlem
0

Hoppas verkligen ni får skoj! Och att de kommer mycket fina möss. Själv kan jag inte komma utan måste fortsätta packa up mina djur härute på Odlingen. Men Elin o jag fundera på om vi inte skulle fixa till nån musträff häruppe innan vintern så vi kan ses!!

Veronica
0

#19 jag vill gärna komma på musträff! Och gosa med hundar ;-)

Amor vincit omnia

Clariiz
0

Kostar det något i inträde?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

MP160
0

#21 nix! :)

Littlem
0

Hur har det gått?  Vi som är hemma är nyfikna! (iaf jag :P)

Veronica
0

#23 nyfiken jag med ;-) men de kanske inte har nått internet! Önskar att jag kunnat åka….men det är lite svårt med två småttingar….men kanske nästa år och garanterat året därpå (om jag fortfarande har möss då) ;-)

Amor vincit omnia

kent
0

vi har knappt tillgång till internet så ni får vänta.Tungan ute

[Dominik]
0

När kommer ni tillbaka ? jag vill veta hur ni hade det på utställninge, hur många musar ni ställde ut och LÄGG UT MÅÅÅÅÅÅÅÅNGA bilder. Jag är extremt nyfiken på hur det var :)

Clariiz
0

Jag var där och kollade idag :)
Dock kom jag när domarna inte var där så det var ju lite otur :/ Ganska litet, men rätt mycket möss. Tror vi kom när det var som minst människor där.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Dominik]
0

#27 Kul :) Jag ville åka dit men jag fick inte av min mamma :( hon sa att om jag var lite äldre så skulle hon ge mig pengar o sånt, men hon litar inte på mig nu :(

Grodan
0

#27 Det var nog en lugn utställning och kändes kanske som folktom pga att lokalen var så stor. Jag tror väl det var runt 10 utställare.

Jag var där en kortis med Ale och min sjuka hund. Tyvärr klarade inte Korven av ansträngningen så väl alls, men nu har han fått vila en lång stund.

Det var i a f trevligt att en kort stund få träffa vänner och få lite kramar.

Muszimba
0

Det var en kul utställning, bara synd att jag skulle åka precis när prisutdelningen startade. Har vinster att få hem då jag hade några bra placeringar igår i Petklasserna.

Var hemma vid 19, in i badet när alla djuren var på plats i sina burar och sedan middag.

ÄR SUPERNÖJD MED HELGEN, speciellt mina stugkamrater som jag gärna delar stuga med igen.:)

Grodan
0

Bra att du hade trevligt.

Jag tycker nog att SM skall hållas i en större stad (Stockholm, Uppsala, Göteborg el dyl) i fortsättningen och endast en dag. Det är för påfrestande för möss och folk att ha två dagar och det är på tok för dyrt att hyra stuga och sånt… FlörtSkrattande <--- (glada gubbar för att visa att jag INTE klagar!!! eller har lust att uppfattas som en gnällspik eller har lust att få huvudet avbitet - jag har bara ett litet huvud Gråter)

Muszimba
0

Men det är oxå dyrare att ha den i storstad lokalmässigt sett och svårt att hitta 4 domare som kan samma dag för att kunna ha 2 standard och 2 pet.

Just att dela stuga är billigt när man är full stuga. Dessutom så är det en bra grej att kunna umgås på kvällarna efter bedömningarna..

StillaSinnet
0

Vi har haft så otroligt trevligt!!!! Vackert väder både fredag och lördag, fantastisk miljö med ek och hassel runtom anläggningen, fin camping med skön standard på stugorna. Kök, dusch och TV (Dock muttrade kent om att det utlovade trådlösa nätet hade sina brister…) och restaurangen hade så himla god mat! Det fanns nåot för alla och jag som älskar fisk fick verkligen äta gott Skrattande.

#31 Nej, varför ska det vara i Stockholm? Vi utifrån kan ju någon gång få lite närmare och nu hade vi otur för vi var tre från mitt område som skulle åka men Anja fick en akuttid för operation och Therese blev förkyld så de fick tyvärr stanna hemma. Vi hade sammanlagt ca 70 utställningsdjur på SM och det är väl inte illa pinkat? Stockholm har trots avståndet närmare till Eskilstuna än vad jag, Anette och Birgitta har.
Kent fick däremot slita hårt som skjutsade både djur och fru till E-tuna på fredag fm och därefter hämtade han domarna på Arlanda för att skjutsa dem till E-tuna. Om inte han klagar så ska ingen göra det.

Muszimba
0

#33, håller med dig. Om inte Kent klagar, så kan inte vi heller efter denna helg. Jag var bara stressad sista 1,5 timmen innan mitt tåg gick vid 17, mådde inte bra med muskelknutor och annat igår eftermiddag men stod ut. Var hemma vid 19 då ett varmt bad stod redo, först sätta mössen på sina platser innan badet för att sedan äta middag och tv-tittande i sängen redan vid 20:15. Idag jobbmöte vid 10:30 och sedan jobba 14-21:30.

Grodan
0

#33 Jag skrev att "jag tycker"… Jag vill absolut inte klaga, eller uppfattas som om jag inte uppskattar att några få sliter hårt för att få till en utställning. Tvärtom jag uppskattar högaktligen allt ni gör för klubben. Jag vet hur jäkla jobbigt det är, men jag kan inte tänka mig hur jobbigt det är att dessutom hämta och lämna domare på Arlanda samt husera dem…

Alla människor har inte möjlighet att åka iväg flera dagar och betala flera hundra som det kostar med resa och övernattning.

Jag kunde själv inte åka iväg o bo i stuga med mina vänner som jag planerat pga min gamla sjuka hund och sjuka mor. Min mor insjuknade akut i cancer, jag hade planerat att hon skulle vara frisk och ta hand om mina djur… Dessutom insjuknade jag i svår oro och klarade inte av att försöka lösa saken på annat sätt, jag kunde inte tänka på annat än att min mor skulle kanske inte hade långt kvar. Cancern var elakartad, men hade inte spridit sig, det fick jag reda på i veckan, dock blev det komplikationer med operationen och min mor var nära döden ändå…

Muszimba
0

#34 Jag hade egentligen inte råd till 100%, men jag får offra mig för att få ha lite kul och umgås med folk som gillar möss lika mycket som mig. Dessutom så är Eskilastuna bättre än Uppsala pga lokalstorlek och hur trevliga personalen är på Vilsta än vad 4Hgården i Uppsala är. Nu är det 2:a året vi är på Vilsta och vi har blivit bemötta med proffsighet och vänlighet. Lokalen hade vi från typ kl 14 i fredags till när allt var färdigt igår(vet inte när det var färdigt), men vi hade bokat till kl 17 igår…

StillaSinnet
0

#35 nej, jag vet att du har haft det kämpigt. vad jag menar är att det är mest rättvist om alla får åka en mindre bit än att alla utanför Stockholm ska få åka jättelångt. Jag vet inte om jag har råd att komma på minnesutställningen efter den kostsamma resan till Eskilstuna…Malmö fick jag välja bort. jag är inte gjord av pengar jag heller men två ungar spm suger ut allt de kan få :/

Grodan
0

#37 Ja, jag vet och givetvis har du rätt. Och det är bra att SVEMUS kan sprida sina aktiviteter i landet.Skrattande

Jag bara tyckte lite så ändå. En annan ort är eg inga större problem, man kan samåka. Det större problemet är väl eg en utställning i flera dagar. Jag vet ju flera som inte kunde åka just pga det och hörde även någon säga att mössen hade lite svårt att klara så många dagar i små burar. Lösningen är ju givetvis att ha med större burar, det hade jag tänkt göra, men som sagt, det kan vara påfrestande med flera dagars utställning för mössen.

Skrattande