Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1002 ggr
LinneaJohaanson
0

Mushane säljes

Hej! Har haft lite problem med min mus och känner att jag nu längre inte kan ha hand om honom! Han är lite speciell då han har tendenserat lite till agressivitet men endast när man ska plocka upp honom så hugger han till! Annars är han trevlig men detta blir ett problem hemma hos mig då det inte bara är jag som har hand om honom. Jag har fått råd om avlivning vilket jag vanligtvis gör med djur här hemma som visar agressivitet. Speciellt då jag föder upp kaniner! Men nu känner jag att han är värd en andra chans! Finns det någon där ute som kan hjälpa med ett nytt hem? Vill ha en symbol summa på 20-50 kronor för honom!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Grodan
0

Åh, så tråkigt.

Detta var din första mus, ellerhur?

Jag hoppas att det här inte har dödat din kärlek för möss som sällskapsdjur. Du skulle kanske prova med två honor nästa gång, men att verkligen sitta ner och känna efter om de är trevliga. Välja mellan flera. Jag vet ju att du köpte honom på en utställning och det kan ju faktiskt vara så att det är dumt att göra det som nybörjare eftersom det på utställning råder lite stress. Att hälsa på hos en uppfödare och träffa flera möss, även föräldrar, fråga lite om stam osv är ju klart en bättre förutsättning för att det ska bli rätt.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

LinneaJohaanson
0

#1 Ja det var min första, jag ska inte ljuga utan ja, jag har väl blivit lite "avskräckt" för möss men jag kommer köpa möss igen men kanske inte direkt efter utan vänta tills jag har lite mer tid att verkligen göra allt ordentligt! :)

Grodan
0

#2 Det är helt förståeligt, men jag gillar ditt svar att du ändå har kvar lite kärlek. Du hade otur och det är inte så jättevanligt.

UlrikaD
0

Vad jobbigt. När jag köpte mina första tre mushonor för många år sedan så var det en hona där som bets. Och de andra två var rädda.

Kan säga att efter de tre mössen tog det flera år innan jag vågade köpa möss igen. Trodde att alla var sådana.

Som tur var fick jag bara gose-möss efter det!!

Hoppas du hittar ett bra hem åt din kille.

LinneaJohaanson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gör ett sista försök med att skänka killen till någon som vill ha honom!
Vill verkligen att han ska få komma till någon som "kan" honom!

Tiaran
0

vart finns han? han ser söt men lite rädd ut på bilden.

LinneaJohaanson
0

I Uppsala!
Ja, första gången han är i ministudion och blir fotad på med blixt!
Sedan är han lite nervös av sig just för att vi int kommit på rätt sida med varandra!

[Puddingpastejn]
0

Jösses, om jag bara bott närmre. Har ju så hemskt mycket tid sedan hunden fick somna in och den där supersöta killen hade jag gärna velat lära känna.

Hoppas verkligen att han kommer till något trevligt ställe!

LinneaJohaanson
0

Transport brukar ju inte vara ett problem! :) Vart bor du?

mocchino
0

Transport ner till Göteborg kan ordnas den 3/8 ;)

Tråkigt att det inte klickar mellan dig och killen Linnea!

Min första mus skaffade jag faktiskt genom Fäboden, en av de få tillfällen vi haft möss inne på jobbet och han var en riktig liten kelsak och gav mig bara mersmak! Så jag har haft en hel hop med möss här hemma ett tag då det vart en tjuvparning mellan en rymmarhona och en av hanarna. Men hela gänget var mig enna riktiga myspellar!

Så jag hoppas verkligen att du skaffar möss senare! :) En snygg liten choklad tan kille kanske! ;D

// Nathalie

Mice
0

Hoppas han får ett bra hem.
Hur gammal är han förresten?

LinneaJohaanson
0

Åh vad snällt Nathalie!

Haha ofta vi har haft möss där?
Trodde jag faktiskt inte, men där ser man Flört

Han är född 2011-01-16

[Puddingpastejn]
0

Jag bor 4 mil från Göteborg, men det gör ju tyvärr mamma också, och hon är ju inte alls lika förtjust i möss som jag är. Så nu har man bråkat hela morgonen här. Så så länge jag inte planerar nån kupp med nån kontakt i Göteborg som kan smuggla hit en mus så går det inte. Trots att jag verkligen sitter här och VILL HA!

Det suger ju verkligen att vara 16 och "livegen". =(

Grodan
0

Undrar hur det gått med killen.