Oktobermusen
Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/9!
Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet
Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om!
Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/9. (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)
Glöm ej den personliga berättelsen om musen!
Oddish har sedan födseln varit en lugn, men ganska tillbakadragen herre. Ganska skygg att ta ut från buren, men efter han väl gått upp i handen var han hur mysig som helst.
Tills alldeles nyligen, då alla andra hanar förutom en flyttade.
Nu är han framme vid buröppningen och söker kontakt så fort han ser en, han kliver nyfiket upp i handen för att se vilka äventyr som väntar.
Han har absolut ingenting emot att ta en runda på axeln, fast han sitter helst stilla i armvecket när man sitter vid datorn och pysslar. Där kan han sitta och titta ut i rummet i godan ro, samtidigt som han får lite mys.
Jag såg ingen direkt personslighet i honom innan, men nu har han kommit ut ur sitt skal och blivit en riktigt mysig kille! Han har växt otroligt i mina ögon, och det är med stor sorg jag blir tvingad att lämna ifrån mig honom sen. Han, hans bror och hans mamma kommer alltid att vara väldigt speciella i mina ögon, och det är denna sortens möss jag vill ha i min framtida avel! 
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Här är min Céline som är min lilla gosemus. Här ligger hon och gosar i luvan på min tröja som hon tycker är väldigt mysigt. Hon tycker väldigt mycket om att ligga i handen och finner sig alltid tillrätta snabbt och börjar tvätta sig, oavsett var hon befinner sig.
Hon är en av de tryggaste möss som jag har träffat och är absolut ingen som stressar upp sig och blir rädd i onödan. Helst av allt vill hon bara ta det lugnt och njuta av livet.
Redan samma dag som vi fick hem henne rymde hon ut ur buren när vi hade den i soffan och började undersöka mig och min sambo istället.
Hon är också toppen att ha hemma i flocken eftersom jag har några möss som är lite nervösare och hon stabiliserar gruppen och får de andra att bli modigare.
nu syns ju ett par st möss på bild.. men det är TAMs Xenial Ajax som jag vill berätta om idag, den fläckiga damen främst i bild..
det har tagit lite tid att vinna Ajaxs förtroende, men hon är en sån glad och framåt tjej som gillar att utforska, ett tag ville hon inte ens titta på mig, men numera kommer hon när jag ropar på henne för det mesta och vi har precis börjat med lite agility träning med varierande resultat, hon tycker att det är kul men har inte riktigt kommit på vad jag vill att hon ska göra… såhär trött blir man iallafall efter ett träningspass och då är det ju tur att man har mysiga burkompisar att sova med 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dethär är Kaffemus, en chocolate korthår hona.
Har inte haft henne så länge, men hon har redan charmat mig, det gjorde hon faktiskt redan på vägen hem
. Älskar att bli kliad bakom örat och håller på att somna då. Tycker även bättre om matte, än burkompisarna.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Sista dagen att lägga upp foto o berättelse om din mus
Blir det nån omröstning? 
#7 vill du göra den? mina medisar o jag har varken tid, ork eller lust (jag har migrän)
Jag trodde inte att jag fick. Eh, men jag kan nog inte göra den så snygg som ni brukar… Design är inte riktigt min grej…
Ska jag göra för veteranen också isf?
Jag fixade det för båda omröstningarna nu. Det blev ganska fult, men jaja.
#10 Tusen tack!
Det spelar ingen roll om det inte är jättesnyggt. Den enda som kangöra jättesnyggt är MP och hon har fullt upp med skola.
Nu är i a f den värsta migränen över, bara en liten molande värk kvar… den försvinner nog med en promenad.
Usch, migrän!
Jag har bara haft det två gånger i mitt liv och det var helt fruktansvärt!