Lustiga beteenden
Skumma, lustiga eller konstiga beteenden som ni sett på/hos era möss? Dela med er.

Timmy kan vara ute och röja som en idiot och helt plötsligt hoppar han upp i knät och sätter sig stilla. Han väntar då på att man ska stryka honom på kinden med ett finger. När man gör det så viker han upp hela kinden och drar upp ena tassen. Man behöver alltså inte hålla honom i handen för att han ska göra så här.
Det ser ut som han njuter men jag tycker det är lite märkligt att han drar upp framtassen. Fast jag tror det är ungefär som en hund kan rafsa med ena benet när man kliar honom skönt.
Älskar mina stora små vänner..
#1 awww
#1 haha så gulligt 
#1 Har haft jättemånga möss som gjort så också och det är ju bara fööör härligt
De är så fruktansvärt söta när de vrider huvudet på sned och tassen sträcks som tusan hihi.

Här finns det en "liten" tandläkarmus i form av Björndalens Carmencita som blir 1,5 år den 2/1-09. hon kollar gärna in tänderna på både mig, husse och gärna domare(gärna Grodan) när hon ställs ut. Annars så kallas hon för "plattfisk" av några kompisar som hon ligger helt platt hos för att bli pussad av dem. Hon gör likadant hemma med oss.
Jag har en engelsktypad agoutitös som jag kallar för agilitymusen. Hon är kontaktsökande, aktiv och på tok för nyfiken. Är buren öppen klättrar hon ut ur den och hon har inga gränser. Ofta kommer hon skuttandes på golvet… Hon tycker i a f om att noga kolla in mina ögon och ögonfransar, ibland letar hon efter något ätbart där. 
Jag tycker det är både obehagligt och behagligt. Så mysigt när morrhår nuddar i ansiktet, men litar givetvis inte helt på att hon inte nafsar mig i ögonlocket…

Ett ganska vanligt och lite lustigt beteende är det här när man satt en bit mat genom gallret, kanske en kycklingbit eller liknande och de liksom gömmer den genom att sätta på en massa spånflisor!
Misstänker att de gör så för att gömma maten tilll senare tillfälle eller för att dölja lukten eftersom den kanske drar till sig rovdjur. Men jag vet inte..

Min lilla tjej Smulan har ett lite udda nöje… Hon gör en nämligen uppmärksam på att man har vart slö och inte rakat benen… hehe.
Hon är ute och springer i soffan när man tittar på tv och springer in i byxbenet och biter och sliter i hårstråna om man inte rakat benen på ett tag… Inte skönt 
#8 nämen hahha =)
En av mina gamla taggishonor (finns inte längre kvar) var tydligen så inlärd i att hålet till papphusets övervåning satt till vänster. Några dagar efter en burstädning då jag hade klippt ut en ingång till höger istället ställde hon sig på bakbenen och började mäta avstånd och hastighet - för att sedan hoppa rakt in i husväggen med nosen före! 
En annan gång var det en taggis som var jätteglad över glasspinnen till leksak att han skulle springa in i huset med den. Dock blev det tvärstopp vid husets öppning för att pinnen var för lång *hihi* Han släppte glasspinnen, traskade in i huset och drog in pinnen efter sig genom att ta tag i ena änden på den istället…

#8 Hahahah!
#10 aww!
#8 så gör min ILLER!!! 
Två av mina damer här hemma brukar sitta och peta ut ströt (toa-lätt) genom gallret. Så allt hamnar på golvet, eller olyckligtvis, på hunden som har sin korg precis nedanför.
Fattar inte varför dom sitter och petar ut allt, blir ju döömycket att städa hela tiden. Men söta är dom 
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
#13 Min största hona gör samma sak :(
#13 Två av mina möss brukar flytta "toalätt-bitarna" för hand. De kan ligga på ett ställe där de inte vill ha dem, och då tar de dem en och en i munnen och bär bort dem.
Förstår inte riktigt varför de gör så för de gräver ju bort det också ibland. Varför välja något som tar mycket längre tid?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#15 Åh, vad gulligt
Tror att dom gör så för då kommer dom ju på helt rätt ställe på en gång
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#16 Så kan det vara
men sen kommer ändå Tara och förstör. Maken till mus på att gräva har jag aldrig sett.
Ett rart beteende hade Morakullan´s Tonsimus, en Blue herre. Han gick fram till min hand och "puttade" på den, precis sådär som min hund och iller brukar kunna göra. Har aldrig träffat en mus som gjort så förut.