Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 2189 ggr
Lamina
0

[S] PEW (Albino) möss

• Födelsedatum: 14/8 -11 (Bebisar) -/6 -11 (Gummi)
  • Färg, teckning o hårlag: PEW (Pink Eyed White, Albino) korthår
  • Kön: 8 honor och 2 hanar
  • Syfte med parningen: Inget syfte, mamman tjuvparades i butiken och var dräktig när hon kom till mig.
  • Pris: Symbolisk summa på 50kr. Hemmet är viktigare än priset.
  • Ort: Falun, men transport inom Bergslagen och Stockholmsområdet kan i många fall lätt ordnas helt gratis.
  • Telnr, epost: 076-834 49 78, kokkoslove@hotmail.com. Svarar sällan i telefon och ser helst att man mailar eller PM:ar här på iFokus.

Gummiboll heter den lilla musen som fick följa med mig hem från djuraffären för snart en månad sen. Där hade jag hittat henne i högdräktigt tillstånd och rund som en liten tennisboll och inte kunnat stå ut med tanken på att hon skulle få föda upp sina små i den hemska miljön. Väl hemma hos mig, installerad i en stor fin bur med bra mat och massor att bädda med, gick det bara några dagar innan 9 små rosa korvar pluppade ut. Dessa har nu blivit hela 3 veckor och är snart redo att hitta egna ägare att älska och bli älskade av.

Alla ungarna och Gummi själv söker nya hem. Detta eftersom det tyvärr inte finns plats för möss i mitt liv just nu. Men jag kan inte vara tydlig nog med att det är viktigare att dom får ett bra hem än att jag "blir av med" dom. Dom säljs alltså inte som ormmat eller till barn under 18 utan målsmans tillstånd.

Gummi är en väldigt nyfiken liten dam på 10-11 veckor. (Hon var alltså inte äldre än 4-5 veckor när hon parades) Hon har inte blivit så mycket hanterad under sin tid här eftersom jag inte velat stressa henne. Men hon kommer gärna fram och kliver upp i handen på en, och hon är ganska lätt att lyfta. Med lite mer hantering kommer hon nog bli en riktigt mysig liten kompis. Ungarna har alla sina egna personligheter, men alla har potential att bli trevliga sällskapsmöss dom också.

Gummi och hennes kull har en egen liten "blogg" i denhär tråden.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns fortfarande 7 honor och 2 hanar till salu. Fast hanarna är jag väldigt tveksam till att sälja… Dom är iaf 5 veckor nu och söta som socker. Lite bilder:

En pojke.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
0

Båda pojkarna.

//Lamina

Lamina
0

Tyvärr lite suddig, men tyckte iaf denhär bilden på en av flickorna vart väldigt söt. Kyss

//Lamina

Lamina
0

Sista bilden, även detta en hona.

//Lamina

Grodan
0

Jag vill jättegärna träffa dessa töser.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️