Pinsam fråga! (14+)
Så jag undrar om möss får orgasm när dom parar sig.
Mig veterligen så är det bara människor och dvärgschimpanser som parar sig för nöjjes skull. Kan ju lugnt tänka mig att det skulle förekomma betydligt mer i djurvärlden om djur fick orgasmer på samma sätt som vi, men jag kan ju ha fel… 
*Funderar lite smått på att detta är en lämplig diskussion på ett familjevänligt forum*
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Aha, tack för info. Var bara lite nyfiken.
lol jag hade tråkigt o undrade saker XD Men nu ska jag typ lägga mig.
Godnatt.
(Jag tycker att Grodan borde ta bort tråden)
Delfiner parar sig för nöjes skull ;)
Grisar får orgasmer(i 30 min har jag för mig), men dom gör än dock inte parningen för nöjets skull.
Hälsningar Malin
Råttor sägs ju kunna få det så varför inte
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hahahah knäppgökar xD Vet inte om möss kan få orgasm men precis som någon uppe sa så kan grisar ha orgasm i hela 30 min och grishanars kön är spiralformat, hur coolt är inte de?? :)
30 minuter, det vore nått det, haha! 
Jag misstänker att möss kan få orgasm eftersom när jag kollade på när en av mina hanmöss gjorde det med en av mina honmöss, så såg jag att efter ett tag av humpning så typ blundade hanen och typ slutate, sen föll han ner på sidan och låg där ett tag fortfarande blundandes, såg ut som han dog eller nåt.
men sen resde han sig och sprang iväg igen.. :P
#8 Han kanska hade dålig kondition? 
Men om möss få orgasm, vad är det då som hindrar dem från att inte para sig oftare? Att honan inte tycker att det är lika skönt och inte släpper till? Nån som har en teori?
#8. vi hade en hankanin som också "tuppade av" efter att han hade parat, sen reste han sig upp igen och fortsatte bara för att tuppa av igen efter en stund, många trodde att han fick en hjärtattack första gången dem såg honom göra så men som sagt han tuppade bara av.
jag tror att möss kan få orgasm men att de dock inte parar sig bara för att få orgasmen (fast när man kollar på hur ofta dem kan para sig så funderar man ju)
Kom på nu att när jag var liten så hade jag en hankanin som brukade para sig med ballonger (märkte väl det när vi hade haft barnkalas nån gång) och då höll han på i flera timmar. Man kanske borde tagit bort ballongen då, men han verkade ju tycka att det skönt. Det verkar ju inte ha varit tvångsmässigt liksom, för när han väl var klar… då var inte ballongen intressant längre.
Att de blundar och trillar åt sidan, typ tuppar av, är ju ganska naturligt. Har sett många möss, råttor och kaniner göra det. Ibland bara någon hundradels sekund, ibland längre.
men varför tuppar dom av? Så jäkla jobbigt kan det väl inte vara? Tycker det låter läskigt…. 
Det finns ju en forskning om råttor. Dom hade satt en mojäng typ i hjärnan på en råtta, precis vid den "delen" som skapar orgasmen (suger på att förklara haha!). När råttan tryckte på en knapp i buren så fick den orgasm. Råttan tryckte hela tiden, den åt inte, sov inte, gjorde ingenting förutom att trycka på knappen tills den dog.
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
HAHAHAHAHA förlåt men det lät skitkul.. xD
Synd om råttan I guess :/
#14 som en liten människa alltså… stackarn

Jag tror personligen inte att djur skulle ha så stark drift om det inte var en trevlig upplevelse för dem. Kaniner är jag övertygad om får orgasmer. Jag tror att orsaken till att de inte gör som råttan med knappen och kn- knegar på tills de dör är för att honorna helt enkelt inte har nån drift i vissa perioder, som föreslogs här ovan någonstans. Och för att, precis som hos människan, lusten tar slut i en period efter ett par avslutade sexakter.
Sen har jag en egen teori om att människohanar är homofober för att annars skulle de snabbt inse hur mycket lättare det vore att vara med andra män - alla män skulle sluta arbeta, äta och sova för att istället kn- *host* köra på som kaniner.
Heck yes.
Vår Rottweiler har istället bestämt att både tikar och hanar är för mycket jobb och föredrar soffor för sina privata (eller mindre privata jag-tittar-på-TV-här-ursäkta!! >_>;) stunder. ^.^
#17 håller med fullt ut! honor har ju ägglossning, löpperioder osv, då hormonerna för parning är högre och det är då de är som mest mottagliga för befruktning.
Om jag går till mig själv så hade jag nog ägglossning dygnet runt som tonåring
… Men nu, efter två barn och i medelåldern, kan jag tydligt känna skillnad på när ägglossningen äger rum och inte. Det hänger säkert ihop med att jag har lärt känna min kropp under alla år. Det gör ont, som värkar, när ägget släpper, därefter kan det absolut vara bättre med sex än under andra delar i cykeln.
Därför tror jag att det är honorna som helt enkelt ser till att man inte parar ihjäl sig, oavsett ras.
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
*fniss*

xD Jag gillar den här tråden.
Hehehe awww den gammla Dominiks tråd (nu ser jag ut normalt). gillar den också :)