Mus-mardrömmen
Jag måste bara berätta vad jag drömde i natt:
När jag skulle titta till mössen när jag vaknade på morgonen så höll Tara på att föda och de andra mössen hade också fött massor av ungar. Däremot såg ungarna ut som sånna där gelégodisar "guldbamser" eller vad de kallas.
Jag blev helt chockad och fattade ingenting för ingen av mina möss är ju en hane. Men sen började jag fatta att det var den ena musen, Xantippa, som var pappa till alla ungarna och jag tänkte: "Men shit! Jag har ju trott att hon är en hona hela tiden! Anette sa aldrig att det var en hane! Och de var i samma Transportbur när jag köpte dem!"
Sen började jag tänka att Anette måste sagt det fastän jag inte fattat och blev astressad och skulle försöka få ordning på alla "guldbamsarna" och insåg att jag aldrig skulle kunna könsbestämma dem själva när de blev äldre och att jag säkert skulle placera nån fel så att de blev ännu fler.
Så skulle jag skriva på mus i fokus och fråga om hjälp, men så vågade jag inte för att jag kände mig så oansvarig och var rädd att Anette skulle bli arg på mig för att jag inte fattat att Xantippa var en hane. Sen helt pläötsligt kom jag ihåg att det hade varit några hanar hemma hos oss och "hälsat på" och att det kanske var den den svarta, bandade abyhanen (!) som var pappa. Sen fick jag lite panik eftersom jag insåg att jag inte skulle kunna sälja ungarna eftersom mina möss är sjuka.
UNDERBART att detta bara var en dröm! 
Haha, stackars dig! xD Vad skönt det måste ha varit att vakna. 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Awww men det är ju rätt gulligt med små möss :), problemet är att man måste bli av med dom.
Om det var verkligt så skulle jag säga GRATTIZ!!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oj, tur det var en dröm!
Jag framstod ju som värsta skurken
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#3 Haha, skurk och skurk. Det var väl mer det att jag trodde att du sagt någonting viktigt till mig som jag totalt glömt och att det inte var så smart att komma sen och klaga över att det blev en massa möss överallt!

Men jag kan fortfarande känna känslan ifrån drömmen när jag trodde att det var Xantippa som var pappan.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har ibland drömt om mystiska jungfrufödslar både på möss och råttor. Tycker det var gulligt att du drömmer om mus i forkus ändå ;)
#5 Jag läste nån tråd här på mus i fokus någon gång där det tydligen inte var helt ovanligt att drömma att man fick hur många kullar som helst och då antar jag att jungfrufödslar är minst lika vanligt i drömmar.
Haha, ja, mus i fokus kom ju med, men jag vågade aldrig fråga om hjälp i drömmen eftersom jag tyckte att det var lite för sjukt att inte ha förstått att en av mössen var en hane.
Haha, snacka om att man blir lättad när man vaknar ur sådana drömmar! xD
Ah, jag undrar vad dessa drömmar om att mössen överproducerar sig betyder.
Jag har under åren haft en del själv. De värsta mardrömmarna har innehållit sekvenser där jag "glömt mata" några, pga att det varit så många möss att mata, samt att jag inte orkat städa alla burarna…
Andra musdrömmar så har mössen väldigt roliga färger som grön, lila och leopardmönstrad mm.
Själv har jag bland annat drömt om absolut knallröda möss. Jag blev så besviken när jag vaknade. 
Mvh,
Moa
#10 Ah, sådär tomtemösseröda alltså? Fint! hihi
#11 Haha, ja precis! :P Pälsen var helt tomtemössröd med kolsvarta, blanka små ögon, och de var underbart söta. Jag tyckte att det var så häftigt.
Inte för att jag direkt längtar efter knallröda möss, men ändå - tänk vilket fynd! 
Mvh,
Moa
Jag brukar drömma om sådär gröna möss som min Avatar. Gah, vad jag skulle älskat att ha sådana. Det finns säkert på lab…