Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 467 ggr
jauchzet
0

Echinaforce och Chi San

Någon som givit sina möss det här när de har luftvägsproblem?

Jag behandlar dem just nu också med vetrimoxin, men tänkte att det kanske kunde lindra deras besvär lite?

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Man ska aldrig behandla djur med läkemedel avsedda för människor om inte det är veterinärens råd.

Mvh Ellenfyrkant

jauchzet
0

Jag vet inte riktigt om jag tänkt att göra det… Obestämd Echinaforce innehåller etanol och tanken är ju inte att jag ska supa ner mössen, men jag har för mig att jag läste om echinaforce eller nåt liknande här på mus ifkous nån gång, så jag är mest lite intresserad av vad andra har att säga om det.

Men då har jag iaf ett svar ifrån en som inte rekommenderar det. Någon där som har använt det?

Camillhe
0

#1De är väl inte klassade som läkemedel?!

#2 Echinacea är saft från en blomma vid namn röd solhatt. Det har visat sig ha effekt mot förkylningar genom att det har förkortat tiden man är sjuk. Jag tror inte det är skadligt för mössen i låg dos, men jag tror inte dina möss blir friska av det heller då de nog inte är förkylning de lider av.

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Hur som helst är det inte framtaget för djur, jag skulle inte våga chansa utan kontaktat vet. först.

Mvh Ellenfyrkant

jauchzet
0

#3 Nej, friska lär det ju absolut inte bli, men jag tänkte tenken att det kanske skulle kännas lite bättre för dem iaf. Lindra symptomen likom.

#4 Jag har ju haft svårt att ens få ut mediciner som är till för DJUR ifrån de veterinärer jag kontaktat och besökt, så jag börjar känna mig lite desperat…

Grodan
0

Jag körde med det och även Kang Jang förut på rosslande råttor, men blev besviken. Bättre att ge dem mat som höjer immunförsvaret.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️