Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 623 ggr
Torreador
0

Trebent mus...

Hej på er

Jag bara undrar om någon annan råkat ut för samma sak?

Jag har en mus som är trebent, jag vet dessvärre inte vad som hänt, när jag kom hem med honom och hans 4 små kompisar så var han helt enkelt trebent… Han hade ett sår där benet ska sitta men jag tvättade och höll det rent och det har läkt fint.

Han verkar inte störas av att ena bakbenet är borta utan springer omkring med de andra. Han är den som är mest gosig och tillgiven av dem. Och mest nyfiken.

Supersöt dessutom. Han är däremot mindre än de andra men han kanske är yngre, det vet jag inte riktigt.

Bild på honom finns här:

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Grodan
0

Jag blev erbjuden en trebent mus i Finland, men ville inte ha den.

Möss (och råttor) har ett bra skydd mot kallbrand. Får de ett sår som förstör muskler, skelett och vävnader så pass mycket så amputeras det. Den döda delen blir svart och ramlar av. Något sådant kan hända tassar, ben och svans.

Jag skulle uppskatta om du kunde ta dig tid och ork att lägga upp ett foto här, det är otroligt enkelt.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Torreador
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, här kommer en bild :-)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu