Juckande??
De två hanar jag har kvar från Stitchs kull, Slowpoke och Oddish, har precis blivit ihopsläppta med de tre killarna från Snigels kull på lekbordet. Det går jättebra, dom är hur snälla som helst mot varandra trots åldersskillnaden!
Förutom en sak. Båda dom äldre håller på och försöka para sig med dom små o.O
Har även sett dom försöka på varandra i buren.
Är detta normalt bland hanar??
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Jag är ingen expert men jag tror inte att dom kan skada varandra. Min kompis har en äldre hane och när han köpte en liten hane så parades dom, men de slutade efter några dagar.
Nej dom skadar nog inte varandra, men den som blir påhoppad skriker som bara den! Det kan ju inte vara så kul för stackarn :(
hur snälla hanar har ni egentligen??? mina hanar började ju slåss eller nästan alla har en med 4 bröder i som jag kan stoppa in en av bröderna som varit ute på rymmen under en natt tid utan att de slåss
men jag skulle aldrig våga sätta ihop 2 olika flockar som det är ålderskillnad på
det är nog verkligen inte roligt för den som blir påsatt nej, skulle aldrig klara av att lyssna på det utan att få ångest
Ozzy, min äldsta hane fungerar inte alls med andra hanar. Han attackerar direkt! Men Slowpoke och Oddish (som är födda 3/4) är snälla mot andra verkar det som! Och dom fungerar ju bra tillsammans.
Juckandet är det enda problemet :/
Men dom blir ju inte skadade direkt, men det är ju inte roligt ändå xD Vi brukar putta till dem när de försöker, och då blir dom distraherade, men efter en stund är dom igång igen. Dom gör det inte hela tiden, men det händer ju så vi vågar inte släppa ihop dem i burarna :(
Har aldrig sett mina hanar göra så men jag antar att det är dominans, du får sära på dem om de fortsätter att stressa varandra. 
Jag ska prova en stund imorgon också och se om dom fortsätter.
Mellan hundar och katter så är ju juckande dominans, men har aldrig varit med om det med möss >.<
Har sett det på kaniner, hamstrar och gerbiler så tror ej att möss är ett undantag. 
Haha okej. Misstänkte nästan att det är vanligt bland de flesta djurarter xD Hoppas bara de mognar till sig, för annars är dom ju inget problem mot andra hanar!
#0 när jag gjorde som du var det mest en massa jagande & lite pip, lite juckande men det gick över fort, du får hålla koll på att de inte stressar varandra för mkt eller skadar varandra så går det nog bra.. jag har satt ihop ett gäng halvbröder som nu går ihop, det är visserligen ingen jättestor åldersskillnad här (typ en vecka tror jag…) jag bara håller tummarna för att det fortsätter funka, både för dig & mig 
För det mesta är hanar inte sexuellt intresserade av unga hanar. Jag har aldrig sett att en könsmogen hane varit sexuellt intresserad av en 4-6 veckors gammal hane. Så jag tror inte att ridandet är sexuellt. Framförallt är det ett dominansbeteende och tyvärr stressar det hela buren och de bör ej gå i en grupp.
Vi provade bara en liten stund på lekbordet. Dom ska inte få gå tillsammans eftersom det uppenbarligen inte fungerar :)
#11 Bra, du är förståndig
Bara sunt förnuft :)
Jag lånar tråden lite, jag har nyss satt in en 4v. hane till hans halvbröder som är 8-9v. (tror jag, har inte det i huvudet)
De fungerade jättebra utanför buren, och jag har tvättat och skrubbat deras bur ordentligt, med nya leksaker osv så inget ska lukta. Nu när jag satt in dem är det mycket jagande. i alla fall är det en av de äldre som jagar den yngre, inga bett men mycket lukta i baken ibland ser det ut som de brottas en halv sekund.
Hur ska jag göra? Ska jag avvakta och se om det går över? hur länge då? blir det värre så särar jag på dem, men det känns synd att låta Teebee, den yngsta pojken gå ensam, han har inga kullbröder.
När jag försökt sätta ihop hanar innan har de äldre bitit fast i de yngres pälsar och inte släppt så lätt, det gör dem inte nu. så det känns ändå som jag kan ge det en chans. Eller?
Jaga, jucka och bita sig fast i rumpan är tecken på att hanarna inte fungerar ihop.
Brottande kan vara ok. Så länge det inte innefattar några pisksnärtar med svansen och bitskador. Och brottandet bör inte pågå speciellt länge, utan bara en liten brottningsmatch utan pipljud. Skriker någon av mössen är den inte lycklig.
#15 ja, det är vad jag kände också. särade på pojkarna då det inte blev bättre. :/
Jag kan bara tala för min erfarenhet på degus och då var det ett dominasbeetende men visst det är olika djur så det kanske inte alls stämmer på möss men tänkte inflika det i alla fall ^^

När jag hade stora hanflockar, där nya pojkar sattes in allt eftersom så satte den dominanta hanen alltid på den eller de nya. Det kunde pågå i allt från några minuter till 3-4 dagar då och då. I det fallet verkade det avgöra rang. Det var mer pip på dem som det hölls på med några dagar, som att de inte riiiktigt gick med på att de var underlägsna. Men sen efter juckandet var det inget mer tjafs alls.
Sen var det ju inte alltid det funkade så klart. Jag hade tur med den stammen så det var få som behövde bo själva.
Två bröder jag hade la dock aldrig av med att sätta på varandra, men tog jag isär dem blev de jääätte stressade. Det var inget direkt pipande när de höll på heller. De sov ihop, putsade varandra, sen fick de ryck och satte på varandra. o_o Den ene brodern var så vacker så han skulle gå i avel, men han fick panik. Efter två timmar av ren panik från honom, medan honan gick efter och bjöd ut sig fick han flytta hem till sin bror igen. -.- Jävla homomus.
Dom är kanske homosexuella, vem vet :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#18 lol
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️